روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

میلاد امام نور مبارک

میلاد مولود کعبه علی (ع)

شهید عدالت بر عدالت جویان جهان مبارک باد

 

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را

که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را

دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین

به علی شناختم به خدا قسم خدا را

به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند

چو علی گرفته باشد سر چشمه‌ی بقا را

مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ

به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را

برو ای گدای مسکین در خانه‌ی علی زن

که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را

بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من

چو اسیر تست اکنون به اسیر کن مدارا

بجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب

که علم کند به عالم شهدای کربلا را

چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان

چو علی که میتواند که بسر برد وفا را

نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت

متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را

بدو چشم خون فشانم هله ای نسیم رحمت

که ز کوی او غباری به من آر توتیا را

به امید آن که شاید برسد به خاک پایت

چه پیامها سپردم همه سوز دل صبا را

چو تویی قضای گردان به دعای مستمندان

که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را

چه زنم چونای هردم ز نوای شوق او دم

که لسان غیب خوشتر بنوازد این نوا را

«همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی

به پیام آشنائی بنوازد و آشنا را»

ز نوای مرغ یا حق بشنو که در دل شب

غم دل به دوست گفتن چه خوشست شهریارا

 

شهریار

 

نظرات 5 + ارسال نظر
آیدین گونش چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:50 ق.ظ http://mehranmako.blogfa.com

سلام علیکم
تاراج دل به تیغ دو ابروی دلبر است
بختش بلند هر که گرفتار حیدر است
نام علی:عدالت
راه علی:سعادت
ذکر علی:عبادت
عید علی:مبارک
میلاد مولود کعبه امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر بر شمامبارکباد

یا علی
الله حافظ

هانیه عسگری منش جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.mohammdfarzad.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
مدتی بود که دنبال یه وب خوب در مورد جانبازان عزیز می گشتم. اما پیدا نمی کردم.
خدا رو شکر که امروز بالاخره موفق شدم.
یه پیشنهاد دارم می شه با یکی از جانبازان اعصاب و روان مصاحبه ای داشته باشین آخه اونا خیلی خیلی مظلومند.
خوشحال می شم هر موقع آپ کردید به من هم خبر بدین.
در ضمن اگه اشکالی نداره می خواستم از مطالب و عکس های وبتون توی یه آرشیو استفاده کنم. اجازه دارم؟؟

غلامعلی نسائی سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:01 ب.ظ http://diareranj.ir

بهترین نامه به پدر جانبازم
همیشه آرزو داشتم به تو بگویم لا لائی خس خس سینه ات چقدر برایم آرام بخش است .
همیشه آروز داشتم جای دست و پائی که برای امنیت و آسا یش من داده ای باشم .
همیشه آرزو داشتم …
ولی هیچ وقت نتوانستم ، حالا هرچه آرزو دارم را برایت مینویسم …
پدر حکایت کن از خمپاره های که من خواب بودم افتاد
از گونه های که من خواب بودم وتر شد
بگو چند پرستو از اروند پر کشیدن …
به مناسبت هفته بزرگداشت مقام جانباز جشنواره بهترین نامه به پدر جانبازم برگزار میشود .
مهلت ارسال آثار و اختتامیه جشنواره اول مهر ماه ۸۷
نام ونشانی دقیق خود را بنویسید

به بهترین نامه ها در هفته دفاع مقدس با نظر کارشناسی استاد درخشنده در هئیت داروران جوایز ارزنده ای اهداء و در نشریه امتداد نشریه فرهنگ وپایداری دفاع مقدس منتشر خواهد شد.
لینک مطلب
http://diareranj.ir/?p=246
لوگوی جشنواره
http://i33.tinypic.com/28vxbip.jpg


--
قفسی تنگ به وسعت دنیا
قرادادی بلند با ترکش ها

نسائی شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:37 ب.ظ http://diareranj.ir

جشنواره بزرگ ادبی بهترین نامه به پدر جانبازم

پایگاه فرهنگی دیار رنج به منظور بزرگداشت مقام والای جانباز میلاد ابوالفضل العباس تا هفته دفاع مقدس جشنواره بزرگ ادبی ؛
بهترین نامه به پدر جانبازم را برگزار میکند .

همیشه آرزو داشتم به تو بگویم لا لائی خس خس سینه ات چقدر برایم آرام بخش است همیشه آرزو داشتم جای دست و پا ئی که برای امنیت و آسا یش من داده ای باشم . همیشه آرزو داشتم … ولی هیچ وقت نتوانستم ،
حالا هرچه آرزو دارم را برایت مینویسم …

پدرحکایت کن ازخمپاره های که من خواب بودم افتاد. از گونه های که من خواب بودم وتر شد. بگو چند پرستو ازپشت خاکریزها پرکشیدن ….

(جانبازان پدران شرفت و غیرت ما هستن برایشان نامه خواهیم نوشت)

شرایط شرکت در جشنواره :
1-آخرین مهلت ارسال آثار یکم مهرماه مصادف با هفته دفاع مقدس
۲- آثار ارسالی ترجیحآ به اندازه یک برگ 4A نوشته شود
۳- نام ونشانی و رده سنی میزان تحصیلات خود را بطور دقیق حتما بنویسید .
۴- آثاربرتردرمجله امتداد نشریه فرهنگ وپایداری دفاع مقدس چاپ میشود .
۵- آثاری که با نام مستعارارسال گردد در جشنواره ترتیب اثرداده نخواهد شد
۶- آثارخودرا فقط ازطریق پست الکترونیک ارسال کنید
نامه ها ی شما عزیزان درهفته دفاع مقدس باز گشائی و توسط هیئت داوران ابوالفضل درخشنده عضو تحریریه امتداد بررسی و به برترین نامه ها جوایز ارزنده ای ازقبیل (ربع سکه) اشتراک رایگان یکساله مجله امتداد؛ لوح تقدیر ؛ و جوائز نفیس دیگر اهدا خواهد شد . برترین نامه های ارسالی شما عزیزان به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد

نامه های شما سند های افتخاری است از عشق به ارزش های دفاع مقدس

میزبانی از لطافت و اندیشه و احساس بلند نویسندگان نو جوان و جوان
فرهیخته در مهین اسلامی درین جشنواره با شکوه و را فخر خود میپنداریم .
آدرس دبیر خانه جشنواره :
پست الکترونیک : diareranj@gmail.com
تماس با با یگاه : 09112703418

وب سایت : www.diareranj.ir

دبیر جشنواره و مدیر مسئول سایت : غلامعلی نسائی

سایت فرهنگی آخرین دوران رنج پایگاه تخصصی دفاع مقدس


زهرا جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:07 ق.ظ http://loverteacher.persianblog.ir

خیلی وبلاگ جالبیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد