روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

سرباز مصدوم بازی سپاهان، جانباز شد

خبر این بود

رئیس جمهوری کشورمان در نامه ای به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور رسیدگی به درخواست مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در خصوص پیشنهاد صدور حکم جانبازی برای سرباز احمدی را صادر کرد

اما بازتاب های این خبر که در قسمت نظرات سایت ها آمده است:

سلام
اهمیت توجه به وضع سرباز احمدی بر هیچ کس پوشیده نیست اما افراط در این کار هم تبعات بسیاری خواهد داشت. آیا تمام سربازانی که در طول خدمت خود دچار آسیب می شوند از همین امکانات برخوردارند؟؟
آیا پرداخت دیه، پرداخت جریمه توسط باشگاه سپاهان، صدور حکم کارمندی برای ابن سرباز در باشگاه سپاهان، و جانباز محسوب شدن ایشان تناسبی با میزان مجروحیت ایشان دارد؟؟
و از همه مهمتر اینکه در این بین آیا یک حکم برای مسئولین نیروی انتظامی اصفهان صادر شده و کسی از آنها بابت اینکه سربازی که آموزش ندیده و دارای تجهیزات مناسب نیست را به عنوان گارد حفاظت به ورزشگاه فرستاده اند بازخواست نموده است؟؟؟

رسیدگی به وضعیت سرباز مذکور جای تشکر دارد ولی آیا نسبت به جانبازان و ایثارگران هم همینقدر دست و دلبازی و توصیه پذیری وجود دارد ؟

▪ اگه واقعا راست میگن و می خوان به وظایفشون عمل کنن برن به اونایی برسن که یه روز جون و جوونیشونو گذاشتن کف دستشون و به خاطر ما و وطنشون رفتن جلوی گلوله و حالا با بدنها یا روانهای پرپر شده کنج خونه هاشون موندن و هیچ کس حالشونو نمیپرسه... یه جانباز موجی می شناسم که هر بار خونواده ش به بنیاد مراجعه کردن نه تنها هیچ کاری براشون نکردن بلکه هر دفعه از درصد جانبازیش کم کردن!!! آخرسر هم گفتن بدنش سالمه اصلا جانباز نیست...افسوس...

▪ خبر راخواندم هم خوشحال شدم هم ناراحت .خوشحال از دست ودلبازی احمدی نژاد ناراحت از غربت دوستانم که دو ماه پیش در پاکسازی میادین مین پیرانشهر دچار حادثه انفجار مین شد وبینایی خود را از دست داد ومیگفت هنوز بنیاد زیر بار نرفته که ما را جز جانبازان حساب کند...

▪ هیچ یک از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس تا کنون برای حضور در جبهه پولی از دولت و هیچ جای خاصی دریافت نکرده اند و همچنین با توجه به این که اکثر ایثار گران و جانبازان که از خانواده سطح پائین و متوسط جامعه هستند و زندگی ساده ای دارند تا کنون بابت از دست دادن دست ، پا ، چشم و ... هیچ گونه خسارتی دریافت نکرده ان و تا کنون خیلی از ایثارگران که بار ها شیمیایی و مجروح شده اند با توجه به شرایط معنوی و خاص زمان جنگ که به دنبال جهاد بودن نه جمع آوری مدارک و صورت سانحه موفق نشده اند احراز جانبازی خود را ثابت کنند ولیکن چرا سرباز با توجه به دریافت کامل دیه و درمان رایگان به راحتی او را جزءجانبازان به حساب می آید !!!؟؟

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
حسن صادقی یونسی چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:48 ب.ظ

عاشقان در سیل تند افتا

ده اند ... در قضای عشق سر بنهاده اند.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:36 ب.ظ

محمد حسن غلامعلـــیان سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:13 ب.ظ

آقای رییس جمهور
من مجروح فوتـــــــبالم نه جــنگ
بنام خدا
باسلام
چندی قبل که در بازی فوتبال دو تیم تماشاگران به طرف یکدیگر حمله کردند وباپرتاب اشیاء ونارنجکهای دست ساز یا وارداتی موجب نابینایی یک سرباز درمیان دو طرف گیر افتاده شدند ورییس جمهور سرباز یاد شده را جانباز خواند وشان کسانی را که در طول هشت سال جنگ دربرابر دشمن تا دندان مسلح وحمایت شده از طرف کلیه دولتمردان جهان یکی نمود و میدان جنگ همه کفر علیه اسلام را با میدان فوتبال برابر دانست حقیر اعتراض کردم ونوشتم خال مه رویان سیاه ودانه فلفل سیاه ،کدام میدان را با کدام میدان مقایسه میکنید گویا گوش شنوایی وجود نداشت ، آنروز باشگاه سپاهان مقصر شناخته شد وغرامت سنگینی را پرداخت وقرار شد سرباز مذکور به استخدام فولاد مبارکه درآید وکلیه هزینه ها تا بهبودی وی پرداخت شود ، روزی که اعلام شد افرادی که به کشور عراق مسافرت میکنند چنانچه براثر انفجار بمب یا ... کشته شوند شهید وچنانچه مجروح گردند جانباز تلقی میگردند نوشتم اینان قصدشان زیارت و آوردن سوغات برای عزیزانشان میباشد و آنان که لباس رزم پوشیدند وبرای پس گرفتن خاکشان از کشور متجاوز عراق هشت سال جنگیدند تفاوت از زمین تا آسمان است کسی گوشش بدهکار نبود وحالا بعد از انتخابات 22 خرداد 88 افرادی که مخل نظم وآرامش کشور گردیده اند وبه تحریک دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی به خیابانها میریزند وآتش میزنند وغارت میکنند و به دستور اربابانشان قصد تسخیر مکانهای نیروی انتظامی وگرفتن سلاح هایشان را دارند ودر پی مقصود شومشان به هلاکت میرسند از طرف بازی خوردگان انتخابات شهید اعلام میگردند وبرایشان مراسم سوگواری برگزار میکنند ،آیا پاسخی برای شهداو مجروحان انقلاب و جنگ تحمیلی دارید ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد