روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

آِیا بهتر نیست شهرداری از خود شروع کند


چند روز پیش سرو کارم با شهرداری مرکز در خیابان بهشت افتاد به دنبال جای پارک میگشتم در خیابان های اصلی توقف مطلقا ممنوع بود و در تمام کوچه ها  و خیابانهای فرعی ماشین پارک بود به ناچار به پارگینگ ساختمان مراجعه کردم نگهبان با این استدلال این جای پارک از ما بهتران مدیران و مسئولین است راه نداد به سمت دیگر شهرداری رفتم پارگینگ کارمندان؛با استدلال نگهبان که اصلا جا نداریم دوباره راهی کوچه ها و خیابان های فرعی حوالی شهرداری شده و پس از چندین بار گشت زدن زورچپان جایی برای پارک ماشین یافتم.


با ویلچیربه ساختمان شورای شهر رفتم برای یک پله شیبی زده بودند که هم در بالا رفتن خطر سقوط بود و هم در پایین آمدن؛ بعد که خواستم درب بزرگ شورای شهر را باز کنم نتوانستم یاد جوانی افتادم «که جوانی کجایی که یادت بخیر» – البته اگر در ایام جوانی نیز این درب با عظمت در اینجا بود از عهده اش بر نمی آمدم –منتظر ماندم تا فردی رسید و درب را برایم گشود.

پس از آن عازم ساختمان شهرداری شدم شیبی تند و دراز که با کمک فرد محترمی از آن بالا رفتم و در برگشت بدلیل وجود لبه لبه دار بودن سنگهای سطح شیب -   که بزعم سازندگانش برای سر نخوردن ما ساخته شده - با ترس و لرز از کله پا شدن آهسته آهسته پایین آمدم.


جلوی ساختمان شهرداری در حالیکه به این ساختمانهای باعظمت نگاه می کردم فکر می کردم چرا بحث مناسب سازی در کشور ما درست حسابی پا نمی گیرد و جایی هم که بزعم آقایان مناسب سازی شده قابل استفاده برای ما نیست.



مدتهاست بحث مناسب سازی اماکن عمومی در دستور کار مسئولین و متولیان امر قرار گرفته است و در این رابطه  شهرداری بعنوان متولی اصلی این مهم با تشکیل ستاد "مناسب سازی سازه های شهری" باتصویب بخشنامه ای به تمامی مناطق و نواحی تهران بزرگ ابلاغ کرده است تا پایان دی ماه امسال تمامی بوستان ها؛ پیاده راهها ؛ پیاده روها و بانکها را مناسب سازی کنند.

 

این بخشنامه ها و دستورالعمل ها یکی از پس از دیگری صادر می شود و مسئولین محترم می توانند در مصاحبه ها و آمارهایی که ارائه می کنند کوهی از این  بخشنامه و دستورالعمل های روی کاغذ را ارائه دهند که ما اینچنین کرده ایم و آنچنان کردیم و اما معلولین جامعه همچنان در جدال با سازه های نامناسب شهری از دسترسی حق و حقوق اجتماعی خود باز مانده اند.

 

اما چرا چنین است چرا علی رغم وجود دستورالعمل کاری دقیق و مناسبی که در رابطه تهیه شده و علی رغم اینکه سالهاست در رابطه با مناسب سازی قانون و آیین نامه های فراوان صادره شده ما نشانی از مناسب سازی نمی بینم و در جاهایی که ظاهرا برای استفاده معلولین جسمی و حرکتی شیبی زده شده و مناسب سازی شده هیچ معلول و جانباز ویلچیری نمی تواند از آن استفاده کنند

 

اولین دلیل اش اینست که مسئولین محترم به این امر بعنوان یک کار سمیلیک  و نمایشی می نگردند لذا بدنبال سمبل کاری و سرهم بندی هستند.

دوم الناس علی دین ملوکم –  به عبارت دیگر زیردستان به بالادستان نگاه می کنند

اگر مسئولین محترم و سازمانهای تحت امر آنان خود بحث مناسب سازی را جدی بگیرند و اقدام کنند می توان انتظار داشت در پایین دست نیز این مهم اجرایی شود

 

وقتی که شهرداری مرکز در خیابان بهشت – با وجود وجود فضای کافی – شیبی تند زده اند که معلولین و جانبازان بدون کمک نمی توانند از آن استفاده کنند

وقتی که ساختمان شورای شهر با اینکه یک پله بیشتر ندارد شیبی تند زده اند و درب بزرگ و سنگین آنرا معلول و جانباز ویلچر نشین بسختی باز می کند.

وضع بر همین منوال که هست باقی می ماند

 

معلوم است که دستورالعمل مناسب سازی تمامی معابر شهری  تا پایان دیماه امسال به امری فانتزی  و غیر واقعی بدل میشود

 

آیا بهتر نیست شهرداری مناسب سازی را از خود شروع کند و ساختمان شورای شهر و شهرداری مرکز نمونه عالی این مناسب سازی باشند


اتأمرون الناس بالبر و تنسون انفسکم


توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند.



نظرات 8 + ارسال نظر
داود پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:34 ب.ظ http://yaran1388.blogsky.com

سلام حاج علی آقای عزیز
از قدیم گفته اند که هرچه بگندد نمکش میزنند
وای به روزی که بگندد نمگ
سالهاست که با وعده و وعیدهای شهرداریها و مسئولین دولتی سرکاریم.
ما که به آخر خط رسیده ایم خدا کند که مدیری پیدا شود که اجرایی باشد و مرد عمل و حداقل برای نسل های آتی کار مثبتی انجام دهد. انشاالله

محسن پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:42 ب.ظ

از پیوندهای وبلاگت که فرارو و اینده درش بود کمی ازت نا امید شدم ولی لازم دونستم بهتت بگم واقعا اگر این مطلبی که درباره وسترن و حرفای کلهر نوشتی از سر سوز و صداقت هست بدونی که کلهر بر خلاف ظاهرش بیش از سایر مسولین حتی در همین دولت هوای رزمنده ها و جانبازا راداره و اون حرف را هم تحریف کردند سخن کلهر این بود که تاثیر سینمای هالیوود از سینما ی ما بیشتر بوده و این حرف درستی است ولیکن این را همه میدانند که اصولا رزمنده ها در اثر فیلم چه ایرانی و چه وسترن جبهه نرفتند و لی در مقام مقایسه این دو طبیعی که فیلم های ما خیلی ضعیف است این را شما قبول نداری؟! حالا جانباز عزیز اگر طرفدار احمدی نژاد هم نیستی بهتره که در دام شیطنت رسانه ای نیافتی و ممنون میشم ازت اگر ازم بپذیری

من خیلی متاسفم از اینکه وقتی مطلبی از سر دل سوزی گفته می شود وابسته میشویم و هشدار دلسوزانه که در دام شیطنت رسانه ای نیفتادن
دوست عزیز مطلب یاد شده عینا از خبرگزاری دولتی ایرنا نقل شده و عین کلام ایشان است.

هدف ما نیز تخطئه کردن اشخاص نیست ولی وقتی یک مسئول رده بالای فرهنگی چنین می گوید صرف نظر از آنکه آن شخص کیست جای انتقاد و توجه ندارد؟
دوستان عزیز اگر دیگران لینک دادند باعث میشود انتقادی که از سر درد و دلسوزی است نگویم علاوه بر اینکه همین مطلب را سایت های دیگر از جمله فاش نیوز گذاشته اند.

دوست عزیز خطر در اینجاست که همه چیز ما خط و خط بازی شده است اگر کلام حقی از جبهه مخالف بشنیم الان از همان ابتدا رد می کنیم و اگر سخن باطلی از جبهه خودی برآید یا آنرا توجیه می کنیم و یا با سکوت از کنار آن رد میشویم.
خدایا ما را از دست سیاست زدگی نجات بده

سهیل جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:18 ق.ظ

اگرهمواره به یک طرف غش نمیکنی راجع به سخن محسن رضایی هم که تمامی فرماندهان جنگ را مثل جمونگ میداند یک خط می نوشتی

لطفا آدرس بدهید

ارژنگ شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:03 ق.ظ

سلام. دوستان عزیز برای اولین باراست که دراین وبلاگ پیام می گذارم. معمولا فقط بیننده وخواننده بوده ام. اماصرف نظرازاینکه کدام نظردرست ویا کدام نادرست است باید متاسف بود ازاینکه مسائل مزخرف سیاسی باعث شده است که یاران واقعی کشور وانقلاب واسلام( جانبازان) اینگونه درباره ی یک مسئله به همدیگرمی تازند. حال اگر جناب آقای کلهر این موضوع را مطرح کرده باشند ُ وقتی ازسنگ صداردرمی آید ولی از مسئولین حال وگذشته(دقت کنیدکه مسئولین گذشته را هم مورداشاره قرارداده ام که خدای ناکرده به من هم انگ سیاسی اون وری یا این وری نچسبانید)کسی صدایش درنمی آیدُ دیگراز اون وره آبی ها چه انتظاری می توان داشت.؟ جناب آقای کلهریاکلهارها درجامعه ی ما بسیارند. مهم بسط وتوسعه وشناساندن فرهنگ ایثار وشهادت وجانبازی است که می بایست دربین نسل کنونی رواج داشته باشد. چرا که ما ازلحاظ نسل جدید (والبته با کوتاهی مسئولین همه ادوارُ )کسانی هستیم که کشورمان را بسوی تباهی و ویرانی سوق داده ایم. شاید این موضوع هم مورداعتراض خوانندگان واقع گردد ولی خدامی داند که واقعیتی بیش نیست. شمارابه خدابیایید وخودمان کاری کنیم که شرمنده ی دوستان شهید ونسل کنونی نباشیم. چراکه ما اکنون دربین این نسل زندگی می کنیم ونشایدکه مانندکبک سرمان را به زیربرف ببریم وواقعیات را نادیده بگیریم.فراموشردم بگویم جانباز۷۰٪ نخاعی هستم

لبب شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:17 ق.ظ http://www.ffff

جوابیه مهم به مهدی همت در کامنت وبلاگ علیرضا قزوه

رمضان شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:25 ب.ظ http://mighat61.blogfa.com

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من
انچه البته به جایی نرسد فریاد است
سلام علی اقای گل
به نظر من باید این مسئولین ذیربط را به زور روی ویلپر بنشانندشان با یک طناب به ویلپر ببندشان تا نتوانند بپرند پایین و فرار کنند. انگاه چندین بار از ادارات دولتی و خصوصی از رمپ هایی که تعبیه کرده اند و از پله های موجود بالا پایین شان کنند. انگاه شاید چشمشان به حساب بیفتد. شاید ..
در شهر ما حدود چهار سال است ساختمان بزرگ و با عظمت فرمانداری را افتتاح کرده اند اما بدون سطح شیب دار!
راستی فرمانداری را کی باید جریمه کنه یا بهش تذکر بده؟؟

بهمن یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:02 ب.ظ http://btajdolati.blogfa.com/

سلام
به این نتیجه رسیدم
تا وقتی خودمون در عملیات مناسب سازی فعال نباشیم نمیتونیم از مسولین بی فکر و پر مشغله انتظار داشته باشیم
آقای قالیباف مردانگی کرد و در جمع جانبازان گفت ؛ از این جمع که دور بشم با مشغله زیاد حتما فراموش میکنم پس جانبازان خودشون به فکر باشند فعال باشند .

بهنام سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:36 ب.ظ

حاج علی آقا سلام.
لازم به توضیح نیست که متاسفانه در جامعه کنونی ما و در ادارات دولتی و تصمیم گیرنده تب و التحاب وضع کردن بخشنامه و دستورالعمل بیشتر از اجرا و عملیاتی کردن آنها هستند. متاسفانه اکثر بخشنامه هایی که عملیاتی قرار است بشوند تازه بعد از وضع دچار موانع قانونی و یا کمبودهایی مندرآوردی میشوند و فقط آقایون دلشان خوش است که تعداد زیادی دستورالعمل و بخشنامه وضع کرده اند که هیچ ضمانت اجرایی برایش قائل نشده اند و این البته فقط برای بالا بردن بیلان به ظاهر فعالیتشان است.
خدمت کردن توفیق میخواهد که انشاالله خداوند صاحب توفیق، آن را به اهلش بسپارد.
انشاالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد