روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

تلاش انجمن جانبازان نخاعی برای اصلاح مقررات واردات خودرو جانبازا

بدنبال تلاش مجدانه انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان 

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائۀ پیشنهاد هایی به دولت ، خواستار اصلاح مقررات مربوط به واردات خودروی جانبازان شد 

 

 

بر اساس گزارش رسیده به« فاش نیوز» دکتر"حسین دهقان"در نامه ای به دکتر "پرویز داودی" معاون اول رئیس جمهوری با توجه به تصویب نامۀ شمارۀ  4492 / ت / 4007 مورخ  1387 / 3 / 28 هیأت دولت دربارۀ واردات خودروی مناسب جانبازان ، پیشنهاد کرد تا با شرایطی واردات تعداد 7928 دستگاه خودرو همراه با مجموعۀ قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای مناسب سازی ( بدون نصب روی خودرو) توسط جانبازان واجد شرایط مجاز شمرده شود.
در یکی از این پیشنهادها معافیت از پرداخت سود بازرگانی متعلقه به خودرو و  تجهیزات مورد نیاز مناسب سازی برای جانبازان 70 درصد(دو پا یا دو دست قطع از مچ و قطع نخاع) تاسقف 40 میلیون تومان و  برای سایر جانبازان 70 درصد تا سقف 30 میلیون تومان (به ازای هر دستگاه خودرو تجهیزات مربوط به آن) درخواست شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین خواستار معافیت جانبازان از پرداخت عوارض ، حقوق اسقاط خودروی فرسوده و انجام سایر موارد تعیین شده در تصویب نامه های شمارۀ 92308/ت 40587 /ک مورخ 7/6/1387 و 51215/ت 135/ک مورخ 9/4/1387 شد.
الزام نداشتن رعایت آئین نامه ضوابط فنی واردات خودرو  به غیر از داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش خودرو در ایران از دیگر مواردی است که توسط معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دولت پیشنهاد شده است.
همچنین دکتر دهقان از دولت خواسته است تشخیص و معرفی جانبازان واجد شرایط ، تأیید نیاز یا عدم نیاز به قطعات و تجهیزات لازم برای مناسب سازی خودرو و تعیین نوع قطعات و تجهیزات مذکور به عهدۀ بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شود.
همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد کرده است خودروهای واگذار شده به جانبازان واجد شرایط ، تا پنج سال غیر قابل انتقال باشد 
 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهمن چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:40 ب.ظ

چرا بنیاد باید نظرات کارشناسی بدهد با آن همه سوئ سابقه و عدم حسن نیت؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد