روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

بنیاد و سیاست معترض تراشی

اعتراضات یکساله اخیر جانبازان به «لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و تجمعات یک ماه اخیر جانبازان در اعتراض به قطع مستمری حالت اشتغال جانبازان در مقابل نهاد ریاست جمهوری و بنیاد شهید و امورایثارگران؛ از این جهت که این عزیران به تضییع حقوق خود اعتراض دارند و حساسیت نشان می دهند بسیار محترم و قابل درک و دفاع است
بنیاد از ابتدای تاسیس متاسفانه به نوعی رفتار کرده است که همواره زمینه‌های این اعتراضات را فراهم آورده است حتی بنظر می رسد برخی از مواقع خود مشوق چنین رفتارهایی است
 
اما سوی دیگر این اقدام؛  متوجه بنیاد است که از ابتدای تاسیس متاسفانه به نوعی رفتار کرده است که همواره زمینه های این اعتراضات را فراهم آورده است حتی بنظر می رسد برخی از مواقع خود مشوق چنین رفتارهایی است.
 
رفتار مجموعه بنیاد در قابل جانبازان به گونه‌ای بوده که از فدایی دیروز - معترضان امروز ساخته است
بجای اینکه این نهاد پشتیبان و یاور جانبازان باشد در بسیاری مواقع خود در برابر آنها موضع می گیرد. و عملا به خواست های معقول و آرام آنان جواب مثبت نمی‌دهد تا آنجا این قشر جانباخته مجبور شود به روش های غیر مسالمت آمیز روی آورد.
 
نمونه اخیر این گونه اقدامات بنیاد را بر اصرار بی‌جهت این نهاد بر اجرای دستور قطع مستمری حالت اشتغال جانبازی جانبازان شاهد هستیم .
 
آیا با این تعریفی که بنیاد از  جانبازی ارائه می دهد جانبازی  شغل مزدوری مترادف دانسته نشده است؟!.
 
 این موضع بنیاد ناشی از یک برداشت ناصواب از ماده قانونی است که هر فرد نمی تواند بیش از یک شغل داشته باشد.
 براساس  این برداشت برداشت؛ بنیاد جانبازی را شغل تلقی کرده و مستمری که بدلیل جراحت جنگی نصیب جانبازان شده است به حقوق و دستمزد تعبیر کرده است.
 
آیا با این تعریفی که بنیاد از  جانبازی ارائه می دهد جانبازی  شغل مزدوری مترادف دانسته نشده است.
 
با توجه به وجود قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان اسرا و افراد خانواده‌های شهدا .... مصوب ۷/۱۰/۶۷ مجلس شورای اسلامی که اعلام کرده هر گونه دریافتی جانبازان و... از بابت جانبازی  در ارتباط با خقوق استخدام و اشتغال نمی‌باشد.
 و همچنین چندین مورد از احکام صادره از سوی دیوان عدالت اداری به نفع جانبازان و در محکومیت بنیاد - که بدنبال بی اعتنایی بنیاد به احکام حتی منجر به صدور حکم دستگیری ریاست بنیاد نیز گردیده است.
 
بنیاد بدلیل اصرار بر تصمیم غلط خود چگونه برای ضد انقلاب خوراک تبلیغی بر علیه نطام درست می کند
خوب است مسئولین محترم بنیاد کمی به این فکر کنند که با این اقدام خود چه صدمات روحی روانی به جانبازان وارد می کنند. و چه میزان سوژه های تبلیغی بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اپوزیسیون فراهم آورده‌‌اند.
اصرار بنیاد شهید و امور ایثارگران برای چیست؟
واقعا بنیاد چه هدفی دارد آیا می خواهد بودجه ای که در این رابطه گرفته و در جای دیگر خرج کرده را می‌خواد لاپوشانی کند.
 
راستی مسئولیت به خیابان کشاندن جانبازان و سوء استفاده مطبوعاتی . تبلیغی ضد انقلاب از اعتراضات متوجه بنیاد و شخص رئیس محترم آن نیست؟.
نمونه اخیر این سوء استفاده در سایت روز آنلاین شاهدیم؛ و متاسفانه شاهدیم که بنیاد بدلیل اصرار بر تصمیم غلط خود چگونه برای ضد انقلاب خوراک تبلیغی بر علیه نطام درست می کند
خوب است مسئولین محترم بنیاد کمی به این فکر کنند که با این اقدام خود چه صدمات روحی روانی به جانبازان وارد می کنند. و چه میزان سوژه های تبلیغی بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اپوزیسیون فراهم آورده‌‌اند.
فاعتبروا یا اولی الابصار


بعلت اینکه احتمالا خوانندگان محترم نمی توانند مطلب مورد اشاره در سایت روزآنلاین را ببینند عینا متن گزارش در ذیل می‌آید:

آنان با پاهای مصنوعی از راه رسیدند

تجمع اعتراضی جانبازان جنگ؛ - چهارشنبه 30 خرداد 1386 [2007.06.20]

 

فریبا صراف

امروز در حالی که در گوشه ای از شهر تهران، هنرمندان کشور از قاچاق فیلم می گفتند که در "جاهایی به بن بست" رسیده و خبر از نابودی سینما می داند، در گوشه دیگری از شهرجانبازان جنگ، از نابودی خود خبر می دادند و اینکه: "خط شکنان دیروزیم، فراموش شدگان امروز..."

به نوشته سایت نوروز، در "یکی دو سال اخیر این چندمین تجمع اعتراض آمیز جانبازان در جهت بهبود وضعیت معیشتی و درمانیشان است. جانبازان در سال های اخیر بی سرو صدا ترین قشر این جامعه بوده اند، اما وضعیت پیش آمده برایشان به حدی ناراحت کننده و غیر قابل تحمل شده است که اقدام به این اعتراضات کرده اند".

این جانبازان که هر کدام، نشانی از جنگ با خود حمل می کنند، بر مقوایی بزرگ نوشته اند: "جانبازان دیروزیم، فراموش شدگان امروز..."

کسانی که "باید برای گرفتن اولین نیازهای زندگی شان، سهم دارو و درمان و هزاران مشکل معیشتی‌شان" همه استانهای کشور را بکوبند و تا تهران بیایند. و آن وقت در تهران: "دفعه پیش که رفته بودیم نهاد ریاست جمهوری اینقدر مارو تحقیر کردند، وقتی به بنیاد شهید استان می رویم و بحث می‌کنیم، جواب می‌دهند: می‌خواستید به جبهه نروید. تا به حال چندین بار این جمله را از بنیاد شهیدی های استان شنیده‌ایم".

در بنیاد شهید هم "صراحتا" به آنها گفته اند نمی خواهند کاری برایشان انجام دهند. یکی از جانبازان به گزارشگر سایت نوروز در این مورد چنین گفته است: "ایشان حتی به نوعی تهدید کرد که حقوق کل جانبازان استان مرکزی را قطع می‌کند. و از همه مهمتر وقتی پیگیری ما را دید، گفت: شما حتی اگر به دیوان عدالت اداری هم شکایت ببرید و آنجا هم به نفع شما رأی دهد، بازهم کاری از پیش نخواهید برد. چون ما بلدیم که چگونه حرف بزنیم و شما را دور بگردانیم که گرفتار نشویم".

یکی دیگر از جانبازان ماسک خود را بر می دارد:یک ترکش تو سینه دارم. نمی تونم خوب نفس بکشم. دکتر گفته اگرعمل کنی یک درصد احتمال داره زنده بمونی، اگر عمل نکنی 50درصد! دیگه به این جامون رسیده. دارو نداریم. همه ما بیماریم... قرار بود بعد از تایید کمیسیون حالت اشتغال یک مبلغ اندکی برای حالت اشتغال جانبازن بدهند. مدتی این هزینه پرداخت شد. رویش حساب هایی باز کردیم اما حالا این رقم کم هم قطع شده. حالا باید با تمام ناراحتی های باقی مانده از دوران نبرد، پاهای مصنوعی مان را تا این جا بکشانیم تا بتوانیم زنده بمانیم.

و فقط اینان نیستند که پاهای مصنوعی خود را بر زمین می کشند، جانبازان شیمیایی شده هم حال و روز بهتری ندارند.به نوشته سایت نوروز: "شیمیایی شده ها در جنگ مظلوم ترین قشری هستند که بعد از جنگ به دست فراموشی سپرده شده اند. طول درمان و قیمت بالای داروی های درمانی این قشر از جانبازان یکی از مشکلات مورد اعتراض جانبازان بود".

و طبیعی است که کار به بازخوانی وعده ها بکشد: "رئیس جمهوربه هراستانی که می رود، در جمع خانواده شهیدان و جانبازان، از رسیدگی به ایثارگران می‌گوید و اینکه هر مسئولی در این زمینه کوتاهی کرد، از دولت ایشان نیست. اما سوال ما این است که آیا آقای احمدی نژاد از آن چه در زندگی واقعی ما می گذر خبردارد ؟ مگر همین چند وقت پیش ایشان دستور قاطعی در مورد مشکلات ما ندادند؟ مگر نگفتند که ایثارگران نباید مشکل دارو ودرمان داشته باشند؟ پس وعده ها چه شد؟! چه کسی به دستور ایشان عمل نمی‌ کند؟! مدعیان عدالت شده اند اسطوره های شعار ؟ این همه شعار فقط واسه رای گرفتن بود ؟ما مجبوریم برای مراجعه به دکترگاهی 300کیلومتر و یا بیشتر راه بیاییم و با پاهایی که نداریم خودمان را به دارو و دکتر برسانیم، یا حتی برای تعمیر همین پاهای پلاستیکی که حالا پایمان است. آخرش هم وقتی برای درمان به بیمارستانهای تهران می رسیم دکتر می گوید بروید فردا بیایید!"

حالا نمایندگان رانندگان شرکت واحد در زندانند، نمایندگان معلمین همین طور. دانشجویان گرفتارند...اما جانبازان چی؟ نکند آنها هم برای سنگ اندازی در کار رئیس جمهوری آمده باشند که با شعار عدالت و مهرورزی امد؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آیدین گونش aidin_gunash شنبه 2 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:58 ب.ظ http://mehranmako.blogfa.com

سلام علیکم
دست و پنجه تان درد نکند که ما را از وضعیت جانبازان با خبر میکنید الهی با شهدا محشور شوید انشاالله
براتون آرزوی سلامتی و موفقیت مسئلت دارم
خبر ندارید از وضعیت جانبازان شهرستانها باز اونجا پایتخت هست و گاهی در قبال اعتراضات عکس العمل مثبت نشان میدهند .
الله حافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد