روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

تصویب«منع استخدام دولتی جانبازان حالت اشتغال» در وقت اضافه مغایر

 
تصویب«منع استخدام دولتی جانبازان حالت اشتغال» در وقت اضافه مغایرقانون است
 
 
دکتر رحمانی 
 
قدرت‌الله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنا با انتقاد از منع اشتغال جانبازان حالت اشتغال در دستگاه دولتی بر اساس لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افزود: حالت اشتغال بواقع اشتغال در یک پست نیست؛ بلکه حکمی در جهت کمک به ایثارگران و جانبازان است. این در حالیست که بنیاد شهید و امور ایثارگران به استناد اصل 141 قانون اساسی، اشتغال جانبازان حالت اشتغال را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده است
 
 
 
 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اعلام کرد: اصل 141 قانون اساسی بر منع اشتغال همزمان در دو پست دولتی تاکید می‌کند و جانبازان و ایثارگران بر اساس قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان از منع دریافت دو حقوق از صندوق دولت مستثنی شده‌اند.

قدرت‌الله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسنا با انتقاد از منع اشتغال جانبازان حالت اشتغال در دستگاه دولتی بر اساس لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افزود: حالت اشتغال بواقع اشتغال در یک پست نیست؛ بلکه حکمی در جهت کمک به ایثارگران و جانبازان است. این در حالیست که بنیاد شهید و امور ایثارگران به استناد اصل 141 قانون اساسی، اشتغال جانبازان حالت اشتغال را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان، اسرا و مفقودالاثرها، مصوب سال 75 هرگونه دریافت جانبازان بابت وضعیت جانبازی با وجود دریافت حقوق از بابت اشتغال رسمی و یاغیر رسمی، ازدواج همسران شهدا هیچ منعی ندارد. همچنین دریافتی‌های حقوق جانبازان و ایثارگران ، مشمول هیچ یک از مقررات دریافت در حقوق از صندوق دولت و بازنشستگی نمی‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران که خود از جانبازان قطع نخاعی است، اظهار کرد: جای تعجب است که بنیاد شهید و امور ایثارگران که باید در موضع دفاع از ایثارگران باشد این منع اشتغال جانبازان حالت اشتغال را ایجاد کرده است؛ علی‌رغم این که شورای نگهبان به عنوان مرجع تشخیص بر نداشتن مغایرت اشتغال این جانبازان تاکید داشته است.

عضو شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: جانبازان دارای وضعیت جسمانی ثابتی نیستند و در دوره‌ای به دلیل مناسب شدن شرایط می‌توانند با حضور در عرصه اجتماع به فعالیت بپردازند ولی این شرایط پایدار نیست و با قطع حقوق حالت اشتغال این جانبازان در زمان ناتوانی، هیچ منبع درآمدی نخواهند داشت.

رحمانی به ایسنا گفت: جانبازان ضایعات نخاعی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هیچ اولویتی برای درمان نسبت به سایر معلولین با توجه به موفقیت دانشمندان ایرانی در تشخیص درمان ضایعات نخاعی قائل نشدند؛ این در حالیست که بنیاد شهید و امور ایثارگران موجب شد که جانبازان نسبت به ماده مربوط به منع اشتغال جانبازان حالت اشتغال در لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعتراض کنند.

وی مسؤول آنچه را که «تحقیر شدن جانبازان به دلیل اعتراض نسبت به حقوق خود» خواند، بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و اظهار کرد:‌ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول این 2 سال نسبت به مسؤولان قبلی سعی در افزایش اعتماد جانبازان داشت و لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز با انجام کارشناسی دقیق در راستای احقاق حقوق جانبازان و ایثارگران است ولی افزودن این ماده به لایحه پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی و در وقت اضافه، زحمات آنها را بسیار کمرنگ کرد.

ایسنا

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
جانباز 35% بیکار دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:59 ق.ظ

چه عجب یکی پیدا شد به درد ما هم نظری کند من با دید یک چشم و دردهای مجروحیتم 4 سال مدرک مهندسی شیمی گرفتم که تا الان 4 سال هست که دنبال کار میگردم فقط بخاطر چندرغازی که از بنیاد دریافت میکنم از کلیه امکانات اشتغال کلا فراموش شده ام.واقعا متاسفم با این قانون حالت اشتغال فقط علنن نگفتن برو بشین خونه تا مرگت میرسه تورو چه احتیاجی به کار هست!!!
البته من در این مدت 4 ساله این حرفهارو هم شنیدم.
الان زندگی من در حال فروپاشی هست از بیکاری و مخارج سنگین زندگی که بعد از دو سال از زندگی مشترکمان می گذرد.
واقعا شدیدا متاسفم برای مسولان مملکتم که فقط کمک به جانبازان را اهرمی برای رسیدن به مقاصد خود می دانند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد