روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

لغو تسهیلات معافیت گمرگی واردات خودرو برای جانبازان زیر ۷۰٪

بگزارش فاش نیوز


مصوبه دولت درباره تعمیم تسهیلات معافیت گمرکی واردات خودرو به جانبازان زیر 70درصد لغو شد.

بنا بر گزارش رسیده به "فاش نیوز"این طرح که جانبازان با کمتر از 70 درصد مجروحیت را نیز با میزان کمتری به نسبت درصد جانبازی مشمول معافیت عوارض گمرکی واردات خودرو می کرد

با استناد به مغایرت آن با یکی از اصول قانون اساسی لغو گردید.
در مصوبه هیئت دولت آمده است : هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/2/88بنا به پیشنهاد بنیاد شهید وامور ایثارگران وبه استناد اصل یکصد و سی وم هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود :
تصویب نامه شماره 228394الف 22092ه مورخ 18/12/1387لغو می شود.

گفتنی است هیئت دولت درنخسطین مصوبه خود دراین باره جانبازان بالای 70 درصد را از عوارض گمرکی واردات خودرو مناسب وضعیت آنان معاف کرد.این مصوبه از اواخر سال گذشته به مورد اجرا گذاشته شده است


اصل ۱۳۸ قانون اساسی:


علاوه‏ بر مواردی‏ که‏ هیات‏ وزیران‏ یا وزیری‏ مامور تدوین‏ آیین‏ نامه‏ های‏ اجرایی‏ قوانین‏ می‏ شود، هیات‏ وزیران‏ حق‏ دارد برای‏ انجام‏ وظایف‏ اداری‏ و تامین‏ اجرای‏ قوانین‏ و تنظیم‏ سازمانهای‏ اداری‏ به‏ وضع تصویب‏ نامه‏ و آیین‏ نامه‏ بپردازد. هر یک‏ از وزیران‏ نیز در حدود وظایف‏ خویش‏ و مصوبات‏ هیات‏ وزیران‏ حق‏ وضع آیین‏ نامه‏ و صدور بخشنامه‏ را دارد ولی‏ مفاد این‏ مقررات‏ نباید با متن‏ و روح‏ قوانین‏ مخالف‏ باشد. دولت‏ می‏ تواند تصویب‏ برخی‏ از امور مربوط به‏ وظایف‏ خود را به‏ کمیسیونهای‏ مشتکل‏ از چند وزیر واگذار نماید. مصوبات‏ این‏ کمیسیونها در محدوده‏ قوانین‏ پس‏ از تایید رییس‏ جمهور لازم‏ الاجرا است‏. تصویب‏ نامه‏ ها و آیین‏ نامه‏ های‏ دولت‏ و مصوبات‏ کمیسیونهای‏ مذکور در این‏ اصل‏ ، ضمن‏ ابلاغ‏ برای‏ اجرا به‏ اطلاع‏ رییس‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ می‏ رسد تا در صورتی‏ که‏ آنها را بر خلاف‏ قوانین‏ بیابد با ذکر دلیل‏ برای‏ تجدید نظر به‏ هیات‏ وزیران‏ بفرستند




نظرات 28 + ارسال نظر
جعفر یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:27 ب.ظ

خاک بر سر بنیاد جانبازان

[ بدون نام ] یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ب.ظ

لعنت بر دهقان

ارسال اس ام اس رایگان به 3000 نفر یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام دوست عزیز . با عضویت در این گروه میتونی 3000 اس ام اس رایگان از اینترنت به موبایل دوستات بفرستی.

اینم ایدی من کاری داشتی در خدمتم . sahar_tala59

اینم آدرس گروه :

http://www.tejaratshop.com/modules.php?name=News&file=article&sid=338

علی یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 ب.ظ

بردهقان لعنت

یحیی دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:14 ق.ظ

پامون به دریا رسید دریا خشک شد .نوبت به ماکه برسه مو را از مست بیرون می کشند.
چهار سال دارند با ایثارگران بازی می کنند .گاهی با لایحه ایثاگران ,گاهی به نام طرح خدمات ایثارگران اینهم یک ورژن پیشرفته برای سر کار گذاشتن.
مثلا پارسال آقایون درمجلس برای تصویب طرح باستانی خدمات ایثارگران وقت مخصوص آخربن ساعت آخرین جلسه اسند 87را در نظر کرفته بودند,که

[ بدون نام ] دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:35 ب.ظ

بعد از اینکه جنجال رسانه ها بلند شد و همه فهمیدند که جانبازان قرار است خودرو بگیرند؛ مجوز لغو شد. آبروی رفته، دیگر باز نمی گردد. یکبار دیگر، جانبازان بی پناه، مصداق آش نخورده و دهان سوخته شدند. حالا، یک دست آویز دیگر هم برای زخم زبان شنیدن از مردم، فراهم شده است... به که باید پناه برد از این همه بیداد و بی تدبیری؟

محسن دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:15 ب.ظ

شما از کجا اینقدر با اطمینان از یک خبر گزاری کوچیک و غیر قابل اعتماد نقل قول می کنید؟؟؟؟؟؟

علی رعنایی دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:53 ب.ظ

فقط خواستندآبروی جانبازان را به بازی بگیرند .

محسن60% دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:46 ب.ظ

جانبازان ساکت ننشینید زیرا آبرویمان با این حرکت زیر سوال رفته اگر از اول این را مطرح نمیکردند هیچ اشکالی نداشت ولی اکنون که در بوق و کرنا کرده اندباید حقمان را بگیریم وقتی همه اعتراض کنند دوباره مجبور به باز پس گیری حرفشان میشوند

محمد اسماعیل سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:10 ق.ظ

فکر نکنید آبروی جانبازان رفته من که خودم یک جانبازم تاسف از لغو امتیاز خودرو نمی خورم !!!!!!!!!!!!!! بلکه تاسف از سیایتهای غلط و نابجای نظام میخورم که چرا اینقدر مسئولین و قانونگذاران ما در قانون گذاری ضعیف و ناتوان هستند که اول به استناد اصل ۱۳۸ قانونی وضع میکنند و بعد به استناد همین اصل آن را لغو میکنند این نشان آشکار از بی لیاقتی آنان است که در مدیریت و تصمیم گیری و اجرا اینقدر ضعیف هستند .
البته ناگفته نماند در پشت پرده قضایایی نهفته است که مشخص و آشکار است چه کسانی از این طرح و موصوبه متضرر می شدند که دسیسه ساختند و این را لغو کردند .
چیزی که در جریان میتوان گفت این است

ما زیاد از این دسیسه ها دیده ایم

جانبازان به آخر خط عمرشون دارند میرسند ولی هنوز بعد از گذشت ۲۵ سال از جنگ بخشنامه های سالهای اول جنگ در خصوص جانبازان در روی میز مسئولین بلا تکلیف مانده .

مهدی سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:26 ق.ظ

یعنی واقعا هیئت دولت بدون مطالعه مصوبه ای را تصویب و سپس آترا لغو میکند که باید برای آن افسوس خورد و از طرف دیگر مگر جانبازان از شما توقعی داشتند که شما آنرا تصویب و سپس دست از پا درازتر آنرا لغو کنید ویا اینکه فکر میکنید این عزیزان بازیچه دست شما هستند که شما با آبرو و حیثیت آنها بازی میکنید
نفرین بر آقای دهقان که خودرا حامی جانبازان میداند با پیشنهادش

علی ترکانلو سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:49 ق.ظ

بنمظور حمایت از خودرو سازان داخلی و از طرفی کمک به جانبازان عزیز در مقابل لغو معافیت گمرکی واردات خودرو به هر جانباز یک خودرو داخلی رایگان واگذار گردد
دیگر صدر نشینان و از ما بهتران نیز متضرر نخواهند شد

وحید سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:02 ب.ظ

در بنیاد جانبازان را باید گل گرفت مرتیکه ها با این قانون های دلخوشکند که میریزند و بعد هم مثل سگ لغوش میکنند آشغال های عوضی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:48 ب.ظ

چرا همیشه باید تو سر جانبازان بزنند و ما ساکت بنشینیم...کاش حداقل اعتراض میکردیم...راپیمائی میکردیم.....خود جانبازان هم بی بخارند.........

جانباز ۴۰ درصد سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:16 ب.ظ

نفرین ابدی بر کسانی که این چنین

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:05 ب.ظ

بشینید تا حقمون و بازام بخورن....
تا کی باسد صبر کرد........
چرا نشستید......

جانباز شصت درصد سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 ب.ظ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 11/12/87 بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل 138 قانون اساسی مجوز واردات خودرو برای جانبازان زیر هفتاد درصد با معافیت از پرداخت سود بازرگانی حسب درصد جانبازان را تصویب نمود . مقدمات این مصوبه توسط دستگاههای ذیربط و جانبازان درحال پیگیری بود که هیئت وزیران در جلسه مورخ 20/2/88 بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امورایثارگران و به استناد اصل 138 قانون اساسی مصوبه قبلی خود را لغو نمود .

حال چند سوال مطرح می شود و متولیان امر علی الخصوص بنیاد باید پاسخگو باشد :
1- چرا حیثیت و اعتبار جانبازان اینگونه به بازی گرفته می شود ؟
2- در قوانین مرتبط با ایثارگران چنین وضعی به یک فرهنگ تبدیل شده است که جز تخریب چهره ایثارگران در جامعه چیزی را دنبال نمی کند . مسئولیت آن بر عهده کیست ؟
3- چگونه می شود یک مصوبه حدود دو ماه قبل با پیشنهاد دستگاه ذیربط و حسب اصل 138 قانون اساسی به تصویب می رسد و درست با همان استدلال لغو می شود . پاسخگو کیست ؟
4- چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران این پیشنهاد را می دهد و چرا آن را پس می گیرد ؟ چه اهدافی را دنبال می کنند ؟
5- آیا متولیان در بنیاد متوجه این اقدام خود هستند که چنین با اعتبار جانبازان بازی می کنند . چه توجیهی برای این اعمال دارند ؟
6- اگر مصوبه قبلی کار دقیق کارشناسی داشته است چرا با گذشت حدود دو ماه آن را لغو می کنند ؟
7- آیا این نوع تصمیم گیری ها نشانه آشفتگی در بنیاد شهید و امورایثارگران نیست که آقایان نمی دانند چه کنند ؟ یا مطلب دیگری در میان است ؟
8- نه فقط این قانون که لایحۀ جامع خدمات رسانی ، قانون حالت اشتغال ، آیین نامۀ کمیسیون پزشکی و ... در بنیاد دستخوش این اعمال سلیقه و عدم کارشناسی هاست . چه کسی مسئول است ؟
9- رییس بنیاد طی پنج سال گذشته نتوانسته وضع موجود را حفظ کند بلکه عقب گرد هم داشته است . چرا ایشان همچنان بر مسند مدیریت است ؟
10- رئیس جمهور محترم چرا افراد لایق تری را برای رسیدگی به امور ایثارگران انتخاب نمی کند ؟

ابراهیم موحد سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:53 ب.ظ

وقتی رهبر این حکومت,ناکارآمدی راملاک عدم مشروعیت می داند,معلوم نیست که چراهیچ موجودزنده ای یافت نمی شود که ناکارآمدی وضعف ودرماندگی وبی لیاقتی رهبران ونهادهای این حکومت طی این سالیان طولانی دررسیدگی به وضعیت ایثارگران رابه حساب عدم مشروعیت این آقایان بگذارد؟موضوع تصویب ولغو مجوزواردات خودرو,مسئله ای بسیار کوچک درکنار هزاران هزار قصور وتقصیروخیانت در حق ایثارگران است.

ب چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:00 ب.ظ

تف به مرامشان خاک بر سرشان خدا لعنتتان کند

جانباز زیر 70% چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:14 ب.ظ

بنظر می رسد در آستانه انتخابات دولت در صدد کسب آرا نمی باشد. احتمال واثق تر اینکه رای ما جانبازان و دیگر آحاد ملت به پشیزی نمی ارزد.

آزاده و جانباز چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:33 ب.ظ

از ما فقط دارند برای اهداف و تبلیغات به نفع خودشون استفاده میکنند

احمد گاموری چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:14 ب.ظ

لطفآ بنیاد توضیح دهد!

علی نوری 5% جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ق.ظ

آدم عاقل اول فکر می کند بعد کاری را انجام می دهد . آبروی رفته را چگونه باز می گردانید .می گویند همه چیز را جانبازان می خورند .

جانباز ۱ ال ۶۹ درص یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:58 ق.ظ

اسف نامه ای از یک جانباز 65 درصد
حدود یک ماه پیش آیین نامه اجرای مصوبه ای از دولت ارزشی جناب احمدی نژاد مبنی بر معافیت گمرکی تمامی جانبازان از یک درصد الی آخر جهت واردات یک دستگاه خودروی خارجی توسط رییس بنیاد شهید برای اجرا ابلاغ شد که با استقبال جانبازان عزیز روبرو شد چه اینکه احساس میشد حرکتی که باید خیلی زودتر از اینها انجام میشد بالاخره در این دولت محقق شد اما ذهی خیال باطل چرا که بعد از هیاهوی ایجاد شده در سطح جامعه و خوش خیالی جانبازان و خانوادهایشان به یک باره و در حالی که همه در تدارک ثبت نام و انجام کارهای خود بودند خبر رسید که دولت محترم این مصوبه را لغو کرده است(تاریخ ابلاغ 26/1/88 وتاریخ لغو 20/2/88 ) آنهم به پیشنهاد رییس محترم بنیاد شهید و استناد به اصل 138 قانون اساسی. حال برای من جانباز سوال وابهاماتی مطرح است که خواهشمندم کمی دست از سیاست بازی برداشته و یک پیگیری همه جانبه به عمل آورید تا مشخص شود چرا از اول چنین قانونی تصویب شد و چرا به یک باره آنرا لغو نموده و با شخصیت جانبازان بازی میکنندآنهم در سکوت کامل خبری.

1- این اصل 138 قانون اساسی چگونه اصلی است که به استناد آن یک قانون وضع و بلافاصله به استناد همان اصل قانون را ملغی میکنند؟ جالب اینکه وضع و لغو قانون هر دو به پیشنهاد جناب آقای دهقان و به استناد همین اصل صورت گرفته است.

2- جناب آقای دهقان در جایی عنوان کرده بودند که ممکن است این قانون موجب پایین آمدن شان جانبازان به دلیل سوء استفاده دلالان از این موضوع شود آیا ایشان در زمان تصویب این طرح نمی توانستند این نگرانی خود را مطرح و جلوی تصویب آنرا بگیرند؟وآیا اینگونه با شخصیت جانبازان بازی کردن شان و روحیه آنان را پایین نیاورد؟

3- اینکه در این مصوبه همه را مشمول آن کرده از جانباز یک درصد گرفته که اصولا معلوم نیست یعنی چه و جانباز یک درصد چطور جانبازی است؟ تا جانباز صد درصد .و درهنگام لغو آن تنها جانبازان هفتاد درصد به بالا تا صد در صد را مشمول آن میکنند نیز خود حکایتی است که امیدوارم پاسخی در خور برای آن باشد نه توجیهی فرا افکنانه.

4– آن چه که در این یکی دو روز به ذهن میرسد اینکه عده ای قصد داشتند تا خودروهایی را که پشت درب گمرک مانده اندرا یه شکلی وارد کشور کرده و از این حیث پول کلانی به جیب بزنند که در این صورت حتما در این یک ماه موفق به این کار شده اند واستفاده لازم را از این قانون کردند پس چه کسی بهتر و موجه تر از جانبازان عزیز که در هر حالتی به خاطر حجب و حیایشان مورد سوء استفاده قرار بگیرند وآقایان هم به سودهای سرشارشان برسند در غیر این صورت دلیلی برای لغو عجولانه آن وجود نداشت.

5- ممکن است عده ای حتی از میان خود جانبازان تصویب چنین طرحی را در شان خود نمی دیدندابتدا باید عرض کنم که اگر جانبازی میتوانست خودرویی وارد کند با پول خودش و آنهم با قیمت واقعی و کیفیت بسیار بالا وارد میکرد و تنها از پرداختهای اضافی معاف میشد که به هر حال این مهم هم به وقوع نپیوست.و در ثانی اگر هم جانبازی از این طریق منتفع میشد چه اشکالی میتوانست داشته باشد مگردر طول این همه سال که سرمایه داران عزیز سودهای کلان از این طریق به دست آورده اند به شانشان آسیبی وارد شده؟

در پایان ضمن تشکر از همه عزیزانی که باعث تصویب و لغو این مصوبه شده اند به خصوص جناب دکتر دهقان که ظاهرا نقش اساسی را داشته اند و توانستند جلوی مافیای خودرو سر تعظیم فرود آورده از ورشکستگی خودروسازهای معظم داخلی که سالهاست با استفاده از رانت انحصار خون این ملت را میمکند جلوگیری به عمل آورند و جلوی نابودی سرمایه داران زالو صفت را گرفته و با پاک کردن فوری صورت مسئله از شان جانبازان یک الی شصت ونه درصد صیانت کرده و موجبات تخریب روحیه انان و خانوادهایشان را فراهم نمودند کمال سپاس و امتنان را دارم. آخر در شان جانباز نبود که ماشین مدل بالا سوار شود چون بطور کلی حق ندارد که سوار چنین مرکب هایی شوند.ویک تبریک ویژه به خودرو سازهای داخلی و مافیای واردات و وزیر محترم صنایع امید که درهمه حال در جهت مکیدن خون مردم موفق و پیروز باشید مثل همیشه.

[ بدون نام ] یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:38 ب.ظ

جناب دهقان خیلی لجنی

شش دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:16 ق.ظ

من میگم جناب دهقان خیلی پستی رانت خور عوضی امیدوارم با این بلایی که سر جانبازان آوردی خدا تقاصت رو بدهد و نسلتو ریشه کن کنه نکبت.

[ بدون نام ] دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:17 ب.ظ

از اولش معلوم بود چون این طرح به خیلی از دم کلفتها صدمه میزد وارد کننده هائی که سفارش ده ها هزار خود رو را ثبت کرده اند .خودرو سازان به کیفیت داخلی .وسای آقازاده ها
.همچنین معلوم شد علی رغم ادعای آقای رئیس جمهور آقا زاده ها همچنان در در مصدر قدرتند

مهدی یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ب.ظ

بالاخره ماچه کارکنیم یکی به مابگه اینجاچه خبره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد