روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

همایش حمایت از حقوق مدنی معاولین

 

 همایش حمایت از حقوق مدنی معاولین

الحمدالله امسال به مناسبت روز جهانی معلولین سازمان های زیادی به فکر برگزاری همایش و گردهمایی برای دفاع از عزیزان معلول افتاده بودند که آن را به فال نیک می گیرم. گرچه نتیجه این موازی کاری ها  چیزی نبود مگر صرف هزینه های زیادی و کم رنگ شدن تاثیرگذاری این گونه گردهمایی ها - انشاء الله امیدوارم سال آینده سازمان ها و ان جی یو های دخیل در این امر از پیش گردهم آمده و اجلاس مهم و تاثیرگذاری در راستای بهبود وضعیت معلولین جامعه برگزار کنند.

یکی از این همایش ها که بنده توفیق شرکت در آن را داشتم همایش دفاع از حقوق مدنی معلولین بود که به همت موسسه حمایت سبز پارسیان در سالن توانبخشی هلال احمر برگزار شد. 

قبل از آغاز همایش مسئولین و برخی از مدعوین دیداری با آقای هاشمی رفسنجانی داشتند.

آقای هاشمی در بحشی از صحبت شان در این دیدار گفتند:

‹‹  فرهنگ‌ خدمت‌ به‌ معلولا‌ن‌ باید در جامعه‌ جدی‌ گرفته‌ شود و برای‌ استفاده‌ این‌ قشر جامعه‌ از امکانات‌ عمومی‌ کشور برنامه‌ ریزی‌ عملی‌ صورت‌ پذیرد‌ و بایدحرکتی‌ فرهنگی‌ را برای‌ تغییر نگرش‌ جامعه‌ به‌ این‌ قشر ایجاد شود.
وی‌ گفت‌ ‌‌ مردم‌ و مسئولا‌ن‌ باید تلا‌ش‌ کنند تا فرهنگ‌ ویژه‌ ای‌ را در حمایت‌ از ناتوانان‌  اعم‌ از جسمی‌ و ذهنی‌ در جامعه‌ ایجاد کنند‌
رئیس‌ مجمع تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌ افزود‌‌ هنوز در جامعه‌ برای‌ معلولا‌ن‌ آنچه‌ را نیاز است‌  انجام‌ نداده‌ ایم‌ و باید تلا‌ش‌ کنیم‌ امکانات‌ دولتی‌  عمومی‌ و خصوصی‌ به‌ گونه‌ ای‌ طراحی‌ و اجرا شود که‌ حقوق‌ معلولا‌ن‌ نیز در ان‌ رعایت‌ شود‌ ››.

جلسه اصلی همایش که بعداز ظهر برگزارشد علی رغم وعده داده شده  کارگاه های آموزشی و نشست های علمی و آموزشی در جنب همایش برگزار نشد و تنها به چندین سخنرانی بعضا ملال آور بسنده شد.

در این میان صحبت های ۲ تن مورد توجه حضار قرار گرفت

۱-خانم دکتر رحیمی که با بیانی گرم و گیرا از سرنوشت خویش گفت و از استقامت و تلاشش برای غلبه بر مشکلات طاقت فرسایی که به دلیل معلولیت در مسیر طی  مدارج عالی علمی و شغلی متحمل شده است

۲- سخنرانی علمی و شیوای دکتر رحیمی جاتباز ۷۰٪ شیمیایی کشورمان؛ که به نقد دیدگاه های حقوقی و ارائه راه حلهایی در ارتباط با حقوق مدنی معلولین پرداخت.

دز حاشیه:

- از ویژگی های این همایش حضور چشم گیر و موثر جانبازان بود که در سطح مسئولین برگزاری تا سخنران و مسئول کارگاه های جانبی و مدعو حضور فعال داشتند.

- تعداد شرکت کنندگان بسیار کمتر از آنچه که پیش بینی می شد بود شاید بخاطر فراوانی همایش های مشابه

- عدم برگزاری کارگاه های مشاوره و آموزشی علی رغم برنامه پیش بینی شده ، نقطه ضعف عمده این همایش محسوب می شد.

در پایان به همه دست اندرکاران خسته نباشید می گویم  

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد رضا دشتی یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:29 ب.ظ http://www.shamdani.ir

به نام خدا
سلام
خسته نباشید . وبلاگتان خیلی خوب و به روز می باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد