X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل
اعتقادات رزمندگان اسلامی اما فرهنگشان متفاوت بود ! - روزنوشت های جانبازی

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

جمعه 24 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:42 ب.ظ

اعتقادات رزمندگان اسلامی اما فرهنگشان متفاوت بود !


اظهارات جدید و عجیب تر کلهر


اعتقادات رزمندگان اسلامی اما فرهنگشان متفاوت بود !


لب کلام من این بود که تفکر و باور جوانان در زمان انقلاب و جنگ و به ویژه در اوایل دفاع مقدس ، "اسلامی و انقلابی" بود ولی شیوه و روش آنها یعنی فرهنگ ظلم ستیزی شان متفاوت بود


اظهارات جدید کلهر در حالی است که باید بگوید اینکه شیوه ظلم ستیزی رزمندگان دوران دفاع مقدس اسلامی نبوده یعنی چه ؟ آیا جانبازی رزمندگان دوان دفاع مقدس در همه این دوران هشت ساله مظلومانه و تحت تأثیر قیام عاشورا نبود ؟ رزمندگان از کدام شیوه ظلم ستیزانه ای استفاده کرده اند که اسلامی نبوده است ؟ وقتی یک رزمنده خودش را روی سیم خاردار می اندازد تا دیگران از روی رد شوند و عملیات را به سرانجام برسانند و خودش بیش از دو دهه هست که روی ویلچر زندگی اش را می گذراند این چه ارتباطی با فیلم های وسترن دارد ؟ آیا غیر از این است که این رفتار تحت تأثیر جانبازی های حضرت ابوالفضل (ع) و دیگر یاران امام حسین (ع) بوده است ؟ اساساً اگر اینگونه که آقای کلهر می گوید شیوه ها اسلامی نبوده پس چرا روز ولادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نامیده ایم ؟ چرا روز ولادت حضرت عباس (ع) را روز جانباز نامیده ایم ؟


متن کامل این گزارش در ادامه مطلب



شفاف : مهدی کلهر سرانجام پس از چند روز انتقاد گسترده رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس تصمیم گرفت به تصحیح اظهارات گذشته اش بپردازد اما بازهم سخنانی گفت که بر ابهامات افزود .

کلهر که در این مصاحبه مدعی شده است اظهارات پیشینش که از سوی خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) منتشر شده بود نامفهوم منتشر شده گفته است « لب کلام من این بود که تفکر و باور جوانان در زمان انقلاب و جنگ و به ویژه در اوایل دفاع مقدس ، "اسلامی و انقلابی" بود ولی شیوه و روش آنها یعنی فرهنگ ظلم ستیزی شان متفاوت بود و فرهنگ با اعتقاد متفاوت است.»

بنا به این گزارش مشاور رسانه ای رئیس جمهور ، واکنش های صورت گرفته به سخنانش درباره فرهنگ ظلم ستیزی رزمندگان اسلام در اوایل دفاع مقدس را ناشی از برداشت نادرست از مصاحبه اش با "ایرنا" دانست.

مهدی کلهر در گفت و گو با خبرنگار عصرایران تصریح داشت: بنده مصاحبه ای داشتم با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که نمی دانم چرا آنقدر دیر و در سه قسمت سانسور شده منتشر شد به گونه ای که برخی بخش هایش برای خود من هم نامفهوم بود!

وی افزود: بعد از انتشار این مصاحبه ، یک سایت خبری تغییرات مجددی بر روی گفته هایم اعمال کرد و با تیتر درشت به نقل از من نوشت" ظلم ستیزی رزمندگان به خاطر فیلم های وسترن بود نه تحت تأثیر انقلاب"! و بدین ترتیب بنده آماج نقدهای فراوان رسانه ای و غیررسانه ای قرار گرفتم. این در حالی است که من چنان جمله ای را نگفته ام و فایل صوتی اش نیز موجود است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که شما چه گفته بودید که به این شکل تحریف شد؟ گفت: لب کلام من این بود که تفکر و باور جوانان در زمان انقلاب و جنگ و به ویژه در اوایل دفاع مقدس ، "اسلامی و انقلابی" بود ولی شیوه و روش آنها یعنی فرهنگ ظلم ستیزی شان متفاوت بود و فرهنگ با اعتقاد متفاوت است.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور تأکید کرد: آنچه من در آن مصاحبه گفتم راجع به ماجرای یک سخنرانی بود که تعریضی داشتم به برخی افراد خاص مثل آقای مهندس بیژن زنگنه ، معاون فرهنگی وزارت جدید التاسیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 61که بعدها وزیر نفت شد و آقای دکتر محمدتقی بانکی ،رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت مهندس موسوی که فرهنگ جوانان جبهه را به فرهنگ خودشان مرتبط می دانستند نه فرهنگ اسلام و انقلاب و حضرت امام(ره)؛ بنابر این نقد من متوجه آنها بود و لاغیر.

وی در پایان گفت: با این وجود ممکن است سهو کلامی هم از من سر زده باشد و اگر در بیان مقصود الکن بوده ام از درگاه خداوند متعال عذرخواهی می کنم.

اظهارات جدید کلهر در حالی است که باید بگوید اینکه شیوه ظلم ستیزی رزمندگان دوران دفاع مقدس اسلامی نبوده یعنی چه ؟ آیا جانبازی رزمندگان دوان دفاع مقدس در همه این دوران هشت ساله مظلومانه و تحت تأثیر قیام عاشورا نبود ؟ رزمندگان از کدام شیوه ظلم ستیزانه ای استفاده کرده اند که اسلامی نبوده است ؟ وقتی یک رزمنده خودش را روی سیم خاردار می اندازد تا دیگران از روی رد شوند و عملیات را به سرانجام برسانند و خودش بیش از دو دهه هست که روی ویلچر زندگی اش را می گذراند این چه ارتباطی با فیلم های وسترن دارد ؟ آیا غیر از این است که این رفتار تحت تأثیر جانبازی های حضرت ابوالفضل (ع) و دیگر یاران امام حسین (ع) بوده است ؟ اساساً اگر اینگونه که آقای کلهر می گوید شیوه ها اسلامی نبوده پس چرا روز ولادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نامیده ایم ؟ چرا روز ولادت حضرت عباس (ع) را روز جانباز نامیده ایم ؟