روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

معرفی سازمان های حمایتی رزمندگان در جهان - ویتنام

معرفی سازمان های حمایتی رزمندگان در جهان 5؛
انجمن رزمندگان ویتنام (VAVN)


 

وظیفه اصلی انجمن رزمندگان ویتنام یک سازمان یکپارچه ملی مربوط به رزمندگان است که عمده وظایف آن  تقویت اتحاد رزمندگان جهت اعتلای هرچه بیشتر ارزش ها و فراهم نمودن زمینه های لازم به منظور توسعه کیفیت مادی و معنوی زندگی و حمایت از منافع قانونی رزمندگان در این کشور است .
به گزارش خبرگزاری حیات، اجرای اصول مبارزه انقلابی به منظور مشارکت در حفظ و صیانت از استقلال، صلح و تمامیت ارضی کشور، دفاع از ساختار سوسیالیستی جامعه، نیل به اهداف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و عمل به وظایف امنیتی و دفاعی حکومت از دیگر وظایف اصلی این انجمن به شمار می رود.
انجمن رزمندگان ویتنام وظیفه مشارکت در فراهم نمودن آموزش و پرورش نسل جوان در زمینه سنت های انقلابی و میهنی و ایجاد توانایی لازم در آنان به منظور حراست و دفاع از امنیت ملی را نیز بر عهده دارد.
مشارکت در فرایند سیاستگذاری و به ویژه اجرای سیاست های مربوط به رزمندگان در رده های پایین نظامی و غیر نظامی، برقراری و حفظ همکاری های دوستانه میان رزمندگان کشور ویتنام و رزمندگان کشورهای همسایه، منطقه و جهان به منظور تامین صلح، استقلال و توسعه کشورازدیگر فعالیتهای این انجمن محسوب می شود .
ساختار سازمانی انجمن رزمندگان ویتنام از چهار بخش اساسی کمیته اجرایی مرکزی، بخش استان ها و شهرها، بخشهای روستایی و  شهری تشکیل شده است.
 مجمع های انجمن رزمندگان ویتنام هر 5 سال یکبار، جلسات CEC هر 6 ماه یکبار و جلسات هیات دایمی هر سه ماه یکبار تشکیل می شود.
هیات های دایمی کمیته متشکل از رییس، چند نایب رییس، دبیر کل و اعضای ثابت جهت اجرای فعالیت های روزمره  برگزار می شود و دفتر مرکزی انجمن، متشکل از دبیرخانه ، اداره آموزش و تبلیغات، اداره امور ویژه اقتصادی، اداره روابط خارجی و اداره امور مالی است .
ژنرال «دانگ کوان توی» رییس انجمن رزمندگان ویتنام که از دسامبر سال 2002 عهده دار این سمت است، در سال 1928 در ایالت دبنه ویتنام بدنیا آمد و از سال 1944 در جنبش انقلابی شکر مشارکت فعال داشت.
وی در سال 1945 به ارتش مردمی ویتنام ملحق شد و در سال 1947 به حزب کمونیست ویتنام پیوست. ژنرال توی نائب رییس مجمع ملی ویتنام بین سال های 1997-1992 بوده و در سومین مجمع ملی کشور به عنوان رییس منتخب انجمن رزمندگان ویتنام (VAVN) برگزیده شد.
در تاریخ 6 دسامبر 1989 دولت تاسیس این سازمان را جهت رسیدگی به وظایف انقلابی و اهداف و آرمان های رزمندگان تصویب نمود. انجمن رزمندگان ویتنام یک سازمان مردمی و بخشی از جبهه میهنی ویتنام است که شکل گیری آن نمایانگر عزم، اراده ، منافع و خواسته های رزمندگان است و بر طبق اساسنامه و قوانین جمهوری سوسیالیست ویتنام به فعالیت های سیاسی، اجتماعی عمل می نماید.
 انجمن رزمندگان ویتنام تاکنون سه مجمع های برگزار نموده است که اولین مجمع آن در تاریخ 19 و 20 نوامبر سال 1992 در هانوی با حضور 318 هیات به نمایندگی از 335/638 عضو در سراسر کشور برگزار شد .
 کمیته اجرایی اولین مجمع متشکل از 75 عضو و ژنرال «توان وان کوانگ »به عنوان رییس منتخب و ژنرال« ونگ یوین ژیاپ» به عنوان رییس افتخاری  فعالیت را آغاز نمودند.
دومین مجمع ملی در تاریخ 18 و 19 دسامبر سال 1997 در هانوی با حضور 432 هیات به نمایندگی از 000/350 را عضو در سراسر کشور برگزار شد. کمیته اجرایی آن متشکل از 89 عضو وبار دیگر ژنرال «توان و ان کوانگ »به عنوان رییس و ژنرال «ونگ یوین ژیاب»  به عنوان نائب رییس افتخاری منصوب شدند.
سومین مجمع ملی در تاریخ 26 تا  28 دسامبر سال 2002 در هانوی با حضور 471 هیات به نمایندگی بیش از 7/1 میلیون عضو از سراسر کشور برگزار شد. کمیته اجرایی منتخب طی سال های 2003 تا 2007 با 94 عضو تشکیل شده است و  همچنان« دانگ کوان توی» به عنوان رییس و« ونگ یوین ژیاب» به عنوان رییس افتخاری آن فعالیت می کنند.
اعضای این انجمن را رزمندگان و اعضای نیروهای مسلح انقلابی که در مبارزات قبل از انقلاب آگوست سال 1945 مشارکت نموده اند،افسران بازنشسته و سربازان ارتش مردمی ویتنام،افراد شبه نظامی و مبارزینی که حداقل یکبار در جنگ یا در فعالیت های پشتیبانی جنگ مشارکت نموده اند،افسران با تجربه ارتش که بازنشسته و یا به بخش خدمات غیر نظامی و منتقل شده اند،افسران و سربازان درجه دار که قبلا خدمت اجباری در ارتش را به اتمام رسانده اند واعضای ارتش که خدمت اجباری در ارتش را بیشتر در مناطق مرزی و جزایر گذرانده اند، تشکیل می دهند.

 دهکده ای به منظور تامین مراقبت های پزشکی جهت سالمندان و کودکان بویژه مصدومان ناشی از کاربرد سلاح های شیمیایی توسط امریکا طی جنگ تاسیس شد که دهکده دوستی نامیده شد. این دهکده به صورت مستقیم زیر نظر (CEC) اداره می شود و از لحاظ مالی به صورت گسترده توسط سازمان های رزمندگان کشورهای دوست، پشتیبانی می شود.
پشتوانه مالی انجمن از منابعی چون بودجه ایالت، تسویه عضویت ، هدایا و کمک های سازمان های غیر دولتی تامنی می شود.
انجمن ملی رزمندگان ویتنام طی 13 سال فعالیت (2002 – 1989)دستاورد های بسیاری داشته است که از جمله آن میتوان به انجمن ملی رزمندگان ویتنام که  در حال حاضر به سازمانی پایدار و قدرتمند  در عرصه های سیاسی و اجتماعی و عنصری قوی در جبهه میهن ویتنام  تبدیل شده است،اشاره کرد.
با توجه به آنکه 7/1 میلیون نفر در ساختار سازمانی انجمن تحت پوشش قرار دارند این انجمن با تکیه به اصول غیر نظامی از 280 نفر شاغل در دفاتر دولتی، مدارس و بخش های تجاری تشکیل شده است.
همچنین بخش های غیر اقتصادی انجمن بطور چشمگیری در توسعه اقتصاد، بهبود وضعیت معیشتی و کاهش فقر فعالیت می نمایند.
شعب مختلف انجمن در جهت ثبات و پایداری سیاسی و ملی، امنیت و دفاع از جامعه، و فراهم نمودن مسیری هموار در زندگی مشارکت می نمایند، همچنین در ایجاد زمینه های لازم درامر آموزش سنن تاریخی برای نسل جوان والقای حسن تعهد در دفاع از سرزمین مادری در آنان نقش بسزایی داشته است.
انجمن ملی رزمندگان ویتنام روابط پایداری را با رزمندگان کشورهای همسایه برقرار نموده و عضو ثابت کنفدراسیون رزمندگان کشورهای آس آن (ASEAN) و همچنین عضو کمیته ثابت رزمندگان آسیا پاسفیک و عضو فدراسیون جهانی رزمندگان است و در کناراین فعالیتها  انجمن روابطی را با سازمان های سایر کشورها از جمله کوبا، امریکا، فرانسه، الجزایر ، روسیه، استرالیا، کره جنوبی و برقرار نموده است.
انجمن های رزمندگان ویتنام 6 عضو به عنوان نماینده درمجمع ملی ویتنام دارد و با مشارکت 5 کشور انگلستان آلمان، امریکا، ژاپن و فرانسه دهکده دوستی ویتنام را تاسیس نموده است

 تهران- خبرگزاری حیات

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد