روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

ایران ایر چگونه حیثیت جانبازان را به بازی می گیرد

فرودگاه شیراز 

  

 

 

در این دو ساعت در حالیکه لحظه به لحظه اعصاب مسافران بیشتر بهم می ریخت؛ کارکنان کادر پروازی بجای اینکه به حاضرین توضیح دهند که کارکنان این شرکت مقصر اصلی هستند ؛ شرایط و جو هواپیما چنان هدایت می شد که نزد این مسافران عاصی و به تنگ آمده جانبازان را مقصر نشان دهند  

در این اوضاع و احوال چنان فشار روانی بر ضد جانبازان ایجاد شد که این مسافران بطور علنی و غیر علنی به جانبازان و به تبع آن انقلاب و نظام توهین کردند

 

مسافران آماده سوار شدن به پرواز ۴۲۴ ایران ایر به مقصد تهران هستند . تعدادی از جانبازان که پس از شرکت در مسابقات ورزشی عازم تهران هستند به همراه چند پیرمرد توانخواه که نیاز به استفاده از سرویس خدمات ویژه دارند در صف مسافران به چشم می خورند متصدی کنترل بلیط و دادن کارت پرواز به همه آنها کارت سوار شدن به هواپیما می دهد و کارکنان خدمات ویژه نیز این جانبازان را که تعدادشان به ۱۰ نفر می رسد به همراه سه توانخواه دیگر   با تمام مشقات و سختی هایش سوار هواپیما می کنند . و جانبازان را کشان کشان بر روی صندلی ها قرار می دهند  

پس از استقرار توانخواهان بر سر جای خود در حالیکه همه منتظر حرکت و پرواز هواپیما هستند بر خلاف انتظار هواپیما حرکت نمی کند  

سرمهماندار لیست پرواز توانخواهان را در دست گرفته در راهروی هواپیما به عقب جلو  می‌رود و با متصدیان خدمات ویژه  صحبت می کند. و همش لیست رو بالا و پایین می کنند. 

وقتی با اعتراض مردم مواجه می شوند که چرا حرکت نمی کنید جواب می دهند خلبان هواپیما گفته من با بیش از ۸ مسافر ویلچیری پرواز نمی کنم دو تن از جانبازان زیادی سوار شدند باید پیاده شوند. 

جانبازان ویلچیری که سر خود نیامده بودند بلکه مثل همه مسافران بلیط خریده کارت پرواز گرفته سوار شدنش نیز بقول کادر پرواز اوکی شده بود و با وجود مشکلات فراوانی که حمل و نقل آنها به داخل هواپیما دارد حالا با این اتهام روبرویند زیادی سوار شدن باید دو تا شون پیاده شوند 

 

جانبازان وقتی با این رفتار بد که مقصر اصلی آن شرکت هواپیمایی بود که بدون هماهنگی لازم این تعداد را سوار کرده بودند روبرو شدن که برای آنان بمثابه « آش نخورده و دهان سوخته بود»  

در اعتراض به این رفتار گفتند از هواپیما پیاده نمی شویم  

وقتی خواستار گفتگو با خلبان می شوند خلبان علاوه بر اینکه به این درخواست وقعی نمی نهد با اصرار بر گفته خودش نشان می دهد که مرغش فقط یک پا دارد. 

ادامه این رفتار که می توانستند با قبول مسئولیت این دو فرد اضافی از سوی سرمهماندار محترم   که مقصر اصلی آن نیز شرکت ایران ایر بود براحتی حل شود  و یا خلبان از خر شیطان پایین بیاید نزدیک به دو ساعت طول کشید. 

  

در این دو ساعت در حالیکه لحظه به لحظه اعصاب مسافران بیشتر بهم می ریخت؛ کارکنان کادر پروازی بجای اینکه به حاضرین توضیح دهند که کارکنان این شرکت مقصر اصلی هستند ؛ شرایط و جو هواپیما چنان هدایت می شد که نزد این مسافران عاصی و به تنگ آمده جانبازان را مقصر نشان دهند  

در این اوضاع و احوال چنان فشار روانی بر ضد جانبازان ایجاد شد که این مسافران بطور علنی و غیر علنی به جانبازان و به تبع آن انقلاب و نظام توهین کردند 

 

دو ساعت جانبازان و مسافران داخل هواپیما منتظر ماندند بدلیل ندانم کاری شرکت ایر ایران برای عدم همکاری و کم لطفی  سر مهماندار محترمه  و استقامت خلبان محترم که حرفش یکی بود و مرغش یک پا بیشتر نداشت بطوریکه اگر خود خدا همش بهش می گفت پرواز کن می گفت حرف خلبان رحیمی پروین یکی یه !!! 

 

سوالات بی پاسخ جانبازان از هواپیمایی کشوری اینست؟ 

 

۱- وقتی مسافر جانباز و معلولی بلیط می خرد و با گرفتن کارت پرواز سوار هواپیما میشود  مانند هر مسافر دیگر حق پرواز دارد چگونه است که خیلی راحت با این بهانه که خلبان بیش از این تعداد را نمی پذیرد او را از حقش محروم می کنید 

۲- اگر خلبان استدلال می کند که بر اساس مقررات بین المللی رفتار می کند چرا به تعداد بیشتر از حد مقرر بلیط به معلولین و جانبازان فروخته میشود و کارت پرواز می دهید؟  

۳- رفتار بر اساس مقررات بین المللی خوب است آیا همه شرایط فرودگاهی؛ خدمات ویژه و دیگر خدمات هواپیمایی ما نیز بر اساس مقررات بین المللی است؟ 

۴- مقرراتی که مسئولین هواپیمایی مدعی آن هستند بر اساس شرایط کشورهای اروپایی است آیا این مقررات در کشور حادثه خیزی مانند کشور ما که فقط حوادث رانندگی در آن سالیانه هزاران مجروح و معلول بجا می گذارد به واقعیت نزدیک است؟ 

 

۵- آقایان مسئولین هواپیمایی از دست این همه ناهماهنگی آشفتگی و تضییع حقوق و خدمات نامناسب برای معلولین و جانبازان در فرودگاه ها و پروازها به تنگ آمده ایم  شمار را به پیر و پیغمبر برای یکبار که شده این مشکلات را جمعبندی و بررسی کنید و راه کار مناسب برای آن تدوین کنید. 

نظرات 11 + ارسال نظر
سحر دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:13 ب.ظ http://www.iran.forum.st

سلام
اگه دوست داشتی بیا با هم بنویسیم.

هیئت ایثارگران چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:37 ق.ظ http://www.isargaran-ir.blogfa.com/

سلام اگه سری به وبلاگ ما بزنید و نظرتون را بدین ممنون میشیم

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:04 ب.ظ

سلام
مطلب شما را خواندم
لطفا برای استفاده بیشتر و کسب اطلاعات با بنده تماس حاصل فرمایید.
سریعتر
09124833084
سردبیر سایت بولتن

عبدالرضا پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:53 ق.ظ http://supershia.blogfa.com/

سلام
یادم نمی آید کاری برای شما کرده باشم ولی مطمئن باشید تا ابد مدیون شما هستیم. اگر آن خلبان احمق و نفهم و مطمئنا ضد انقلاب پشتش به جایی گرم نبود هیچ وقت چنین کاری نمی کرد! آخه این روزها جاسوس ها هم پرواز میکنند این که یه الف خلبان بوده!

مونا جمعه 15 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:52 ق.ظ

بیست سال از جنگ میگذرد مردم خسته هستند من خودم در خانواده ام جانباز دارم ولی ادعایی ندارذد وهیچ وقت با جانبازیش فخر نفرخته فکر کنم اگه اینقدر روی جانبازی تاکید نکنیم بهتر است اگر با خدا معامله کرده اید از جان ملت چه میخواهید خسته شدیم ازبس جنگ جنگ جنگ جنگی که هیچ ثمره ای جز ویرانی نداشت چرا چنگ سه ساله را هشت ساله کردید وبعد با خفت تمامش کردید وقتنی که دیگر هیچ نمانده بود

سعید جمعه 15 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:12 ق.ظ

سلام عزیز...دست بوسیم

وااااااااااااااااااااااا جمعه 15 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:30 ق.ظ http://vaamasiasat.blogfa.com

بسمه تعالی

این قانون IATA هست که مسافران معلول از یک تعداد بیشتر بستگی به سایز هواپیما در یک پرواز قرار نمی گیرند.

خلبان هواپیما مسئول امنیت پرواز است. پس حقشه که پرواز نکنه.

شما به جای شکایت از بنده خدا خلبان بهتره به آقای لاریجانی و .... شکایت کنی که بال هواپیما یا هواپیمای نو حاضر نیستند بگیرند و به جاش به چارتا سانتریفیوژ چسبیده اند.

در ضمن خلبان هواگیما مسئول احترام به مسافران نیست. مسئولیت ایشون حفظ جون مسافهاست.

مشکل از بنیاد عریض و طویل شهید و جانباز و .... هست که نصف مملکت دستشه و این هماهنگیهارو هم نمی کنه.

پس به اون خلبان و سر مهموندار گیر نده حاجی. خیلی راحت می ره امارات 3 برابر حقوقشه هر روز هم سر جونش قمار بازی نمی کنه.

والسلام

[ بدون نام ] شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:38 ق.ظ http://www.labbayk-ir.blogfa.com

سلام . هنوز هم کسانی هستند که خود را مدیون شهدا و جانبازان می دانند . همیشه از خودگذشتگی آنان برایمان جاودانه خواهد ماند

حسین یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام. مطابق قانون ، حداکثر تعداد مسافر ویلچری روی هواپیمای بدنه وسیع مثل همین ارباس پرواز 424 با تعداد مهماندار معمولی ، 5 ویلچر و برای هواپیمای بدنه باریک 3 ویلچر،در نظر گرفته شده است . در صورت وجود تعداد بیشتر ویلچری میبایستی موقعی که جا رزرو میشود ، مهماندار اضافه نیز درخواست شود تا این مشکلات بوجود نیاید، همان کاری که نماینده ایران ایرتور در شیراز ، بمحض اطلاع از ورود تیمهای جانبازان به شیراز برای جانبازان ویلچری انجام داد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد .

خیلی محرمانه دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:47 ب.ظ

کار خلبان قانونی بوده است . هواپیماها ۴۰ ساله هستند و بنا به نیاز آن زمان خریداری شده است .تقصیر ایران ایر نیست. در این بیست سال فقط در زمینه منکرات تجهیز کرده ایم. کاش حداقل در این بیست سال دو هواپیما را برای جانبازان تجهیز می کردیم نه نه باید گشت ارشاد را تجهیز کرد.

زهراکشوری چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:48 ق.ظ http://hasty00.blogfa.com/

سلام. این مطلب شما را در روزنامه همشهری عصر چاپ می‌کنم.
فقط کاش اسم کامل شما بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد