روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

درد جسمی جانبازان با دارو درمان نمی شود

متخصص درد کلینیک "متد" جانبازان در گفتگو با حیات:
درد جسمی جانبازان با دارو درمان نمی شود


متخصص درد کلینیک متد جانبازان بیمارستان بقیه الله گفت: استفاده از داروهای مسکن قوی تنها راه برای درمان درد جانبازان نیست.

هدایت ا.. فنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه هم اکنون تنها 2 مرکز درمان درد برای درمان جانبازان در کشور وجود دارد اظهار داشت: مرکز درمان درد خاتم و متد ویژه جانبازان در تهران متمرکز بوده که حجم بالای بیماران باعث شده است تا در مرکز درمان درد خاتم یک جانباز بیش از 3 ماه در نوبت انتظار درمان باشد.
وی در ادامه افزود: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک متخصص در زمینه شناسایی و درمان درد جانبازان با دارو و مسکن های قوی تحت درمان قرار می گیرند که این امر صدمات جبران ناپذیری در جسم و روح جانبازان وارد کرده است.
وی گفت: بسیار مشاهده شده است که پزشکی به دلیل عدم تشخیص و نوع درمان به جانباز پیشنهاد قطع عضو را کرده است در حالی که همان جانباز در مرکز متد بیمارستان بقیه ا.. تهران تحت درمان قرار گرفته و بهبود یافته است.
فنی در ادامه با اشاره حضور پرفسورهای مهاجر به ایران برای درمان درد جانبازان که هیچ اعتقادی به "هولوکاژ عصبی" یا همان بلوک کردن راه های عصبی درد ندارند اظهار داشت: متاسفانه تا به حال برای جانبازان ما درمان درد صورت نگرفته است و پزشکان به تجویز داروهای نا متعارف روی آورده اند در حالی که می توان بسیاری از این بیماران را بدون حتی یک قلم دارو درمان کرد.
وی گفت: با توجه به اهمیت درمان درد جانبازان باید در هر استان یک کلینیک درد همراه با پزشکان متخصص ایجاد شود تا شاهد صف های طولانی و وقت های چندماهه ویزیت درمان جانبازان نباشیم


نظرات 1 + ارسال نظر
ایدا جمعه 26 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:49 ب.ظ

با سلام
ایا در مرکز درمان درد خاتم الانبیا برای درمان درد بیماران بدون دارو و یا بلوک راه های عصبی اقدامی می شود؟- در حال حاظر -
باتشکر

سلام پیشنهاد می کنم سوال خود را از مرکز پاسخ به سوالات پزشکی جانبازان نخاعی http://www.isaarsci.ir/counsultingsci/counsultingpage.htm بپرسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد