X
تبلیغات
رایتل
ایران ایر چگونه حیثیت جانبازان را به بازی می گیرد - روزنوشت های جانبازی

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:04 ب.ظ

ایران ایر چگونه حیثیت جانبازان را به بازی می گیرد

فرودگاه شیراز 

  

 

 

در این دو ساعت در حالیکه لحظه به لحظه اعصاب مسافران بیشتر بهم می ریخت؛ کارکنان کادر پروازی بجای اینکه به حاضرین توضیح دهند که کارکنان این شرکت مقصر اصلی هستند ؛ شرایط و جو هواپیما چنان هدایت می شد که نزد این مسافران عاصی و به تنگ آمده جانبازان را مقصر نشان دهند  

در این اوضاع و احوال چنان فشار روانی بر ضد جانبازان ایجاد شد که این مسافران بطور علنی و غیر علنی به جانبازان و به تبع آن انقلاب و نظام توهین کردند

 

مسافران آماده سوار شدن به پرواز ۴۲۴ ایران ایر به مقصد تهران هستند . تعدادی از جانبازان که پس از شرکت در مسابقات ورزشی عازم تهران هستند به همراه چند پیرمرد توانخواه که نیاز به استفاده از سرویس خدمات ویژه دارند در صف مسافران به چشم می خورند متصدی کنترل بلیط و دادن کارت پرواز به همه آنها کارت سوار شدن به هواپیما می دهد و کارکنان خدمات ویژه نیز این جانبازان را که تعدادشان به ۱۰ نفر می رسد به همراه سه توانخواه دیگر   با تمام مشقات و سختی هایش سوار هواپیما می کنند . و جانبازان را کشان کشان بر روی صندلی ها قرار می دهند  

پس از استقرار توانخواهان بر سر جای خود در حالیکه همه منتظر حرکت و پرواز هواپیما هستند بر خلاف انتظار هواپیما حرکت نمی کند  

سرمهماندار لیست پرواز توانخواهان را در دست گرفته در راهروی هواپیما به عقب جلو  می‌رود و با متصدیان خدمات ویژه  صحبت می کند. و همش لیست رو بالا و پایین می کنند. 

وقتی با اعتراض مردم مواجه می شوند که چرا حرکت نمی کنید جواب می دهند خلبان هواپیما گفته من با بیش از ۸ مسافر ویلچیری پرواز نمی کنم دو تن از جانبازان زیادی سوار شدند باید پیاده شوند. 

جانبازان ویلچیری که سر خود نیامده بودند بلکه مثل همه مسافران بلیط خریده کارت پرواز گرفته سوار شدنش نیز بقول کادر پرواز اوکی شده بود و با وجود مشکلات فراوانی که حمل و نقل آنها به داخل هواپیما دارد حالا با این اتهام روبرویند زیادی سوار شدن باید دو تا شون پیاده شوند 

 

جانبازان وقتی با این رفتار بد که مقصر اصلی آن شرکت هواپیمایی بود که بدون هماهنگی لازم این تعداد را سوار کرده بودند روبرو شدن که برای آنان بمثابه « آش نخورده و دهان سوخته بود»  

در اعتراض به این رفتار گفتند از هواپیما پیاده نمی شویم  

وقتی خواستار گفتگو با خلبان می شوند خلبان علاوه بر اینکه به این درخواست وقعی نمی نهد با اصرار بر گفته خودش نشان می دهد که مرغش فقط یک پا دارد. 

ادامه این رفتار که می توانستند با قبول مسئولیت این دو فرد اضافی از سوی سرمهماندار محترم   که مقصر اصلی آن نیز شرکت ایران ایر بود براحتی حل شود  و یا خلبان از خر شیطان پایین بیاید نزدیک به دو ساعت طول کشید. 

  

در این دو ساعت در حالیکه لحظه به لحظه اعصاب مسافران بیشتر بهم می ریخت؛ کارکنان کادر پروازی بجای اینکه به حاضرین توضیح دهند که کارکنان این شرکت مقصر اصلی هستند ؛ شرایط و جو هواپیما چنان هدایت می شد که نزد این مسافران عاصی و به تنگ آمده جانبازان را مقصر نشان دهند  

در این اوضاع و احوال چنان فشار روانی بر ضد جانبازان ایجاد شد که این مسافران بطور علنی و غیر علنی به جانبازان و به تبع آن انقلاب و نظام توهین کردند 

 

دو ساعت جانبازان و مسافران داخل هواپیما منتظر ماندند بدلیل ندانم کاری شرکت ایر ایران برای عدم همکاری و کم لطفی  سر مهماندار محترمه  و استقامت خلبان محترم که حرفش یکی بود و مرغش یک پا بیشتر نداشت بطوریکه اگر خود خدا همش بهش می گفت پرواز کن می گفت حرف خلبان رحیمی پروین یکی یه !!! 

 

سوالات بی پاسخ جانبازان از هواپیمایی کشوری اینست؟ 

 

۱- وقتی مسافر جانباز و معلولی بلیط می خرد و با گرفتن کارت پرواز سوار هواپیما میشود  مانند هر مسافر دیگر حق پرواز دارد چگونه است که خیلی راحت با این بهانه که خلبان بیش از این تعداد را نمی پذیرد او را از حقش محروم می کنید 

۲- اگر خلبان استدلال می کند که بر اساس مقررات بین المللی رفتار می کند چرا به تعداد بیشتر از حد مقرر بلیط به معلولین و جانبازان فروخته میشود و کارت پرواز می دهید؟  

۳- رفتار بر اساس مقررات بین المللی خوب است آیا همه شرایط فرودگاهی؛ خدمات ویژه و دیگر خدمات هواپیمایی ما نیز بر اساس مقررات بین المللی است؟ 

۴- مقرراتی که مسئولین هواپیمایی مدعی آن هستند بر اساس شرایط کشورهای اروپایی است آیا این مقررات در کشور حادثه خیزی مانند کشور ما که فقط حوادث رانندگی در آن سالیانه هزاران مجروح و معلول بجا می گذارد به واقعیت نزدیک است؟ 

 

۵- آقایان مسئولین هواپیمایی از دست این همه ناهماهنگی آشفتگی و تضییع حقوق و خدمات نامناسب برای معلولین و جانبازان در فرودگاه ها و پروازها به تنگ آمده ایم  شمار را به پیر و پیغمبر برای یکبار که شده این مشکلات را جمعبندی و بررسی کنید و راه کار مناسب برای آن تدوین کنید.