روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

آقای کلهر طلب بخشایش کند

انتقاد سایت فاش نیوز از سخنان اخیر مهدی کلهر 


چشم ها را باید شست


سردبیر سایت فاش نیوز در بخشی از نوشته خویش تاکید می کند:


دراین دوران  اگر هم بخشی از جوانان ما تربیتی را که جناب کلهر ادعا می کند یافته باشند


محصول همان فرهنگ منحط غرب وحشی است که از طریق امواج  مسموم ماهواره و اینترنت به این سو وزیده است. 

کسی که نمی تواند به هر دلیل این حقیقت روشن را دریابد نباید اقدام به اظهار نظر کند و اگر هم مرتکب این اشتباه شد باید از روح مطهر شهیدان و ایثارگران و خانواده های شهدا وامام شهیدان طلب بخشش کند. چنین کسی اگر به این برداشت و عقیده خود اصرار ورزد مسلماً صلاحیت اینکه او را یک فرد فرهنگی بدانیم ندارد چه رسد به اینکه در جایگاه مشاور فرهنگی رئیس جمهوری قرار بگیرد.
"چشم ها را باید شست "
"طور دیگر باید دید


متن کامل این یادداشت در ادامه مطلب


چشم ها را باید شست

حقیقت هم خیلی زلال است و هم بسیار روشن اما چطور می شود که بعضی آن را یا نمی بینند و یا آن طور که باید درک نمی کنند. حقیقت مثل کوه بلندی است.که در دشتی صاف و هموار واقع شده و هر کسی که آن را نبیند یا آن طور که باید نمی نگرد یا ایراد از باصره و بصیرت اوست و یا مانعی میان او و کوه بلند و تصویر شفاف حقیقت واقع شده است.

انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و ایثارگری های فرزندان و شاگردان خمینی کبیر از حقیقت اسلام سرچشمه گرفته و واقعیتی غیر قابل انکار و بی بدیل گردیده است.عده ای که انتظاری هم از آنان نیست با وجود جریان زلال این واقعیت های ملموس 30 ساله  (تاریخ )   انقلاب اسلامی  آن را به عمد نادیده می گیرند ویا قدرت فهم و درک آن را ندارند. دشمنان خارجی و د اخلی و بیگانگان با این واقعیت را نمی توان سرزنش کرد چرا که میان آنان با این مقوله ها فاصله نوری وجود دارد. اما از کسانی که حال و هوای انقلاب را درک کرده و دوران روح خدا را با وجود خویش لمس کرده اند ، و بالاتر از آن ، کسانی که در کسوت شخصیت ها و نخبگان نظام ، آن هم در جایگاه های فرهنگی ایفای نقش می کنند غیر قابل قبول است که با ابراز عقایدی عجیب بیگانگی خود را با مفاهیم ارزشی و انقلابی به اثبات برسانند.
چند روز پیش وقتی مطلبی را از آقای «مهدی کلهر» مشاور فرهنگی رئیس جمهوری درباره رزمندگان و دلاوران دفاع مقدس دیدم باورم نشد و در عین حال بی تأمل یاد اظهار نظری از بیوه شاه معدوم در این باره افتادم ! او گفته بود جوانانی که در دوره حاکمیت ما تربیت شدند همان رزمندگان دلیری هستند که در مقابل هجوم دشمن ایستادند. (نقل به مضمون) بدینگونه خواسته بود به انتساب خود به آنان افتخار کند وبگوید که اینان حاصل تربیت ما بوده اند.البته همۀ کسانی که این مطلب را ازاین عجوزه نقل می کردند بصورت طنز وتمسخر به آن نگاه می کردند.
متأسفانه مشاور فرهنگی رئیس جمهوری هم با مضمونی نزدیک به آن اظهار می دارد : خطاب به معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی دوران دفاع مقدس که مدعی بوده: « جوانانی که ما تربیت کردیم هم اکنون در جبهه ها می جنگند » گفته است این جوانان تربیت شدۀ فرهنگ اسلامی شما نیستند ، ظلم ستیزی این جوانان متأثر از فیلم های وسترن آمریکایی و ایتالیلیی است.25 سال بعد جوان هایی را که با فرهنگ شما تربیت می شوند خواهیم دید.»
این برداشت از حقیقت قابل افتخار رشادت و ظلم ستیزی رزمندگان اسلام و جوانان پیرو حضرت امام همانقدر  سطحی و سخیف است که گفته فرح پهلوی. اگر دوران طاغوت و فیلم ها و فرهنگ آن دوران تأثیری هم داشته از نوع «ادب از که آموختی از بی ادبان» بوده است. افزون بر این باید گفت که در قبل از انقلاب هم متن مردم مسلمان و معتقد ما فرزندانشان را بر اساس اعتقادات دینی و اسلامی تربیت می کردند. اگر نگاهی به زندگینامۀ شهیدان دفاع مقدس بیاندازیم خواهیم دید که اکثر آنان حتی با وجود کم سن وسالی از مبارزان دوران انقلاب و قبل از انقلاب علیه رژیم ستمشاهی و بی بند و باری های آن دوران نیز بوده اند و این نشان می دهد که اینان را نمی توان با کج فهمی، تربیت شدگان رژیم سابق و فرهنگ منحط غربی دانست.
مادران ما حتی قبل از انقلاب کام فرزندان خود را با تربت امام حسین علیه السلام می گشودند ، بچه بغل در مجالس روضه و ذکر مصیبت ابا عبدالله الحسین(ع) شرکت می کردند و اشک های مقدس شان بر چهره آنان می چکید ونام امام حسین ویارانش را روی فرزندان دلبندشان می نهادند.
مقایسه فرهنگ غالب فیلم های وسترن غرب وحشی که اصلی ترین موضوع آنها نسل کشی سرخ پوستان آمریکا را در برداشت با فرهنگ جهاد ، ایثار و شهادت که در جبهه های دفاع مقدس شاهد آن بودیم ، نشان از بیگانگی با فرهنگ جبهه ها از یک سو و فرهنگ غنی کربلا و عاشورا از سوی دیگر دارد . بدون تردید تابلوی هنری نفیس و غنی کربلا مهم ترین عامل الهام بخش رزمندگان اسلام برای یاری فرزند امام حسین علیه السلام بوده است.
دراین دوران  اگر هم بخشی از جوانان ما تربیتی را که جناب کلهر ادعا می کند یافته باشند محصول همان فرهنگ منحط غرب وحشی است که از طریق امواج  مسموم ماهواره و اینترنت به این سو وزیده است. 
کسی که نمی تواند به هر دلیل این حقیقت روشن را دریابد نباید اقدام به اظهار نظر کند و اگر هم مرتکب این اشتباه شد باید از روح مطهر شهیدان و ایثارگران و خانواده های شهدا وامام شهیدان طلب بخشش کند. چنین کسی اگر به این برداشت و عقیده خود اصرار ورزد مسلماً صلاحیت اینکه او را یک فرد فرهنگی بدانیم ندارد چه رسد به اینکه در جایگاه مشاور فرهنگی رئیس جمهوری قرار بگیرد.
"چشم ها را باید شست "
"طور دیگر باید دید

نظرات 2 + ارسال نظر
یک رزمنده سابق یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:35 ق.ظ

مشکل اقای کلهر و احمدی نزاد و سایر همفکرانشان و از جمله پدر معنویشان اقای مصباح این است که زمان جنگ با جبهه و جنگ قهر بودند و الان دو اتشه طرفدار رزمندگان و ایثارگران و شهدا شده اند چون با شهیدان و ایثارگران زندگی نکرده اند . البته گفتنی زیاد است اما میدانم که همین را هم شما سانسور میکنید.

جانباز چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:35 ب.ظ

سلام آقای شکراللهی چرا اهانتهای دیگران به رزمندگان را منتشر نمیکنی فقط گیر دادی به احمدی نژاد و اطرافیانش...!؟

سلام دوست عزیز مطلبی که بروز باشد برایم بفرست با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد