روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

دست‌خط صدام برای استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران

سایت انتخاب:

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس نهم تیرماه در نشستی با خبرنگاران چهار سند از جنایات صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان را ‌افشاء و آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.


 

سندی که امروز همراه با تصویر منتشر می‌شود مربوط به نامه سپهبد خلبان «حمید شعبان خضیر» مشاور هوائی به فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و با موضوع اقدامات فوری در منطقه عملیاتی سپاه دوم این کشور است.


ترجمه سند:

جناب رئیس فرمانده محترم کل نیروهای مسلح
موضوع:اقدامات فوری در منطقه عملیاتی سپاه دوم

با توجه به احتمال حمله دشمن ایرانی در منطقه عملیاتی سپاه دوم و در راستای تضعیف روحیه دشمن، اتخاذ برخی اقدامات فوری ذیل را به جنابعالی معروض می‌دارم:

1- فراهم نمودن تعداد ممکن از راکت‌های گاز شیمیایی در این منطقه عملیاتی و در برابر محورهای اصلی حمله دشمن و برنامه‌ریزی جهت بمباران شدید و مؤثر این مناطق به طوری که تعداد راکتهای شلیک شده به هر منطقه کمتر از 500 عدد نباشد و در صورت امکان این مناطق قبل از انجام حمله مورد هدف قرار گیرند.

2- اقدام نیروی هوایی در استفاده از همین راکت‌ها و با همین مقدار پس از تعیین مناطق مذکور و بر اساس طرح عملیاتی تحقیق شده.

3-نیروی هوایی مستقیما اقدام به بمباران شدید و مؤثر محورهای پیشروی و مناطق اجتماع نیروها با استفاده از جنگنده‌ها و حملات هوایی و استفاده از تعداد زیادی از راکت‌ها و نه حجم بزرگتری از آنها، بنماید.

4-این مناطق جهت شناسایی هرگونه تغییرات در منطقه و ارائه اطلاعات لازم، روزانه تصویربرداری می‌گردد.

5- از هم اکنون افسر بلندپایه‌ای از مقرر نیروی هوایی جهت همکاری و هماهنگی و ارائه رایزنی‌های لازم و تعیین طرح مشترکی برای فعالیت نیروی هوایی به مقر فرماندهی سپاه دوم می‌پیوندد.

6- احتمال اقدام دشمن برای پرتاب موشکهای زمین به هوا به ویژه رابیر- وسترلا، با توجه به عدم امکان شناسایی آنها یا استفاده از وسایل موجود متصور است.

خواهشمند است ملاحظه و دستور فرمائید. با قدردانی و احترام جناب رئیس فرمانده کل

سپهبد خلبان حمیدشعبان خضیر
مشاور هوایی
27 تموز 83

به دنبال ارائه این نامه به صدام، وی در پی‌نوشت نامه می‌نویسد:

موافقت می‌شود و بر اساس این پیشنهادات عمل شود که در ذیل موافقت صدام امضای وی نیز مشاهده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد