روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

رزمندگان حسینی - رزمندگان وسترنی

اظهارات مشاور فرهنگی رئیس جمهور در حول و حوش هفته دفاع مقدس : 

  

 ظلم ستیزی این جوانان متاثر از فیلم های وسترن امریکایی و ایتالیایی است 

  

  

مهدی کلهر در بخشی از صحبتهایش با ایرنا گفتند:  

مشاور رسانه ای رییس جمهور در خصوص ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی، گفت: مهندس بیژن زنگنه بعد از ادغام دو وزارت فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزارت جدید شد و در یک سخنرانی اعلام کرد که جوانانی که ما تربیت کردیم هم اکنون در جبهه ها می جنگند؛ من دو سال و نیم پست های معاونت فرهنگی، هنری و سینمایی را تجربه کرده بودم بعد از سخنرانی به وی گفتم این جوانان تربیت شده فرهنگ اسلامی شما نیستند، ظلم ستیزی این جوانان متاثر از فیلم های وسترن امریکایی و ایتالیایی است. 25 سال بعد جوان هایی را که با فرهنگ شما تربیت می شوند، خواهیم دید

 

سخنان مشاور محترم فرهنگی رئیس جمهور با خبرگزاری جمهوری اسلامی از امروز صبح تا به حال مرا به فکر برده و بر دغدغه ها و نگرانی هایم از آینده و سرنوشت رزمندگان و سرانجام فرهنگ جهاد و شهادت و ایثارگری آن روزهای خوب افزوده است  

آینده کسانی که دیروز در دفاعی نابرابر با تمام وجود خود از آب و خاک و ناموس این مملکت با تکیه بر ارزشهای انقلابی و اسلامی که امام رحل در روح و جانشان با الهام از عاشورای حسینی زنده کرده بود  

و امروز مورد بازخواست حبیبه های  این نسل- اشاره به فیلم به نام پدر حاتمی کیا -  قرار گرفته که چرا جنگیده و به جای آنان تصمیم گرفته است.  

 

چرا نگران میراث فرهنگی جبهه و جهاد نباشم فرهنگی که به بدلیل ندانم کاری ها و اهمال متصدیان فرهنگی سابق و اسبق جامعه به فرهنگ غالب در جامعه بدل نشد که هیچ تنها به شکل خرده فرهنگی در آمد که خاطراتش در ذهن رزمندگان مانده است. 

 

چرا نگران نباشم این سخنان کسی که درمقام مشاور عالیترین مقام اجرایی کشور - ریاست جمهوری - این چنین هویت و ماهیت همین خرده فرهنگ باقی مانده در آرشیو خاک خورده مجاهدین فراموش شده امروز را مورد تردید و تهدید قرار داده است.   

 

چرا نگران نباشم  فیلم هایی که از دفاع مقدس ساخته می شود قهرمانان فیلم  از رزمنده عارف  در فیلم دیده بان به مجید سوزوکی لات در اخراجی ها می رسند 

 

راستی حدیث نفس کنید آیا واقعا در جبهه های جنگ متاثر از فیلم های وسترن آمریکایی و ایتالیایی بودیم یا رهین دم الهام بخش روح خدا و متاثر از فضای انقلابی خمینی کبیر  و به هیجان آمده از ندای و مداحی شور انگیز   افراد مخلصی مانند حاج صادق آهنگران  

 

براستی چند نفر از رزمندگان آنروز فیلم وسترن دیده بودنند و شخصیت هایی مانند جان وین ششلول کش را می شناختند.  

 

 

 

شاید جبهه ای که آقای کلهر در آن بودند فیلم وسترن به نمایش می گذاشتن و الگوی رزمندگانش ششلول کشانی همچون   جان وین بودند.  

 

 

خدایا آخر و عاقبت ما را ختم به خیر کند   

   

 

تکمله بحث 

 

چند سال پیش مقاله ای می خواندم در باب ؛«فرهنگ  شبه نظامی آمریکایی و بازسازی جنگ ویتنام»  

 

American Paramilitary Culture and the Reconstitution of the Vietnam War 

  

نویسنده این مقاله از  تاثیر صنعت فیلم سازی آمریکا بر نیروهای نظامی آمریکا در ویتنام سخن گفته است. تاثیر انکار ناپذیری که قهرمانان این فیلم بر روحیه و انگیزه های نیروهای متجاوز آمریکایی داشتند. 

 

در بخشی از مقال به برخی از خصوصیات قهرمانان فیلم های وسترنی اشاره می کند که شاید برای درک عمیق تر سخنان مشاور محترم رئیس جمهور مفید باشد 

 

- قهرمانان ابتدایی فیلم های آمریکایی اخلاقا برای نابودی سرخ پوستان وحشی آمریکایی  محق شمرده می شدند 

-فیلم های آمریکایی همیشه طرف آمریکایی را اخلاقا شایسته پیروزی نشان می دادند 

- نیروهای آمریکایی تقریبا همیشه جنگ را می بردند  

- نیروهای آمریکایی با هم رابطه خوب و متساوی داشتند  

- فیلم های جنگی آدمهای خوب و آدمهای بد البته کم تقصیر را نشان می دهند و جنگ جنگی پاک و بی نقص توصیف میشود 

- جنگ خطرناک نمایانده نمی شود 

- جنگ فرآینده بلوغ جوانان و محل رسیدن به مردانگی معرفی می شود 

 - جنگجوی حرفه ای وسترن به خانه برنمی گردد ولی سربازان آرزوی بازگشت به خانه را دارند 

 

 در همین رابطه ببینید: 

 

آقای کلهر! چند روز جبهه تشریف داشتید؟! 

 

"وقتم را برای حرفهای کلهر تلف نمی کنم" 

 

پدرداماداحمدی‌نژاد:کلهر2سیلی به‌من‌‌بدهکاره  

 

مشاور رئیس جمهور باید محاکمه شود


شکایت 100 رزمنده و جانباز دفاع مقدس از کلهر


کلهر: نگفته ام رزمندگان متأثر از فیلم های وسترن بودند



این مطلب در دیگر سایت ها


سایت آینده


فاش نیوز


سایت شفاف


نظرات 8 + ارسال نظر
☆غزل قاصدک☆ پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:31 ق.ظ http://m-shaker.blogsky.com/

سلام دوست عزیز

ممنون از لطفتون و اعلام خبر..

متاسفانه هر روز بیش از پیش شاهد ساختار شکنی هستیم.!

ارزشها یکی پس از دیگری رنگ باخته .ولی تاسف انگیزتر موقعی ست که

چنین حرفهایی را از زبان متولین امور فرهنگی بشنویم.!.

در آن ایام ما(رزمندگان)مشغول دفاع بودیم.

آیا مسئولین فرهنگی مسئولیت خود را بدرستی انجام دادند؟؟

زنده باشید و موفق..یاعلی مدد

داود پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ب.ظ http://yaran1388.blogsky.com

سلام
خدمت آقای کلهر عرض میکنم که ما بحمدالله در زمان قبل از انقلاب اصلا تلویزیون نداشتیم و به سینما هم نمیرفتیم٬ این شامل حال تقریبا ۹۵درصد از دوستان نزدیک دوران دفاع مقدس من میشود. بنابراین چطور شما به خودتان اجازه میدهید که اینگونه در باره آنان صحبت کنید. بچه های جنگ تربیت شده مکتب حسینی بودند٬ آنان از شیرخوارگی تا نوچوانی و جوانی در عزای حسین(ع) سینه زده و اشک ریخته بودند و روحیه ظلم ستیزی و شهادت طلبی با پوست و خونشان عجین شده بود. در کدام فیلم وسترنی دیده اید که نوجوانی که در قرعه کشی بین افراد داوطلب انتخاب شده و میخواهد معبر باز کند و به دلیل ضیق وقت مجبور است خود را روی مین ها بیندازد تا گردان بتواند عمل کند در آخرین لحظه برگردد و پیراهنش را به بچه ها بدهد و بگوید این را تازه از تدارکات گرفته ام و چون روی میدان مین بدن من تکه تکه میشود این پیراهن حیف است٬ مال بیت المال است٬ این را بگوید و در مقابل دیدگان اشکبار دوستان و همرزمانش با تن برهنه مردانه بر روی میدان مین بغلطد و بدن نازنینش تکه تکه شود. لطفا قدری در گفته هایتان تامل کنید.

★ قاصدک★ جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:14 ق.ظ http://m-shaker.blogsky.com/

سلام دوست عزیز.

توصیه میکنم قبل از تماشای داربی لوس تهران بین سرخ آبی های پایتخت

از پست جدیدم دیدن فرمایید.!.البته اگر بعداز بازی هم اومدید اشکال نداره!

خوشحال میشم از دیدارتون..موفق باشید و برقرار..یاعلی مدد

خدارحمی جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:15 ق.ظ http://khodarahmi.blogsky.com

متاسفانه گفتن سخنان غیر مسئولانه و بدون سند و احساسی مدتیست که در کشور ما بسیار متداول شده.البته فکر کنم طبیعی هم باشه وقتی رئیس جمهور صحبتهایی میکند که بیشتر به جک شبیه است تا به سخنان یک رئیس جمهور ٬ وقتی در کشور سیاست زدگی جای منطق و اخلاق را میگیرد ٬ وقتی رسانه به اصطلاح ملی ما بجای تبلیغ اصول اخلاقی و تشویق سخنان مسئولانه و تقبیج بی اخلاقیها ابتدا به طرف نگاه می کند اگر از دید مسئولین صدا و سیما جزء خودیها باشد٬ همه تلاشش را جهت پوشش اشتباهات او و پاک و معصوم نشان دادنش به مردم بکار میبرد٬ ولی اگر جزء غیر خودیها باشد بدون توجه به اصول اسلامی و انسانی٬ با تمام حقه های سینمایی و خبرنگاری او را نزد عوام الناس خراب می کند و ... در این اوضاع و احوال ما نباید خیلی از سخنان آقای کلهر متعجب بشیم .نمیدونم چرا بعضیها چند روز که میرن تو کارهای هنری و بعضا آنها را هنرمند میخوانند بعدش میرن موهاشون را دم اسبی میکنند و بیشتر وقتشان را جلو آینه برای مجعد کردن موهاشان صرف می کنند٬ احتمالا اوایل جنگ هم مضادف شده با روزهای اول هنرمندی آقای کلهر !

اویسی یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:51 ق.ظ http://ovesi.blogfa.com/

بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلابی یا انضباطی؟

بیناد شهید و امور ایثارگران در کشور به عنوان یک نهاد انقلابی مطرح و در قانون اساسی هم به عنوان یک نهاد انقلابی عنوان شده است. اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران از حالت بنیادی و نهادی که اکنون دارد خارج شود و به یک سیستم اداری تبدیل شود، قطعا نمی تواند وظایف خود را به شکل لازم و شایسته انجام دهد. بنیاد شهید وامور ایثارگران نهادی انقلابی است و در خدمت قشر خاصی از جامعه است و من به عنوان یک کارشناس نظرم این است که اگر به یک وزارتخانه تبدیل شود امکان دارد، نتواند به آن شکل لازم نقش خود را انجام دهد. با این حال اگر مجلس و یا مراجع تصمیم گیری تصمیمی بگیرند ما تبعیت از آن را بر خود لازم می دانیم.

این سخنان بخشی از صحبت های آقای مسعود زریبافان معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران است که در مراسم جشن دانشجویان جدید الورود دانشگاه شاهد مطرح شده است. سخنانی که بنظر می رسد جای انتقاد و بحث فروان دارد.

مفهوم انقلابی بودن متعلق به دوره و فضای خاصی است که چنین فضایی با توجه به ویژگی هایی که دارد به ناچاراقضای چنین رویکردی را دارد. انقلابی بودن و روحیه انقلابی داشتن حتی در دوره ای طولانی قابل توجیه است اما انقلابی نگهداشتن یه نهاد و سازمانی که می بایست بر اساس وظائف معین و مشخصی انجام وظیفه کرده و در مقابل ان پاسخ گو باشد اکنون توجیه پذیر نیست. کار انقلابی در دوره ای معنادار است که تحول و تغییر از ویژگی ان دوره بوده و موقتی و زودگذر بودن ان هرگز با ثبات و نظم همخوانی ندارد در چنین دوره ای کار انقلابی هم بصورت ستادی و کوتا مدت و عمدتا نامنسجم صورت می گیرد. اکنون با گذشت نزدیک به سه دهه از شروع جنگ تحمیلی چنین دیدگاهی نسبت به بنیاد شهید و امور ایثارگران هرگز معنا و مفهمومی درستی ندارد. انقلابی بودن این نهاد اکنون زمینه فرار از پاسخگویی، ایجاد هرج و مرج اداری، ایدئولوژی کردن بنیاد، رابطه بازی، خود مختاری و فرافکنی کاستی ها به مسائل اعتقادی را فراهم می کند که این روند هرگز به نفع نظام جمهوری اسلامی و جامعه هدف یعنی جانبازان و خانواده های شهدا ی عزیز نیست.



محمد حسن غلامعلیان یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:12 ب.ظ

« آیا بهتر نیست مسئولین این بساط ویران کننده را جمع کنند؟ »
بنام خدا
باســلام
گر مرد رهی میان خون باید رفت
از پا فتاده سر نگون باید رفت
تو پای به راه درنه و هیچ مپرس
خودراه بگویدت که چون باید رفت
سال ( 57 13) اکثریت مردمی که از عملکرد شاه و اطرافیانش به ستوه آمده بودند در تظاهرات و راهپیمایی های گستردۀ با رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ستونهای ظلم و تبعیض کاخ ستم شاهی را ویران کردند و به حکومت ننگین خاندان پهلوی پایان دادند.
در این میان عده ای شهید و برخی مجروح و زندانی گردیدند، ملت همه آمده بودند تا دست در دست هم نهند و پایه های نظام شاهنشاهی را فرو ریزند .
در جنگ هشت ساله اکثریت قریب به اتفاق نوجوانان وجوانان به جبهه رفتند تا سگی راکه زنجیر پاره کرده و به سرزمین ایران اسلامی یورش آورده تا به خیال خام خود این لقمۀ چرب و نرم را ظرف یک هفته ببلعد به بند کشند . او غافل از آن بود که ایران سرزمین مردان و زنان شیر دلی است که به هیچ متجاوزی در طول تاریخ رخصت تهاجم به خاکش را نداده و نمیدهد.
اگر در گذر زمان گاهی دروازه ای به روی مهاجم گشوده اند به دلیل ظلم و تبعیضی بوده که از طرف فرمانروایان خودشان در حق آنان اعمال گشته.
دشمن تا دندان مسلح با خفت و خواری از خاک ایران بیرون رانده شد و حمایت ابر زورگویان با سلاحهای گوناگون و دلارهای آمریکایی حاصل از فروش نفت کشورهای عربی هم نتوانست او را از ورطه سقوط به باتلاقی که خود بنایش را گذاشته بود نجات بخشد.
مردان وزنانی که در طول انقلاب و جنگ تحمیلی و در گیریهای داخلی به درجۀ رفیع شهادت نائل آمدند بدون آنکه درصدی برای آنان از طرف کمسیونهای مختلف تعیین شود رفتند تا نزد خالقشان روزی بخورند و خوشا به احوالشان که نیستند تا ببینند با همرزمانشان چگونه رفتار میشود.یک روزسخن از پرداخت پول دراذای درصد به جانبازان وخارج شدن آنها از لیست بنیاد مستضعفان وجانبازان میکنند ودگر روز آنان را زیاده خواه و منفعت طلب میخوانند وروزی دیگر لایحه ادغام بنیاد شهید وامور ایثارگران وکمیته امداد و بهزیستی را مطرح و یک روز رشادت واز خودگذشتگی نسلی که تاریخ را انگشت به دهان نمود حاصل دیدن فیلمهای وسترن امریکایی و.......ایتالیایی میدانند و روز دیگر برای دو لیتر بنزین آنها را رسوای خاص و عام میکنند.مگر نه اینکه همه در تظاهرات و جنگ شرکت کردند تا به پیروزی برسند؟
پس این قضیه کمسیونهای بی در و پیکر چیست؟این درصد های سفارش شده چیست؟ آیا بهتر نیست مسئولین این بساط ویران کننده را جمع کنند؟ و اگر مجروحی از انقلاب و جنگ باقیمانده به فکر مداوای جسم و روح آنان باشند یا آنان را به امان خدا رها کنند تابیش از این رسوای خاص وعام نگردند؟ آیا زمان آن نرسیده که دولتمردان و کرسی نشینان چاره ای بیندیشند تا هر روز شاهد ظلم و ستمی که برپیکر و روح مجروحان انقلاب و جنگ میرود نباشیم؟ به خدا سوگند که اگر امروز چاره ای نیندیشید فردا خیلی دیر است.
محمد حسن غلامعلیان
دوازدهم مهر ماه 1388 شمسی

محسن سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:14 ب.ظ

سلام

مطلب جالب شما را سایت اینده نیوز هم کار کرده است.


http://www.ayandenews.com/news/13590/

یک خیابانی سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:44 ق.ظ

ایشان بهتر است به موهایشان بپدازند که مورد تائید محمود است نه در باره رزمندگان بگویند ایشان اصلا لیاقت صحبت کردن در مورد رزمندگان ندارند بهتر است موهای دم اسبی که محمود شیفته آن شده شانه کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد