روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

پرداخت معوقات حقوق حالت اشتغال جانبازان

با حکم دیوان عدالت اداری:


پرداخت حقوق و معوقات جانبازان حالت اشتغال بنیاد


بگزارش فاش نیوز:


در پی صدور احکام متعدد محکومیت بنیاد شهید از سوی شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر پرداخت معوقه های حقوق جانبازان حالت اشتغال، بنیاد شهید تاکنون معوقه های تعداد معتنابهی از جانبازان را پرداخت کرده است که مبلغ آن برای بعضی جانبازان به 300 میلیون ریال می رسد.

بر اساس گزارش های دریافتی فاش نیوز از جانبازانی که با شکایت به دیوان عدالت اداری حکم محکومیت بنیاد شهید را دریافت کرده اند، تعدادی از جانبازان طی ماه های گذشته با ارایه دادخواست به دیوان عدالت اداری بر علیه بنیاد شهید اقامه دعوا کرده و طی آن خواهان پرداخت معوقه های حقوق حالت اشتغال خود از زمان تصویب قانون حالت اشتغال جانبازان(مصوب 30/6/72 ) شده اند و قضات شعب دیوان نیز حکم به وارد بودن خواسته آنان صادر و در نهایت بنیاد شهید را به پرداخت معوقه های مذکور محکوم کرده اند.

بر اساس اخبار دریافتی فاش نیوز، تعداد اندکی از جانبازان شکایت کننده که اطلاع دقیق تری از مفاد قانون حمایتی حالت اشتغال جانبازان داشته اند،در شکوائیه های خود علاوه بر مطالبه اصل معوقه ها، درخواست محکومیت بنیاد شهید به پرداخت معوقه های مذکور بر اساس قانون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کرده اند که رقم آن بسیار بالاتر از حقوق پرداختی بر اساس قانون بنیاد شهید است.

بر اساس گزارش خبرنگار فاش نیوز، قضاوت دیوان خواسته اخیر این جانبازان را نیز وارد دانسته و حکم به پرداخت معوقه ها بر اساس جدول پرداختی سپاه نموده اند.

به دنبال صدور احکام شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر محکومیت مضاعف بنیاد (پرداخت معوقه ها به اضافه رعایت جدول پرداختی سپاه)، جانبازانی که در شکایت های خود اشاره ای به لزوم رعایت جدول سپاه پاسداران در پرداخت حقوق و مزایا نکرده بودند، با مراجعه به دایره اجرای احکام دیوان خواستار اصلاح حکم شده اند که راهنمایی های لازم توسط کارشناسان اجرای احکام به این دسته از جانبازان صورت گرفته است.

گزارش خبرنگار فاش نیوز حاکی است پس از صدور احکام دیوان، مسئولان بنیاد شهید ابتدا از اجرای احکام صادره طفره رفته اند که جانبازان ذی حق مراتب را به دایره اجرای احکام دیوان گزارش کرده اند و در پی آن، بالاترین مقام بنیاد شهید به دیوان دعوت شده است که نماینده وی در دیوان حاضر شده و از طرف مسئولان اجرای احکام، عواقب استنکاف از اجرای احکام دیوان -که صدور حکم انفصال برای فرد یا افراد خاطی است- به وی تفهیم گردیده است. پس از اعلام قاطع دیوان مبنی بر استواری احکام صادره و لزوم اجرای آن توسط بنیاد شهید و تهدید به صدور احکام انفصال برای خاطیان، مسئولان بنیاد شهید ناچار احکام مزبور را اجرا کرده و دستور پرداخت معوقه ها را صادر کرده اند که گفته می شود رقم پرداختی به بعضی جانبازان ازبابت این معوقه ها به 300 میلیون ریال می رسد.

شایان ذکر است قانون حالت اشتغال جانبازان در تاریخ 30/6/72 به تصویب رسیده است، لیکن اجرای آن برای تعداد زیادی از جانبازان با تأخیر آغاز شده و همین امر حقوق معوقه ای را برای این دسته از جانبازان ایجاد کرده بود که بنیاد شهید(و در گذشته بنیاد جانبازان) همواره از پرداخت آن به جانبازان مشمول قانون خودداری می کرد.

علاوه بر آن طی سالیان گذشته بنیاد شهید به خاطر رعایت نکردن مفاد ماده 198 قانون سپاه- که بنیاد شهید را موظف می کند حقوق جانبازان بسیجی و پاسدار وظیفه مشمول قانون حالت اشتغال را بر اساس جدول حقوقی مندرج در ماده 175 همین قانون پرداخت کند- همواره مورد اعتراض جانبازان بوده است و بنیاد هیچگاه به پرداخت حقوق جانبازان بر اساس جدول سپاه تن نداده است در حالی که رعایت قانون سپاه دریافتی جانبازان را به میزان زیادی بالا می برد.

گفته می شود بر خلاف مسئولان پیشین بنیاد شهید و بنیاد جانبازان که هیچ گاه حاضر به اجرای جدول حقوقی سپاه برای جانبازان بسیجی و پاسدار وظیفه نشدند، مسعود زریبافان رئیس کنونی بنیاد شهید نظر مثبتی به اجرای قانون و احقاق حقوق ضایع شده جانبازان دارد و در دیدار بعضی جانبازان اظهار امیدواری کرده است که از سال آینده حقوق همه جانبازان بسیجی و پاسدار وظیفه به انضمام معوقه های شان بر اساس مواد 175 و 198 قانون سپاه پرداخت شود.

اجرای احکام دیوان عدالت اداری مبنی بر محکومیت مضاعف بنیاد شهید در پرداخت معوقه های جانبازان قانون حالت اشتغال ابعاد دیگری نیز دارد که "فاش نیوز" طی روز های آینده به آن خواهد پرداخت


خبر مرتبط


اعتراض جانبازان شاغل به اجرای نادرست قانون حالت اشتغال از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران


نظرات 8 + ارسال نظر
ابوالفضل قراگوزلو آرا یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ق.ظ

با سلام خدمت مسئولین محترم
اگر این معوقات حق ما جانبازان است چرا با خوشروئی پرداخت نمی کنید و می خواهید با شکایت وبه دیوان وغیره.... پرداخت کنید خدا را خوش نمی آید درد ما را دوبرابر نکنید والسلام

یونس داور بالابگلو از تبریز سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ق.ظ

باسلام و خسته نباشید بنده جانباز کار افتاده هستم سالهاست همشرایط بنده از مزایای حق وحقوق جانبازی استفاده می کنند من با اجاره نشینی دست ژنجه نرم می کنم چهارماه است اجار ه منزلم عقب افتاده همه مسئولین حرف معوقه می زند دارو بس مرگ سهراب می خوام چکار حا لا یک چیزی به حساب ما واریز کنید هم بتوانم فرزندم به دانشگاه مجدد برود و هم از دست صاحب خانه نجاتم بدهند متشگرم

یک ستاره که بر زمین جا مانده چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:10 ق.ظ http://baygani-man.blogfa.com

سلام
روزتون مبارک

خدا شما رو حفظ کنه برای انقلاب، برای این جهاد مجازی، برای ظهور

تا ابد مردترین باش و علمدار بمان
با توام ای یل نام آور باقی مانده

چقدر ناراحتیم که در چنین روزی چنین مطلبی رو می خونیم شرمنده ایم

امیدوارم خیلی زود جبران کنند


آزاده جوادی یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:30 ب.ظ

با سلام . میخواهم بدانم که چرا بنیاد از پرداخت حقوق معوق بحق جانبازان حالت اشتغالی که به یکسری در سال 88 و به بعد پرداخت کرده و آندسته از کسانی مثل حقیر که حالت اشتغال و از کار افتاده سرباز وظیفه خود بنیاد میباشم تا به امروز بنیاد از پرداخت آن ممانعت کرده و کسانی همچو من که سرباز بوده ولی تا حال از یگان خدمتی خود < نزاجا > یک ریال دریافت نکرده و حقوق معیشتی خود را از بنیاد دریافت نموده تکلیفش چیست . مسئولینی که فریاد ما را میبینند و میشنوند اول بخاطر خدا و دوم به خاطر منذلت مسئولییتتان که فردا در پیشگاه خداوند یگانه جوابگو خواهید بود و نهایتا برای حداقل گشایش و ناملایمات زندگی که همه را بنوعی گرفتار کرده از مسئولین عاجزانه تقاضا میکنم قدمی در راه پرداخت حقوق معوق مانده جانبازان حالت اشتغالی بردارید.

محمود پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:18 ق.ظ http://mahmoodkarvash@gmail.com

منطقه 16و19 بنیاد ریاستش واقعآ ریاسته نه برخورد درست ونه برخورد بسیجئ به کئ بگیم بخدا این درده که حق باید از جایئ که باید به حق باشه کنارش با شکایت ؟ تو این زمان که سنئ هم از ما گذشته باید دنبال رفع بدبختئ هامون تو این دنیا بگردیم خدا نگذره از گسانئ که کوتاهئ میکنند و خودشونو به کمک کردن دروغ به جانبازان نسبت بدن تو اون دنیا چئ جواب دارن بدن چئ بگم؟

خسرو شکیبایی دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ب.ظ

راستش جانبازان را اذیت میکنند .تابعال به هیچ جانبازی معوقه نداده اند ونمیدهند. فقط سرکاریه.....

ناشناس سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 ب.ظ

من یه جانباز شیمیایی ۵۰٪هستم به این خاطر نوشتم ناشناس چون اگه بنیاد بفهمه جانبازی دنبال حق وحقوق خودشه دچار مشکلش میکنه کسی هم جوابگو نیست.معوقه پیش کش خودشان حقوق گدایی مونو قطع نکنن...شش نفر عائله تحت تکفل دارمماهیانه حقوقم برابراست با۱۵ کیلو گوشت اونم با قیمت سال ۹۱درآمددیگری هم ندارمادعا میکنن که به جانباز هم رسیدگی میشه؟؟؟؟؟؟؟

جانباز سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ب.ظ

کی وکجا؟...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد