روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

ای کاش یک جانباز بسیجی بود

 

ای کاش یک جانباز بسیجی بود

 

جانبازان بسیجی که از طریق نیروی مقاومت بسیج به جبهه اعزام شده اند شاید مابین جانبازان دیگری که از طریق سپاه و ارتش اعزام شده اند بی پناه ترین و مظلوم ترین جانبازان هستند . در حالیکه جانبازان سپاهی و ارتشی حداقل دارای ارتباط تشکیلاتی با سازمان های مربوطه خود هستند . جانبازان بسیجی نه تنها هیچ حمایت سازمانی نمی شوند حتی آنان را نیز بسیجی به حساب نمی آورند.

 

از دیدگاه نبروی مقاومت بسیج، بسیجی کسی است که الان در پایگاه های بسیج یا بسیج ادارات فعالیت می کند. با این تعریف بسیاری از رزمندگانی که به عللی در پایگاه های بسیج فعال نیستند و یا جانبازانی که نمی توانند به لحاظ مشکلات جسمی در بسیج فعال باشند از بسیح کنار گذاشته شده اند.

 

دوست جانبازم تعریف می کرد چند سال قبل به اتفاق چندتن از جانبازان قطع نخاعی برای ارائه پیشنهاداتی جهت رفع مشکلات جانبازان بسیحی نزد سردار فرماندهی نیروی مقاومت بسیج رفتیم و مشکلات ساختاری و حقوقی که گریبانگیر جانبازانی است که از طریق  بسیج اعزام شده اند را برایش تشریح کردیم و خواستار حل آنها شدیم.

 

سردار که بعد شنیدن سخنان ما برافروخته و ناراحت شده بود در جواب گفت :" من فکر کردم شما برای مطرح کردن مسائل ارزشی آمده اید، از نظر ما شما بسیجی نیستید حداکثر رزمنده سابقد......"

 

بعد از شنیدن صحبتهای دوست جانبازم یاد سخن امام افتادم که گفته بود ای کاش من هم یک پاسدار بودم؛  به ذهنم خطور کرد که ای کاش یک جانباز را حداقل بسیجی به حساب می آوردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد