روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

پلاک ویژه برای ارایۀ خدمات ویژه به جانبازان و معلولان

گفت و گوی اختصاصی «فاش نیوز» با مسئول ایثارگران راهنمایی و رانندگی

پلاک ویژه برای ارایۀ خدمات ویژه به جانبازان و معلولان



مسئول امور ایثارگران راهنمایی و رانندگی ابعاد طرح واگذاری پلاک ویژه به جانبازان را تشریح کرد.


در پی طرح برخی سؤالات و ابهامات از سوی جانبازان درباره پلاک ویژه جانبازان، "محمود غیاثی" دراین گفت و گو به تشریح انگیزه ها و اهداف بانیان این طرح و روند شکل گیری آن پرداخت.
غیاثی اظهار داشت این طرح با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، راهنمایی و رانندگی و بهزیستی به منظور ارائه خدمات بیشتر و مناسب تر به آن گروه از جانبازانی که دچار مشکلات حاد جسمی و حرکتی هستند طراحی گردید.
وی گفت بسیاری از سؤالات و ابهاماتی که درباره این طرح ممکن است پیش بیایددر جلساتی که اتفاقاً تعدادی از جانبازان نیز در آن حضور داشتند مد نظرقرار گرفت اما من حیث المجموع این شیوه نهایی بهترین شیوه به نظر رسید.
مسئول ایثارگران راهنمائی ورانندگی افزود هدف ما این است که جانبازان و معلولانی که دچار محدودیت های جسمی و حرکتی شدید هستند بتوانند از یک سری خدمات ویژه ای که راهنمایی و رانندگی برایشان در نظر گرفته بهره مند شوند.بخاطربسیاری ازمشکلاتی که ممکن است در جاده ها و بزرگراه ها برای اینطور افراد پیش بیاید قصد داریم برای آنان خدمات ویژه ارائه دهیم و برای همین خودروهای اینگونه افراد باید از سوی مأموران راهنمایی و رانندگی وگروه های امنیتی وامدادی قابل شناسایی باشد.حتی لازم است که مردم و رانندگان خودروهای دیگر هم برای مراعات آنان از حضورشان مطلع باشند . پارک کردن و جلوگیری از جریمه شدن های متعدد نیز از جمله  مواردی است که می توان به آن اشاره کرد .
غیاثی گفت این طرحی است که در خیلی از کشورها مثل بعضی ایالت های آمریکا شده است.
وی درباره طرح پلاک ویژه نیز گفت ابتدا پیشنهاد شد که برای کاملاً مشخص بودن این خودروها پلاکی با رنگ متفاوت در نظر گرفته شود ولی به خاطر مسائل امنیتی که ممکن است در راه های دور افتاده آنان را تهدید کند، از آن صرف نظر شد و قرار شد رنگ پلاک سفید باشد ولی آرم ویلچر که یک آرم بین المللی است در آن آورده شود.چرا که باید برای خودروهای خارجی اعم از کامیون های ترانزیتی و...شناخته شده باشد.
وی ادامه داد البته طبق قانون، مشخص کردن کسانی که با شرایط ویژه جسمی حرکتی رانندگی می کنند اجباری است.
مسئول ایثارگران راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی همچنین یادآور شد پیشنهادهایی هم مبنی بر اینکه  آرم متحرک به اینگونه افراد داده شود مطرح شد که اینها هم مشکل جعل و سؤ استفاده افراد سودجو را داشت چرا که در مسئله برچسب هایی که در دوره ای  به این منظور در نظر گرفته شد چنین مسائلی عملاً پیش آمد که این برچسب ها تا 500 هزار تومان خرید و فروش می شد و این تجربه شده بود.
غیاثی گفت قرارشد استفاده از این پلاک برای افراد واجد شرایط بصورت اختیاری باشد به چند دلیل ؛ یکی اینکه ممکن است کسانی واقعاً در مناطق خاصی رفت و آمد داشته باشند و استفاده از این پلاک ها از نظر امنیتی برایشان خطر ایجاد کند.یا ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که برای ما قابل پیش بینی نبوده که اگر اختیاری و در ابتدا در گستره ای محدود تر انجام شود عاقلانه تر است.از طرفی ما باید با پرداختن به کیفیت خدماتی که ارائه می دهیم کاری کنیم که واجدان شرایط خودشان به این نتیجه برسند که به نفعشان است از این امکان استفاده کنند.
غیاثی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت نظر ما این است که فقط جانبازان و آن هم تنها جانبازان هفتاد درصدی که مشکلات جسمی حرکتی دارند مانند قطع نخاعی ها ، دو دست و دو پا قطع نابینا ، شیمیایی و ... و معلولان دارای این شرایط مشمول این طرح باشند.چرا که اگر تعداد اینگونه  پلاک ها خیلی زیاد باشد یعنی همه جانبازان و همه معلولان را در بر بگیرد قضیه لوث می شود و به اهدافی که از این کار داریم نخواهیم رسید. در ثانی مسائل و معضلات عدیده فرهنگی اجتماعی هم ببار خواهد آورد.
وی خاطر نشان کرد اتفاقاً ما در این زمینه با بنیاد شهید اختلاف نظر داریم چرا که آنان خواستار اختصاص این پلاک ها به همه جانبازان بالای 35 درصد به بالا هستند که حدود 60 هزار نفر را شامل می شود.همچنین بنیاد می خواهد مشکل خود درباره طرح ترافیک را هم با توسل به این پلاک ها حل کند که ما با آن مخالفیم. ما گفته ایم که مثل گذشته طرح ترافیک به جانبازان واجد شرایط واگذار شود.
مسئول ایثارگران ناجا یادآور شد که طرح آماده است اما به خاطر اختلافاتی که هست هنوز بطور گسترده اجرایی نشده است. بنیاد می خواهد اجباری باشد ، ما می خواهیم فقط به تعداد معدودی از جانبازان و معلولان که واقعاً مشکلات جدی جسمی وحرکتی دارند تعلق بگیرد .و لی بنیاد آن را با طرح ترافیک اشتباه گرفته است و می خواهد مشکل خود را از این طریق حل کند.به هر حال هنوز لیستی به ما ارائه نداده اند.
غیاثی در پایان گفت کسانی که ابهام یا پیشنهادی در این باره دارند می توانند بادفتر ایثارگران راهنمایی ورانندگی(باشماره تلفن 88283648)مطرح کنند تا در حد امکان مورد بررسی و احیاناً استفاده قرار گیرد.
نظرات 9 + ارسال نظر
یک معلول دردمند عادی سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 05:13 ب.ظ

درود بر شما.به عنوان فردی از افراد معلول عادی این کشور از شما خواهشمندم مسئله معافیت معلولین عادی از پرداخت حق بیمه و مالیات را ـ سالهای سال است در مورد جانبازان اعمال میشود ـ بررسی و پیگیری فرمائید تا بلکه دردی از دردهای خیل عظیم این دردمندان که در اثر فشار مالی بال بال میزنند به کمک آن مقام منیع التیام یابد.
با تشکر
یک معلول عادی

جانباز قطع نخاع چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:31 ب.ظ

سردار لطفا یک اموزش کلی هم برای همه ی همکارانتان درسراسر ایران برای شناختن این پلاک وقوانین مربوط به جانبازان بگذارید در شهر کوچک ما بعضی از پلیس های جوان هنوز ارم خودروی جانبازان را نمی شناسند!

یارپیز جمعه 30 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:33 ب.ظ http://yarpiz.ir

به نام بهار
اوست که بهار را آفرید
بهار بهترین بهانه برای آغاز
و آغاز بهترین بهانه برای زیستن
بهار و نوروز ۱۳۸۸ فرخنده باد
سیدشریفی

محمد مهدی جمعه 30 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:06 ب.ظ http://sobhe14.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک
توصیه تشکر تبریک

علیزاده پنج‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:37 ق.ظ

من از همه ی کسانیکه در جهت رفاه حال جانبازان فعالیت می کنند متشکرم . جانبازی هستم با 55% جازی و قطع پای چپ از بالای زانو . واقعا برای تردد در خیابان و یا پارک و همچنین انجام کارهای معمول درون شهری با مشکل اساسی مواجه هستم . از آقای غیاثی می خواهم به عنوان کسی که متولی امور ایثارگران در راهنمایی و رانندگی هستند ترتیبی اتخاذ نمایند تا جانبازان قطع عضو بویژه قطع پا بتوانند از امتیازات مورد نظر راهنمایی و رانندگی استفاده نمایند . متشکرم

طه پنج‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:27 ب.ظ

سلام خسته نباشید

مجنون جامانده شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:00 ق.ظ http://majnoon123.blogfa.com/

بنام فروزنده ماه وناهید و مهر
عرض ادب
چند روز پیش خدمت رسیدم و گیامی برسم ادب برای تبریک نوروز کذاشتم ولی فکر اشتباه از من بوده و جایی خطا کردم
امید که حضرت سلیمان این را به مور ببخشد
بهر حال حلول سال جدید و بهار را به شما و همه خوبان مثل شما که زیاد هم نیستند تبریک می گویم
سبز باشید و آفتابی
سید امیر
امــا ســـلام

عبرت یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:59 ق.ظ http://ebrat.blogsky.com

با سلام
وبلاگ عبرت با مطلبی تحت عنوان "بازخوانی یک پرونده" پیرامون عملکرد مطبوعاتی دولت اصلاحات بروز شد.
موفق و پیروز باشید.
عبرت.
ebrat.blogsky.com

مجنون جامانده دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:44 ب.ظ http://majnoon123.blogfa.com/

امــــــیدوارم که امســــال...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد