روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

حمایت خانواده شهدا و ایثارگران گیلان از مسئول سابق بنیاد شهید

حمایت خانواده شهدا و ایثارگران گیلان از مسئول سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران  

 

استان گیلان برادر جانباز ۷۰٪ قطع نخاع  مهندس جعفرزاده

 

 

 بگزارش سایت تابناک 

حدود اوایل آبان ماه سال جاری، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران که خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانباز بسیجی (بالای 70 درصد از کارافتادگی و قطع نخاع) و تکیه زده بر صندلی چرخ‌دار است، استعفا کرد.

نامبرده بالغ بر چهل و چهار ماه در این استان خدمت کرده که با ادغام موفق ایثارگری و ارایه خدمات ارزنده و درخور توجه و با برقراری ارتباطات عاطفی با گروه‌های گوناگون ایثارگری زبانزد خاص و عام شد. قاطبه ایثارگران در آنان بارقه امیدی درخشیده بود و خاندان معظم شهدا از این که پناهگاهی یافته‌اند و شخصی از تبار شهدا به درد دل آنان گوش می‌دهد، راضی بودند. مشاور فرزندان شهدا در هر سن و جنسی بود، مردی بود که خود را جا مانده از قافله شهدا می‌دانست؛ بنابراین، چرا باید استعفا می‌کرد؟

با این اقدام وی، موجی در گیلان پدید آمد و خانواه‌های معظم شهدا و ایثارگران از این که وی خانه‌نشینی را در این مقطع زمانی (دولت مردمی و مورد تأیید رهبری) برگزیده بود، متأثر و نگران شدند. بنابراین، پیش وی رفتند و او نیز در پایان مجبور شد علت استعفا را بیان کند که خلاصه آن، وضع ضوابط و مقررات ناکارآمد از سوی مسئولان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین حمایت‌ نشدن‌های مالی برای رفع مشکلات حداقلی ایثارگران بود.

اما سرانجام با پافشاری خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مبنی بر این خواسته آنان که با وجود همه مشکلات و از آنجا که وی صرفا یک مدیر نبوده، بلکه پدری برای این خانواده‌ها بوده و حال با نبود وی، جای خالی‌ او احساس شده و این ذهنیت تقویت می‌شود که بنیاد به گذشته خود بازخواهد گشت و یادآور مرارت‌ها و رنج‌ها و آلام گذشته خواهد بود، استعفای خود را پس گیرد و این را بپذیرد که بازگردد.

ایشان نیز سرانجام پذیرفتند، اما نکته قابل توجه این است، از آنجا که انتظار می‌رفت با توجه به سوابق درخشان انقلابی، بسیجی ‌و جانبازی و تحصیلات عالیه (مهندس عمران) و خدمات ارزنده وی، از ایشان حمایت و با ابقای وی موافقت شود، اما با مخالفت به اصطلاح معاون رئیس‌جمهور و رئیس بینیاد شهید و امور ایثارگران کشور روبه‌رو شدیم. و این در حالی است که مراجعات پی در پی نمایندگان خانواده‌های گیلانی به تهران و حضور در نهاد ریاست جمهوری و نشست با مشاور عالی رئیس‌جمهور در امور ایثارگران (آقای دکتر رحماندوست) و مراجعه بسیاری به استانداری گیلان، نشست با همه مسئولان استانی اعم از استاندار، نماینده ولی فقیه، هیچ کدام نتیجه نداد و به رغم ارایه طومارهای گوناگون، هیچ یک از مسئولان مربوطه، حتی حاضر به شنیدن سخنان این افضل‌ترین انسان‌ها نشدند.

هرچند ما خاندان معظم شهدا و ایثارگران هرگز با این کارها دست از ولایت مطلقه فقیه و انقلاب نخواهیم شست، ولی برخی از پرسش‌ها همچنان بی‌پاسخ مانده که به آن اشاره نموده و امید داریم گوشی در نزد مسئولان پیدا شود و یا دست‌کم بتوان پاسخی برای آن ارایه داد و یادگاران هشت سال دفاع مقدس را توجیه کرد. 

نظرات 1 + ارسال نظر
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:24 ق.ظ http://www.mohandesjafarzadeh.blogfa.com

با سلام بنده جعفرزاده هستم و از طریق دوستان از انعکاس موضوع توسط شما مطلع شدم مطالب شنیدنی و جالب ومستندی دارم که در صورت تمایال به انعکاس آن ها نظرتان را براین ایمیل فرمائید تا همکاری بیشتری صورت پذیرد در هر صورت خیلی خوشحال شدم که پویایی و شادابی در سایتتان را دیدم /مهندس جعفرزاده جانباز هفتاد درصد قطع نخاع

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد