روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

مقررات جدید در رابطه با مسافرتهای هوایی توانخواهان در اروپا

مقررات جدید در رابطه با مسافرتهای هوایی توانخواهان در اتحادیه اروپا

 معلولین و جانبازان عزیز کشورمان همواره در استفاده از وسایل نقلیه عمومی دچار مشکلات عدیده‌ای بوده و هستند در سیستم های حمل و نقل عمومی زمینی (مانند اتوبوسها) که اصلا امکان استفاده درست و مناسب فراهم نیست و راه آهن که دچار عقب ماندگی ذهنی و تاریخی است .

سیستم حمل ونقل هوایی کشور که قاعدتا باید بالاترین استانداردهای روز جهان را دارا باشد نیز در رابطه با قشر معلولین و جانبازان دچار کاستی ها و نقص های فراوانی است نه امکانات مناسب فرودگاهی و نه خدمات مناسب پروازی

بارها اتفاق افتاده معلول و جانباز در حمل و نقل به هواپیما دچار آسیب شده و یا ویلچیر های آنها آسیب دیده است.

در حالیکه در بسیاری از کشورهای جهان بدلیل وجود شرایط مناسب برای معلولین در مسافرتهای هوایی معلولین استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی را  برای مسافرت خود ترجیح می دهند. در ایران ما اما اگر معلولی بتواند با مشکلات فراوان بلیط هواپیما تهیه کند با کمال بی احترامی و به شکل بسیار بد و نادرستی سوار هواپیمایش می کنند. یک معلول نمی تواند مطمئن باشد که در سفرهای هوایی به سلامت سوار یا پیاده میشود.

این در حالی است که در دیگر کشورها بخصوص کشورهای اروپایی روز بروز سعی میشود مقررات مناسبتری برای معلولین وضع شود  نمونه آن

مقررات جدیدی است که در رابطه با مسافرتهای هوایی توانخواهان در اتحادیه اروپا وضع شده است:

انتقال مسئولیت یاری رساندن به توانخواهان از شرکتهای هواپیمایی به فرودگاه ها است

- کارمندانی که مسئولیت کمک به توانخواهان را دارا هستند می بایست دوره آموزشی ویژه ای را بگذرانند. از دیگر شرایط جدید که فرودگاه های سراسر اتحادیه اروپا از این پس مجبور به رعایت آن هستند برپا نمودن مکانهای ویژه در فرودگاه تحت عنوان "میتینگ پوینت" (محل قرار) است. توانخواهانی که جهت سوار شدن به هواپیما نیاز به یاری دارند در این مکانهای ویژه که با آرم مخصوصی (مانند شکل سمت راست) مشخص شده است با دستیاران ملاقات خواهند نمود.

- اتحادیه اروپا همچنین تاکید نموده است که هزینه استفاده از سرویس دستیاری در فرودگاه نباید به مسافر توانخواه تحمیل شود بلکه می بایست بصورت مساوی بر روی همه مسافرین تقسیم گردد".



- شرکتهای هواپیمایی موظفند که امکانات حمل سگ هایی که بصورت دستیار با توانخواهان همراهی می کنند را فراهم آورند و همچنین تا دو عدد تجهیزات کمکی مربوط به توانخواهان را بصورت رایگان حمل نمایند.

- شرکتهای هواپیمایی برای مثال مجاز نیستند که با این ادعا که ظرفیت حمل توانخواهان پر شده است از سوار شدن یک مسافر توانخواه به هواپیما جلوگیری بعمل آورند.

- اصل خبر در سایت استکهلمیان

نظرات 1 + ارسال نظر
ایثار بلاگ سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:55 ب.ظ http://isaarblog.blogspot.com/

سلام علی جان
این مطلبت عالی بود . ما در کرمانشاه برای مناسب سازی خیلی تلاش کرده ایم . بامید تماس های بعدی . در وبلاگ ایثار بلاگ لینک شدی برای تبادل لینک .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد