روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

آقای زیبافان سلام کجایی؟

  آقای زریبافان سلام کجایی؟

 

 

 

آقای زریبافان سلام کجایی سری به ما نمی زنی؟ 

 

نزدیک به دو ماه از انتصاب آقای زیبافان به ریاست بنیاد می گذرد. این انتصاب با توجه به ارتباط نزدیک ایشان با رئیس جمهور محترم این بارقه امید را در ما زنده کرد که از پس پیشنهادات و خواستهای ایثارگران به سهولت و فوریت در هیات دولت تصویب و اجرایی شود. و جناب آقای زریبافان با اقتدا به پرکاری رئیس جمهور؛ از همان روز اول انتصاب به سرعت وارد کار شده و مجموعه سازمان بنیاد شهید را سر و سامان ببخشند. 

 

اما بر خلاف انتظار بنظر می رسد جناب آقای زریبافان هنوز کاملا بر کرسی ریاست جلوس نکرده و حضور موثر و پررنگی در بنیاد ندارد.

با وجود برگزاری جلسات متعدد ایشان با گروه های مختلف ایثارگری برای شنیدن نقطه نظرات آنها و آشنایی با تشکیلات بنیاد هنوز بجز یکی دو مورد؛ تکلیف بقیه معاونت ها و مدیران اجرایی مشخص نشده است. لذا این معاونت ها و مدیران در تردیدهای بودن یا نبودن و در بلاتکلیفی از آینده خود قادر به اعمال مدیریت و تصمیم گیری برای اداره امور نیستند. و به تبع آن شاهد رخوت و کم کاری در بدنه سازمان بنیاد شهید هستیم. 

 

شاید ایشان در این مدت به همراه رئیس جمهور محترم در تلاش برای معرفی وزرا به مجلس بوده اند. و به همین جهت کمتر فرصت سر زدن به بنیاد را داشتند.

 

جناب آقای زریبافان در ورای جایگاه و موقعیت این دنیایی ؛ این انتصاب برای شما یک موهبت الهی و باقیات صالحات است انشاءالله چرا که به تعبیر امام راحل (ره) خدمت به ایثارگران خدمت به نبی اکرم است. لذا این فرصت را قدر بدانید. 

 

جناب آقای زریبافان بدانید فرصت خدمتگذاری بسیار کم است. نه تنها از این لحاظ که عمر مدیریت ها در ایران کوتاه است بلکه بیشتر از این لحاظ که میانگین سنی اکثر قریب به اتفاق ایثارگران و جانبازان به بالای ۴۵ - ۵۰ سال رسیده است و به لطف سیاست های غلط سردمداران قبلی بنیاد و عدم رسیدگی پزشکی درست به این قشر از جان گذشته اکثر آنان کم کم به ترنم غزل خداحافظی نشسته اند  

لذا زمانی برای تلف کردن وجود ندارد 

اگر برای خدمت آمده ای کمر همت را محکم ببند و هر کار دیگری را به کنار بگذار  که به تعبیر امام علی (ع) فرصت ها چون ابرها بسرعت می گذرند و لحظه ای بخود می آیی و می بینی 

 

ناگهان چقدر زود دیر می شود 

 

در پایان شعری از شاعر فقید قیصر امین پور را تقدیم شما می کنم: 

 

حرف‌های ما هنوز ناتمام ....
تا نگاه می‌کنی :
وقت رفتن است
باز هم همان حکایت همیشگی!
پیش از آن‌که با خبر شوی
لحظه‌ی عزیمت تو ناگزیر می‌ شود
آی .....
ای دریغ و حسرت همیشگی
ناگهان
         چقدر زود
                     دیر می‌شود!

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
محسن سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام

امیدوارم پیش بینی من درست نباشد اما نزدیکی آقای زیبافان به رئیس جمهور محترم

شاید در مدیریت ایشان تاثیر بگذارد وعدم حضورشان موجب گردد معاونت های بنیاد در

تصمیم گیری ها خودسر باشند.

جانباز ۷۰ درصد چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:46 ق.ظ

متاسفانه آقای زریبافان به این دستور رئیس جمهور در جلسه معارفه ایشان مبنی بر اینکه ایشان هر کاری دارند زمین بگذارند و تمام وقت در خدمت بنیاد باشند تا به حال عمل نکرده اند و ما ایشان را در جلسات هیئت دولت و همراه رئیس جمهور بیشتر میبینیم تا بنیاد! امیدواریم که این امر مقطعی باشد و ایشان هر چه سریعتر به بنیاد سر و سامانی بدهند٬ البته اگر میتوانند.

نامه یک جانباز ۶۰٪به نقل از پایگاه پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:32 ب.ظ

ایثارگران و اموال بنیاد شهید و مستضعفان

حضرت امام خمینی ( ره ) در حکمی به تاریخ 3/9/67 که به هنگام تفکیک امور جانبازان از بنیاد شهید صادر کردند به نخست وزیر وقت فرمودند : با اختصاص بهترین امکانات بنیاد مستضعفان به ایجاد تشکیلات جدیدی در این امر مقدس و بزرگ همت گمارید. ... به تمامی امور این حماسه سازان و شهیدان زنده انقلاب رسیدگی کامل گردد. و مجدداً درهمین راستا فرمودند : جناب آقای نخست وزیر ، بنیاد مستضعفان موظف است در جهت رفاه معلولین عزیز اولویت را به آنها داده و تمامی نیازهای آنان را برطرف کند .
مقام معظم رهبری در حکمی به تاریخ 15/6/68 به آقای رفیق دوست می فرمایند : مطلب عمده آن است که کلیه امکانات و دارایی های موجود در این بنیاد را با کوشش و تلاش پیگیر و با دقت وافی مورد بهره برداری قرار داده ، از عواید آن در درجه اول برای تأمین نیاز جانبازان عزیز - که شهدای زنده انقلاب و یادگارهای ارزنده ده سال مقاومت ملت ایران می باشند - استفاده نمایید . و امروز رئیس جمهور محترم در حکم خود به آقای زریبافان می فرماید : سازماندهی نهادهای مالی و اقتصادی بنیاد باید به گونه ای صورت گیرد که منافع و فواید آن طبق قانون صرفا در جهت خدمت خانواده بزرگ ایثارگران قرار گیرد .
همانطور که از فراز سخنان مقامات عالی رتبه نظام بر می آید دغدغه اصلی آنان رسیدگی کامل به امور ایثارگران می باشد . بدیهی است چنین احکامی راه هرگونه توجیه برای عدم رسیدگی را بر آقایان می بندد. بالاترین مقامات نظام به صراحت دستور رسیدگی و صرف اموال بنیادها را برای حل مشکلات جانبازان و ایثارگران داده اند . اما واقعا این دستورات اجرایی شده است ؟ آیا مدیریتهای بنیاد مستضعفان و مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران طی این مدت حسب دستور عمل کرده اند ؟
ثروت بنیاد مستضعفان روز به روز بیشتر شد و جانبازان در مشکلات خود غرق شدند . حتی رسیدگی اولیه به امور درمان آنان با مشکل مواجه بود . ولی پاداشهای چند ده میلیونی مدیران بنیاد مستضعفان سر جای خود بود . واقعیت این است که قیمت کارشناسی اموال و دارایی های بنیاد مستضعفان چند صد هزار میلیارد محاسبه شده است ولی دریغ از حل مشکلات اساسی جانبازان .
اما واقعیت تلخ دیگری که پس از تجمیع نهادهای ایثارگری رقم خورد کلاه گشادی است که با دغل کاری دو مدیر بنیاد مستضعفان و بنیاد تجمیع شده ایثارگران سر جامعه ایثارگری گذاشته شد . چرا ؟ باید ریشه یابی شود. بنیاد مستضعفان که هیچ گاه نخواست به مشکلات اساسی جانبازان با هزینه کرد دارایی های خود رسیدگی کند فقط به حداقل ها قناعت کرد و از محل بخشی از درآمدهای خود امور جانبازان را اداره نمود . اگر به مسائل مالی این دو نهاد رسیگی دقیق شود واقعیتهای تلخی روشن خواهد شد که محاکمه جدی آقایان حداقل مجازات خواهد بود . اموال و دارایی های بنیاد مستضعفان علاوه بر اینکه برای جانبازان هزینه نشد بلکه روز به روز بر این ثروت افزوده شده است .
برابر تبصره 3 بند 4 ماده 12 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی ، مقرر گردید :
پنجاه درصد اموال و دارایی ها ، مالکیتها و امکانات بنیاد مستضعفان و جانبازان به بنیاد شهید و امور ایثارگران انتقال و صرفا جهت رسیدگی به امور شهدا و ایثارگران هزینه شود . اما در حقیقت چه اتفاقی افتاد . مجموعه ساختمان های اداری در اختیار سازمان جانبازان محاسبه و مبلغ 450 میلیارد تومان برآورد گردید در حالی که این اموال قبلا به سازمان سپرده شده بود و با فریب و ارائه گزارشهای غلط به مقامات عالی نظام این اقدام در جهت تبصره 3 موصوف و اجرای قانون مصوب مجلس تلقی گردید . در واقع اموالی کمتر از یک درصد آن چیزی که واقعیت داشت منتقل و فریب بزرگی بنام قانون توسط دو مدیر بنیادهای مستضعفان و بنیاد شهید و امور ایثارگران بر سر ایثارگران گذاشته شد . حال می توان این افراد را دلسوز ایثارگران نامید و سال ها امور ایثارگران را به آنها سپرد. البته روند این خیانت ها ادامه داشت . امید است با انتصاب آقای زریبافان و حمایت رئیس جمهور محترم حقوق از دست رفته ایثارگران اعاده شود .



محمد فرزند جانباز 70% نسل سوم(نس یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:36 ب.ظ

حاج علی آقا سلام
می بخشید که دیر به وبلاگ شما سر زدم.
گمان می کنم که هر چه افراد هماهنگ تر باشند باید انتظار ما از آنها نیز پایین تر بیاید. چرا که برای اثبات وفاداری خود به رئیس جمهور راه دومی نیز به جز حسن اجرای مسئولیت شان وجود دارد.
ان شاء الله که آقای زریبافان از این دست افراد نباشد اما به یک جمع بندی کلی از مدیران فعلی کشور رسیده ام. گمان ما این است که مدیر خوب آنقدر سریع مشکلات را رفع و رجوع می‌کند که ارباب رجوعی باقی نمی ماند اما گمان عزیزان این است که مدیر خوب کسی است که به یک مشکل چند مشکل جدید می افزاید و از دیدن صف طولانی مشتاقان ارباب رجوع به خود می بالد و آن را به پای علاقمندی مردم نسبت به کمالات خود می گذارد.
تا به غیر از خدا، برای کار کردن بهانه دیگری هست، باید گفت: اعوذ بالله من نفسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد