روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

جانبازان شیمیایی ایرانی

 

نهم اردیبهشت روزجهانی بزرگداشت قربانیان سلاحهای شیمیایی نام گذاری شد


در دهمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی در لاهه هلند , 29 آوریل ـ نهم اردیبهشت ـ روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاحهای شیمیایی نام گذاری شد.
29 آوریل روزی است که مصوبات کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی بر کشورهای عضو لازم الاجرا شد و اعضا متعهد شدند به کنوانسیون عمل کنند.
دهمین اجلاس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی در لاهه هلند برگزار شد.
دراین اجلاس علاوه بر هیات عالیرتبه ایرانی چهارنفر از جانبازان شیمیایی ایران نیز حضور داشتند.
این اجلاس با حضور هیاتهای عالیرتبه سیاسی و حقوقی 175 کشور جهان به مدت شش روز در شهر لاهه هلند برگزار شد.
« علیرضا حجتی » دبیر انجمن حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی , دادخواهی از مظلومیت جانبازان شیمیایی ایران واعلام روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاحهای شیمیایی را بزرگترین دستاورد حضور ایران در اجلاس لاهه ذکر کرد.
حجتی افزود : هیات های شرکت کننده در این اجلاس , اعضای سازمانهای بین المللی و نمایندگان رسانه ها باابعاد دیگری از جنایات جنگی رژیم صدام در کاربرد سلاحهای شیمیایی علیه مردم بی دفاع ایران از جمله عوارض دراز مدت و سمی این سلاحها برمحیط زیست , آشنا شدند.
وی ادامه داد : حضور چشمگیر جانبازان شیمیایی ایران و نیز همسر یکی از جانبازان شیمیایی که بتازگی براثر جراحات ناشی از مصدومیت شیمیایی به شهادت رسیده بود در انتخاب روزجهانی قربانیان شیمیایی تاثیر داشت .
به گفته وی آمار شهدا و جانبازان شیمیایی ایرانی که در جزوات توزیع شد به حدی بود که در جلسه اختتامیه این اجلاس , کشورهای عضو به اتفاق آرا روز نهم اردیبهشت ماه برابر با 29 آوریل را به نام روز گرامیداشت قربانیان سلاحهای شیمیایی در جهان نامگذاری کردند.
وی گفت : در این جلسه نصب بنای یاد بود قربانیان سلاحهای شیمیایی در مقابل مقر سازمان منع سلاحهای شیمیایی در هلند نیز به تصویب رسید.
جمهوری اسلامی ایران با داشتن دهها هزار مصدوم شیمیایی بزرگترین قربانی سلاحهای کشتارجمعی در جهان به شمار می رود اما با این وجود در لیست اتهامات صدام حسین عامل این کشتارجمعی از این جنایات هولناک نامی برده نشده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد