روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

همایش ملی مناسب سازی نیازمند همایشی دیگر

روز گذشته دومین همایش ملی مناسب سازی محیط شهری برای معلولین و ناتوانان حرکتی در سالن اجلاس سران برگزارشد .

در باره برنامه رسمی اجلاس سخنی نمی گویم چرا که می شود اخبار آن را در رسانه های گروهی پی گرفت . توجه ما اما بیشتر معطوف به حواشی آن است

اولین نکته  آنکه با وجود تلاش های صورت گرفته محل برگزاری این همایش همچنان برای تردد معلولین و جانبازان مناسب نبود با صحبتی که با یکی از دست اندر کاران داشتم اظهار می کردند با بررسی ها متعددی که انجام شد این مکان بهترین و مناسبترین مکان موجود بود.

با این حساب باید گفت مثل اینکه در این تهران بزرگ جای مناسبی برای گردهم آمدن این قشر وجود ندارد.

- سخنران رسمی و آغاز کننده این همایش آیت اله رفسنجانی بود . و این خود آغاز مشکل برای جانبازان و معلولان شد. بدلیل وجود ایشان نگهبانان مجموعه همایش ها با برخوردی تند مانع از ورود جانبازان و معلولین با ماشین به محوطه سالن اجلاس شدند و از آنان می خواستند ماشین را در پارکینک طبقاتی نمایشگاه بین المللی پارک کنند و بعد به داخل بیایند و در برابر اعتراض جانبازان و معلولین که چگونه می توانیم با ویلچر و با این پای معیوب این مسیر را برویم و بیائیم تنها بر حرف خود پای می فشرند و این موضوع باعث درگیری بین مامورین و مدعوین شد.

- اصولا به مسئولین اینگونه مراسم که برای جانبازان و معلولین برگزار می شود بارها گفته ایم ؛ما خاکیان و آدم های کج و کوله را با شخصیت های محترم چکار؟

حضور شخصیت ها در این مراسم باعث تشدید بازرسی ها و اقدامات امنیتی شده و ما دست و پا شکسته ها را به زحمت می اندازد.

بخاطر طولانی شدن مطالب از اشکالات دیگر این همایش می گذارم

اما در کنار اینها یک حاشیه جالب دیگر نیز اتفاق افتاد:

و آن مشاجره لفظی بود که میان کاشانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و تعدادی از جانبازان و معلولان مشاجره لفظی صورت گرفت.

(رئیس (یا دبیر) همایش آقای کاشانی معاون شهرسازی شهردار تهران بود . آقای کاشانی قبلا رئیس بنیاد امور جانبازان بودنند.)

در این مشاجره لفظی یکی از جانبازان خطاب به وی گفت: در دوران مسئولیت خود در بنیاد جانبازان برای این قشر چه کاری انجام دادید که هم اکنون می خواهید در زمینه بهسازی محیط شهری کاری انجام دهید.

همچنین این جانباز مسائلی درباره تحویل خودروهای 206 و 405 مناسب‌ سازی شده به جانبازان و معلولان، ‌باطل شدن پرونده جانبازی 200 جانباز و پرداخت نکردن بقیه پولی که در دولت قبل برای خودروی جانبازان اختصاص یافته بود، مطرح کرد .

کاشانی در جواب گفت: من حاضرم در جلسه مناظره ای شرکت کنم و با جانبازان در این زمینه گفتگو کنم و مطمئنم 80 درصد جانبازان از عملکرد من رضایت دارند با این ادعا جانبازان از وی خواستند در همین اجلاس و درحضور خبرنگاران و دیگر جلسه مناظره را برگزار کند که کاشانی از این درخواست سر بازد

- یکی از مسائلی که در گفتگوهای خصوصی و دوستانه بین معلولین و جانبازان مطرح می شد این بود که آیا نمی شد بجای خرج هزینه زیاد برای برگزاری اینگونه همایش ها هزینه های آن را خرج بهبود وضعیت معیشتی معلولان کرد.

قابل ذکر است بسیاری از مسئولین محترم از جمله شهردار تهران با آنکه برای برنامه سخنرانی در نظر گرفته بودنند در همایش حضور نیافتند.

بنظر میرسه یک همایش دیگه برای بررسی این همایش و قس علهذا باید برگزار بشه

 

نظرات 1 + ارسال نظر
جامانده از کاروان دوشنبه 26 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ب.ظ http://ahalieaseman.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم.

شب یلدا در راهه...
هر کسی دوست داره این شب رو پیش عزیزترین هاش باشه ...

شما کجایید؟...

ما برو بچه های اهالی آسمان گفتیم شب یلدا رو پیش عزیزترین کسانی که داریم باشیم ....

طولانی ترین شب سال با شهدا ...

افتخار می دید در خدمت باشیم ...!؟

اللهم عجل لولیک الفرج.

یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد