روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

نظر و پیشنهاداتی در باره انجمن جانبازان نخاعی


بدنبال فراخوان انجمن جانبازان از جانبازان نخاعی برای عضویت در انجمن دوست گرامی آقای مهدی سامع نقطه نظراتی را در رابطه با تشکیل این انجمن در وبلاگ خود مطرح کردنند که جالب و قابل تامل است.


به مانند بسیاری از جانبازان باخبر شدم که «انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان» توسط تعدادی از جانبازان نخاعی به ثبت رسیده است. مرامنامه ای ارایه داده تا بر اساس آن اهدافی چون حمایت از حقوق و کرامت جانبازی، ترویج فرهنگ ایثارگری و دفاع مقدس، ارتقاء سطح سلامت جسمی، روحی و روانی جانبازان نخاعی و ... را پیگیری نمایند. به نظر می رسد دوستان موئسس و هیئت مدیره سعی کرده اند، فعالیت های صادقانه ی قبلی خود و ادامه آن را رسمیت بخشند. موج اطلاع رسانی از طریق سایت مرکز ضایعات نخاعی، وب سایت های مربوط به برخی جانبازان، ارسال پیامک هایی در عضوگیری و حق رای به اعضا بسیار قابل توجه بوده است. همچنین راه اندازی سایت متعلق به انجمن، درج مرامنامه، معرفی اعضای هیئت مدیره، فرم عضویت افراد و ... شروعی خوب و با برنامه ریزی را نوید می دهد. تشکیل چنین انجمن غیر دولتی به مانند یک سندیکای صنفی (NGO) جهت پیگیری اهداف و ارائه ی پیشنهادهایی در خدمات بهتر و کارشناسی شده به جانبازان قابل تقدیر است. بدون شک وجود هر تشکلی حتی کوچک در جهت احقاق حقوق بخشی از افراد جامعه می تواند مثمر ثمر واقع شود. موارد فوق مرا واداشت تا نکاتی را از باب سپاس و تقدیر و یادآوری متذکر شوم


اول: با توجه به اینکه از چگونگی تشکیل مجلس مشورتی ایثارگران و وجود نمایندگان، نایب رئییس اول و دوم و تشکیلات و تصمیمات این مجلس فرمایشی اطلاع کافی و وافی داریم!. لازم است، از روند تشکیل این انجمن با رعایت برخی از اصول و ساز و کارهای مربوط به یک سازمان غیر دولتی تقدیر نموده. چرا که در جو حاضر که نهادهای مدنی سرکوب و رو به افول است، کار خوب و پسندیده ای در حال انجام است.

دوم: حال که قرار است انجمن، نمایندگی جانبازان نخاعی ایرانیان را در موارد مد نظر، بر عهده داشته باشد. بهتر است بند شماره چهار (موافقت هیأت مدیره) برای عضویت مورد بازنگری قرار گیرد. چرا که پسندیده نیست حضور و مشارکت جانبازان جنگ تحمیلی در تشکلی صنفی مربوط به خود نیز دارای پالایش باشد!. (با پذیرش اساسنامه)  

سوم: اگر چه با شناخت قبلی به پاکی، صداقت، مدیریت و اعتقادات هیئت مدیره ایمان دارم. اما امیدوارم افراد دیگری از تهران (خارج از حلقه ی دوستان قدیم ثارالله) و حتی در آینده بیرون از مرکز در هیئت مدیره حضور داشته باشند.

چهارم: امیدوارم دوستان عزیز در غیر سیاسی بودن و غیر سیاسی ماندن انجمن راسخ  و استوار باقی بمانند! چرا که نگاه ویژه مردان سیاسی به ایثارگران و مصادره به مطلوب آنان در  تأیید و همراهی افکار و اعمال شان بر کسی پوشیده نیست!.

پنجم: امیدوارم برگزیدگان محترم هنگام اتخاذ هر تصمیمی نگاه خود را فراتر از جمع حاضر و معمول جانبازان معطوف دارند. شاغل و غیر شاغل، مجرد و متأهل، نظامی یا داوطلب و ... برای مثال جانباز قطع نخاع از گردنِ مجردِ محبوس در خانه که حتی اجازه مدتی اقامت در یکی از آسایشگاه های کشور را ندارد! در کنار ارایه پیشنهاد و برنامه در رفع مشکلات جسمی، روحی، و ...  وی، حفظ شعائر و فرهنگ ایثار و شهادت برایش اهمیت دارد. (حتی در صوررت امکان مواردی تصمیم در هموار کردن مشکلات  به معلولین نخاعی غیر جانباز)

در پایان با آرزوی موفقیت و سلامتی دوستان در ادامه ی فعالیت هایتان امید دارم، عزیزان فعال در این انجمن پذیرای هر پیشنهاد و انتقادی باشید، تلخی در سخن من و هر منتقد دیگری، موجب دور افتادن از گردونه رفاقت نشود. چرا که گویند: جامعه ای که نقد منصفانه را از خود دریغ نماید،  حکمت رشد را از خویش گرفته است. همچنین امید فروان دارم که جانبازان عزیز مشتاقانه به عضویت این انجمن اقدام نمایند تا با حداقل مشارکت خود جزئی از حقوق تصمیم گیری در امور مربوط به خویش را برعهده داشته باشند. من نیز در صورت موافقت و صلاح دید هیئت مدیره محترم! در پرداخت حق عضویت ادای دین می کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد