روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

گرفتاری معلولان در معابر علیل

 
گزارشی از روزنامه کیهان:
 
ناهید جعفرپور کامی
تصور کنید برای پایتخت کشوری که جنگ هشت ساله ای را پشت سر گذاشته و علاوه بر معلولان، تعداد زیادی جانباز و ناتوان جسمی را در خود جای داده، چه امکاناتی برای ارائه خدمات بهتر به این قشر وجود دارد، آن هم در شرایطی که مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تاکید دارند که معابر شهر حتی برای تردد شهروندان سالم هم مناسب نیست.
سازمان زیباسازی شهرداری به عنوان سازمان مستقیم که با این موضوع درگیر است بارها تاکید کرده که این سازمان نسبت به مناسب سازی امکانات و معابر برای معلولان و جانبازان توجه داشته است و برای اثبات این ادعا بارها گفته اند: می دانیم در معابر، امنیت کافی وجود ندارد، قسمتی از آن همیشه دست انداز دارد و بخش دیگر گرفتار مصالح و ... است، تازه اگر هم سالم باشد توسط موتورسواران امنیت خود را از دست می دهد. سیاستی که ما در پیاده رو سازی دنبال می کنیم این است که پیاده روها را برای معلولان جانبازان و حتی نابینایان مناسب سازی کنیم.»
اما همه مشکلات معلولان و ناتوانان جسمی، پیاده روهای شهر نیست. برخی معلولان به عنوان قشر آسیب دیده از بسیاری مواهب محرومند تا جایی که به دلیل نبود امکانات مناسب تردد، انزوا را برگزیده اند.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد