روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

طرح مناسب سازی وسائل نقلیه عمومی بین شهری

 

 

یکی از موضوعاتی که گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی و انجمن جانبازان نخاعی آنرا در دستور کار خود قرار داده اند مناسب سازی وسائل عمومی حمل و نقل بین شهری و مسافرتی مانند هواپیما ، قطار و اتوبوس برای جانبازان و معلولین می باشد. 

 

با توجه به مشکلات عدیده ای که جانبازان و معلولین بخصوص جانبازان و معلولین نخاعی در مسافرت ها بخصوص مسافرت با هواپیما و قطار با آن روبرو می باشند عدم مناسب بودن وسایل حمل و نقل عمومی و وضعیت ترمینال ها و فرودگاه ها برای تردد آنان می باشد. 

 

بر همین اساس اعضای گروه پیگیری و انجمن طرح جامع مناسب سازی و تسهیل تردد در فرودگاه ها و پرواز با هواپیما برای  جانبازان و معلولین را تهیه و به مسئولین مربوطه در سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرده اند و همچنان پیگیری آن هستند. 

 

این طرح از مرحله تهیه بلیط تا ورود به فرودگاه  و سوار شدن به هواپیما تا مرحله خروج از فرودگاه را در بر می گیرد. 

 

در ادامه این تلاش ها گروه پیگیری و انجمن جلسه ای با مشاور وزیر و مسئول ایثارگران وزارت راه وترابری داشته و مشکلات حمل و نقل و مسافرت جانبازان و معلولین با وسایل نقلیه عمومی مطرح کردند. 

در این جلسه قرار شد طرحها و پیشنهادات جانبازان برای مناسب سازی ترمینال های مسافرتی اتوبوس و قطار نیز جمع آوری شده و  برای اخذ تصمیم به وزیر ارائه شود. 

 

بر این اساس گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی از کلیه عزیزان جانباز و معلول درخواست کرده است تا پیشنهادات و نظرات خود را در اختیار این گروه قرار دهند. 

 

نظرات خود را می توانید به آدرس صندوق پستی 5154-19395 و یا ایمیل 

anjoman_jana@gmail.com ارسال کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:08 ب.ظ

سلام جناب علی اقا
به یکی از مشکلات اساسی اشاره فرمودید.
یکی دیگر از مشکلات که با مشکل بالا بی ربط هم نیست مشکل ورود و خروج افراد ویلچری به داخل پارک هاست. مسئولین پارکها برای جلوگیری از ورود موتور سوارها در ورودی پارکها مانع ایجاد می کنند بالطبع این موانع مزاحم افراد ویلچری است. شنیدم در تهران ورودی یک پارک طوری است که ویلچریها می توانند وارد شوند ولی موتور سیکلتها نه. اگر چنین است و اطلاعی دارید. عکس یا گزارشی از ان تهیه کنید. ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد