روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

با یادگاران دفاع مقدس چه کرده‌ایم؟

سایت خبری تابناک یادداشتی را به قلم خانم زهره‌ عطایی ‌آشتیانی تحت عنوان ؛با کهنه سربازان خود چه کرده ایم آورده است در این یادداشت آمده است:
 
هرچند بزرگداشت هفته بسیج و تکریم برخی جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی، کاری زیبا و تحریک‌کننده عواطف انسانی است، به چند دلیل، بیش از این‌که دل‌ها را بنوازد، آنها را می‌لرزاند. پخش خاطرات از چند کانال تلویزیونی به طور فشرده در یک هفته از سال، ممکن است اثر وهله‌ای (آن هم بر عده خاصی که دوران جنگ را درک کرده‌اند)، داشته باشد، ولی به ‌جای گسترش فرهنگ بسیجی بین جوانان، واکنش‌های گوناگونی نسبت به این رزمندگان ایجاد می‌کند. البته اگر نحوه مطرح نمودن جایگاه و فداکاریهای بسیجیان به‌شکل‌های متنوع و در تمامی طول سال انجام شود، قطعاً اثرات عمیق‌تر و بلندمدت‌تری خواهد داشت.
در این شبها شبکه 5 صداوسیما، مستند مدال افتخار از کهنه سربازان استرالیا و کره را پخش می‌کند و نشان می‌دهد که بازماندگان جنگ دوّم جهانی و خانواده‌های آنان در این کشورها چه قرب و منزلتی دارند.
نکته مهم در این گزارشها ارج و اعتباری است که برای این گروه در کشورهای اروپایی، آمریکایی و خاور دور قائل هستند. اینگونه تکریم را می‌توان در سه محور عمده نشان داد:
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد