روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

اعتراض جانبازان شاغل به اجرای نادرست قانون حالت اشتغال

 
اعتراض جانبازان شاغل به اجرای نادرست قانون حالت اشتغال از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران
 
 

جانبازان شاغل در ادارات دولتی به اجرای نادرست و تبعیض آمیز قانون حالت اشتغال از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتراض دارند و آن را فاقد وجاهت قانونی می دانند.

 

پس از تصویب قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید و جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از سوی مجلس شورای اسلامی در سال 1372 بنیاد جانبازان وقت با تفسیری غلط از این قانون، حقوق و مزایای جانبازان شاغل در ادارات دولتی را قطع کرد که این مسئله مشکلات زیادی را در زندگی آنان پدید آورد.

به طوری که این مسئله همواره محل نزاع میان بنیاد و جانبازان شاغل بوده است.

 

جانبازان شاغل در ادارات دولتی به اجرای نادرست و تبعیض آمیز قانون حالت اشتغال از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتراض دارند و آن را فاقد وجاهت قانونی می دانند.
بنیاد جانبازان وقت با تفسیری غلط از قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید و جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حقوق و مزایای جانبازان شاغل در ادارات دولتی را قطع کرد که این مسئله مشکلات زیادی را در زندگی آنان پدید آورد.

 

به همین علت تعدادی از جانبازان شاغل در ادارات دولتی با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری به تفسیر غیرحقوقی بنیاد جانبازان از قانون حالت اشتغال اعتراض کرده و دیوان نیز با استناد به تفسیر این قانون از سوی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری، اقدام به صدور رأی به نفع جانبازان شاغل و محکومیت بنیاد به پرداخت حقوق و مزایای جانبازی آنان کرده است.

 

اگر چه بنیاد به انحاء مختلف تاکنون سعی کرده است از اجرای این احکام استنکاف ورزد. اما دادگاه تجدیدنظر دیوان دوباره این آراء را تایید و بنیاد را ملزم به اجرای احکام صادره کرده است. همچنین سازمان بنیاد شهید و
 امور ایثارگران به رغم اصلاح تفسیر قانون حالت اشتغال توسط معاونت حقوقی و امور مجلس دادگستری و
احکام صادره از سوی دیوان عدالت اداری، همچنان از پرداخت حقوق و مزایای تعداد زیادی از جانبازان شاغل خودداری می کند و در این باره رفتار دوگانه و تبعیض آمیزی را در پیش گرفته است.
به طوری که اخیرا" یکی از مسئولان رده بالای این سازمان در واکنش به اعتراض یک تشکل جانبازی، وابسته به جانبازان نابینا، به این رویه بنیاد، علت آن را کمبود بودجه اعلام کرده و اظهار داشته است: در صورتی که اعضای این تشکل به سایر جانبازان هفتاد درصد اطلاع ندهند، هر ماه حقوق و مزایای ده نفر از آنها را دوباره پرداخت خواهد کرد و تاکنون نیز مستمری چند نفر از آنها را برقرار ساخته است.
 
نظرات 12 + ارسال نظر
مردی برنگ پرتقال دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:37 ب.ظ http://diareranj.blogfa.com/

سلام حرف دل ما را زدید اقاین هیچ نمیدانم چه بگویم لینگتون کردم

سیروان دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:26 ب.ظ


به نام خدا
من اسمم سیروان است من در یک مدرسه درس مخواندم من سال اول دبیرستان بودم من بر اثر مین پای خودرا از دست دادم
من درسال 1385/1/19 این اتفاق برای من افتاد و تا حالا جواب من را نداده اند من از شما خواش میکنم که هرچه زوتر جواب من را بدهید...

جانباز فرهنگی چهارشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:09 ب.ظ

چرا آقایان جانبازی که به لایحه خدمات ایثارگران اعتراض داشتند. نگفتند که کجای این لایحه ایراد دارد؟ حقیقت این است که جانبازان شاغل در بنیاد شهید با سوء استفاده از ضعف قانون دوحقوق می گیرند. یعنی هم حقوق حالت اشتغال می گیرند و هم حقوق شغلشان. اما جانبازان شاغل در سایر ادارات فقط یک حقوق می گیرند. درلایحه خدمات ایثارگران تصویب شده است که همه فقط یک حقوق بگیرند و به همین منظور جانبازان شاغل در بنیاد شهید با لایحه ایثارگران مخالفت کردند و تحصن کردند. من به عنوان یک جانباز شاغل در آموزش و پرورش نسبت به حقوق اضافی جانبازان شاغل در بنیاد شهید معترضم که چرا من که در اموز و پرورش شاغلم یک حقوق بگیرم و جانبازی که در بنیادشهید شاغل است دو حقوق بگیرد؟ چرا بین جانبازان شاغل در بنیاد و سایر ادارات تفاوت وجود دارد؟ کاش لایحه تصویب می شد تا همه یک حقوق می گرفتیم.

حسین دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:05 ب.ظ

من واقعا برای این دولت عدالت محور متاسفم که تفاوت قایل میشود جانبازی که درس خوانده ودرجایی مشغول شده چه ربطی دارد که بنیاد ..........................

امین شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:23 ب.ظ

خدا قوت .دست مریزاد.
بخدا حرف دل ما جانبازان شاغل را زدی.
مگه ما چه گناهی کردیم.؟
خوب اگه شاغلیم وپولی به ما می دهند این پول بابت زحمتی است که می کشیم.
تازه هربار که به کمیسیون از کار افتادگی می رویم به ما می خندند وبا کلی مسخره ردمان می کنند.
من جانباز 40% درصد هستم ولی دوبار در کمیسیون از کارافتادگی رد شدم.درحالیکه جانباز 25درصد از کار افتاده هم وجود دارد؟؟؟!!

حسین چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:21 ق.ظ http://khavase.blogfa.com

سلام دوستان عزیز.من سوالم اینکه چرا حالت اشتغال جانبازان بسیجی که از طرف سپاه به جبهه ها اعزام شده اند و در حال حاضر شاغل در ادارات دولتی هستند بر قرار نمی شود. در صورتی که ارتش به کلیه جانبازان خود از 25 % به بالا حقوق بازنشستگی می دهد و کاری هم به شاغل و غیر شاغل ندارد. واقعا" می خوام بدونم اینه دستمزد کسانی که از همه هستی خود گذشته و به صورت داوطلبانه به جبهه ها اعزام و به درجه جانبازی نایل گشته اند؟

علی اصغریl سه‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:46 ب.ظ

با سلام لطف کنید بفرمایید در دولت مهر ورز و عدالت محور آیا صدور تعداد معدود کارت بانکی برای معدود آزادگان چه مفهومی دارد. اگر نظر آقاین خدای ناکرده موضع گیری انتخاباتی باشد که بهتر است بگویم چه اتفاق جالبی است که در اردوگاهها ی عراق هر کی که گرایشی به عراقی ها داشت پاداش میگرفت در غیر این صورت هر نوع سرنوشتی را باید منتظر میبود.

محمد حسن غلامعلیان یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ

بنام خدا
« پروانه ایثارگران اعتبار ندارد!!! »
با ما که صادق نبودید حداقل به فرزندانمان این همه بی مهری نکنید، آنگاه که آنها طفلی بیش نبودند ونیاز به محبت پدر داشتند به امان خدا رهایشان کردیم وبه جنگ غول بی شاخ ودمی رفتیم که در ۲۹ شهریور ۱۳۵۹ با هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران، حمله به ایران را آغاز کرد. نیروهای عراقی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بودند که نواحی بزرگی از غرب ایران را اشغال کنند. عراقی‌ها بمب گذاری، مین گذاری، عملیات نامنظم و تجاوزهای مرزی شان را خیلی زودتر از آن چه شروع جنگ دانسته می‌شود، شروع کردند.
عراق با تقلید از استراتژی نظامی اسرائیل که در حمله ای برق آسا و کوبنده هوایی به فرودگاهها و هواپیماهای مصر، سوریه و اردن در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل و نتایج چشمگیر آن، خواست که همان نتایج را برای خود رقم بزند در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ راس ساعت ۱۲ به وقت بغداد، مرکز فرماندهی جنگ در عراق دستور پرواز ۱۹۲ بمب افکن و جنگنده را برای حمله هوایی به ایران صادر کرد.
همزمان با آغاز عملیات هوایی، نیروی زمینی عراق از سه جبهه و در هر جبهه با یک سپاه یورش زمینی خود را آغاز کرد. سپاه اول از جبهه شمالی، سپاه دوم از جبهه میانی و سپاه سوم از جبهه جنوبی پیشروی خود را آغاز کردند؛ این درحالی بود که فرماندهان جنگ در ایران به فکر از دست دادن زمین در ازای گرفتن زمان بودند. با اینحال مردم مناطق مرزی در حرکتی خودجوش و با روحیه ای بالا، با تجهیزات نظامی ناچیز همچون تفنگ ام یک جلوی پیشروی سریع ارتش عراق را گرفتند.
در نخستین پیشروی ارتش عراق به خاک ایران حدود سی هزارکیلومتر مربع از خاک ایران به اشغال نیروهای متجاوز درآمد. نیروی زمینی ارتش توان مقابله پایاپای را با عراق نداشت.
نیروی زمینی عراق به پیشروی خود در خاک ایران ادامه می‌داد در فاصله دو ماه از شروع جنگ بیش از چهارده هزار کیلومتر مربع خاک ایران را تصرف کرده بود (شهرهای مرزی خرمشهر، سوسنگرد، بستان، مهران، دهلران، قصر شیرین، هویزه، نفت شهر، سومار، موسیان را به اشغال خود در آورد و شهرهای آبادان، اهواز، اندیمشک، دزفول، شوش و گیلان غرب را آماج توپخانه خود قرار می‌داد)
جنگ تحمیلی علیه ایران ۲۸۸۷ روز به طول انجامید که طی آن ۱۰۰۰ روز نبرد فعال صورت گرفت که ۷۹۳ روز حمله از سوی رزمندگان ایرانی بود و ۲۰۷ روز از سوی ارتش عراق.
بر اساس آمارهای بین‌المللی، جنگ ایران و عراق ۶۲۷ میلیارد دلار هزینه برای دولت ایران و ۵۶۱ میلیارد دلار هزینه برای دولت عراق به همراه داشت. همچنین هزینه بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ برای ایران ۶۴۴ و برای عراق ۴۵۲ میلیارد دلار برآورد شد. بر همین اساس در طول این جنگ ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ انسان کشته و زخمی شدند که از این میان ۲۶۲٬۰۰۰ ایرانی و ۱۰۵٬۰۰۰ عراقی کشته شده‌اند.

ما حق انتخاب داشتیم ، می توانستیم مانند بسیاری جلای وطن کنیم ودر آغوش اجانب زندگی آرامی برای خود وخانواده تدارک ببینیم وبگوییم گور پدر خاک وریشه ، وطن ودین، عزت وخفت ، غیرت وشرف.!
یا می توانستیم به جای در بغل گرفتن سلاح های سرد اما آتشین فرزندمان را به سینه می فشردیم ولذت در خانه اشغال شده را می بردیم.
بین خاک ریز وخانه یکی را باید انتخاب می کردیم وشرمسارم که به صراحت میگویم آنقدر در حق خود وفرزندانم ظلم شده است که از انتخاب خاک ریز پشیمانم .
سالهاست آرزوی دیدن یاران رفته را دارم ، یارانی که توفیق شهادت را یافتند و در گرما گرم نبردی نابرابر به ملکوت اعلا پیوستند وسردی این روزهای نامهربانی مسئولین را با واماندگانشان شاهدند ودم برنمی آورند.
دیگر بلعیدن قرص وکپسولهایی که باید به دشواری تهیه کنم نه برای ماندن است که از سر ناچاریست. سالهاست وقتی دکتر می گوید برایت آزمایش خون ونوار مغزمی نویسم می گویم نیازی نیست ،خودم میدانم چربی خون، قند خون، فشارخون، نارسایی کبد ، عفونت کلیه وهزاران مرض دیگر دارم که اکثر آنها به علت فشارهای شدیدی است که بر روح وروانم وارد شده وهمه ارمغان بی کفایتی بسیاری از کارگزاران نظام است .
همسرم دچار افسردگی شده و مرا مقصر می داند نه جنگ لعنتی را !
آری فرزندانم به یمن سهمیه متلاشی شدن جسم وروح و روان پدرشان به دانشگاه رفتند وتحصیل کردند ومدرک کامپیوتر وبرق ومامایی گرفتند ولی به هر دری زدند تا کاری بیابند واز شرمندگی پدرشان بکاهند موفق نشدند ونه تنها این شرمساری کم نشد بلکه روز به روز افزونتر گشت.
در پایین ترین نقطه شهر آنجا که هر گاه نسیمی می وزد بوی تعفن تصفیه خانه فاضلاب انسان را از زنده بودن وزندگی کردن پشیمان می کند محلی را رهن واجاره کردند ودست خالی تلاش کردند تا قدری از پریشانیم بکاهند اما دیشب وقتی به خانه آمدند وبا حالی پریشان واندوهگین گفتند جناب سرهنگ ..... رییس اداره اماکن استان ......(که شاید روزی همرزمم بوده !) گفته : « پروانه کسب ایثارگران اعتبار ندارد » وبه همین دلیل باید محل کسب تان پلمب گردد دیگر بغضم را فرو ندادم و های های گریستم ...
آری این بار هم شرمنده شدم... بهمن،ماه پیروزی 1389 شمسی
محمد حسن غلامعلیان

علی دارینی از سبزوار سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ق.ظ

من همکنون در حال گریه هستم وقتی می دیدم عده ای کنار زن و فرزندشان می گن و می خندن در جبهه ها چه خبر بود حالا این رزمندگان بعد از جنگ خود را می چسبانند به انقلاب و بسیج تا از مزایایشان استفاده کنند اگر مرد بودید آن زمان کجا بودید به قول آن جانباز عزیز که گفت ما در جبهه با اصلحه از شما تنبل ها دفاع می کردیم شما آقایان با قلمتان از ما و حقوق ما دفاع کنید به خدا خطر ندارد دفاع از مشتی خاکستر به صورت نشسته مگر جانباز فقط ۷۰در صد است فرقی ندارد هر کس که آسیبی از جنگ دارد حالا در زمان صلح هستیم تا می توانید کمک به این پروانه های دوران جنگ امام کنید اشکال تراشی نکنید که در قیامت جلو پل صراط بد جوری گرفتار می شوید خدا را شکر کنید که این جانباز صد کمتری آسیب دیده خدا نگهدارتان باد ای سبکبالان عاشق آرام باشید رهبر فرزانه مان جانباز است تمام خادمین به نظام مقدس ایران آسیب دیده هستند مگر تعداد معدودی که در د را در ظلمات شب ندیدن

علی چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:18 ب.ظ

سلام علی جان خسته نباشی من جانباز 30درصد هستم با مشکلات گوناگونی مواجه هستم می توانید اطلاعات بیشتری راجع به جانبازانی که موفق شدند از طریق دیوان عدالت اداری حقوق معوق خود را بگیرند به ایمیل من ارسال کنید مثلا متن دادخواست و شکوائیه ی آنها ونیز متن رای دیوان و شماره رای وتاریخ آنرا از زحماتتون واقعا متشکرم خیلی زحمت می کشید مجددا خسته نباشید.

اشکوس کارگر یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:41 ب.ظ

اینجانب بعد از ۲۲سال سابقه خدمت که واقعا توانایی کاررا دیگر ندارم برای اولین بار با۴۰٪ جانبازی درکمسیون حالت اشتغال شرکت نمودم و ردشدم لطفا راهنمایی فرمایید چکار کنم

[ بدون نام ] جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ق.ظ

فقط برای مسئولین کشور خیلی خیلی متاسفم !!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد