روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

نامۀ سرگشادۀتشکل های ایثارگری به رئیس مجلس

 

 

فاش نیوز - درپی خروج مجدد طرح خدمات رسانی به ایثارگران ازدستور رسیدگی صحن علنی مجلس شورای اسلامی که برای چندمین بارصورت گرفته وبیش از ده سال تصویب آن را بطور مشکوکی به تأخیر انداخته است،تعداد زیادی از تشکل های ایثارگری(خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران) با ارسال نامه ای سرگشاده به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستارتعیین تکلیف فوری آن شدند.  

 

 

دربخشی ازاین نامه که خطاب به دکتر "علی لاریجانی"رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته شده آمده است : گویا اراده ای قوی وجود دارد که مانع از تصویب قوانین حمایتی ایثارگران شود و متأسفانه ایجاد این موانع در مجلس هشتم شورای اسلامی که داعیۀ اصول گرایی و دفاع از ارزش ها را دارد کمتر ازماسبق نبوده است   

 

 

 

متن کامل نامه سرگشادۀ تشکل های ایثارگری به ریاست مجلس شورای اسلامی بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای لاریجانی ،ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

بیش از ده سال است ایثارگران در پیچ و خم دیدگاه های غلط عده ای از نمایندگان و هیئت رئیسۀ مجلس گرفتارند . از ابتدای برنامۀ سوم که بحث "لایحه جامع خدمات رسانی" به ایثارگران با هدف بهبود ارائۀ خدمات مطرح شد ، متأسفانه سنگ اندازی ها و مانع تراشی ها آغاز گردید.

گویا اراده ای قوی وجود دارد که مانع تصویب قوانین حمایتی ایثارگران شود و متأسفانه ایجاد این موانع در مجلس هشتم شورای اسلامی که داعیه اصول گرایی و دفاع از ارزش ها را دارد کمتر از ماسبق نبوده است .

جناب آقای لاریجانی

آیا وقت آن نرسیده با خانه تکانی تفکرات بسته و منجمد آن عده ای که در مجلس برای تصویب لایحه و طرح مانع تراشی می کنند به رسالت انقلابی - اسلامی خود عمل نمایید و با اجازه بررسی طرح مصوب کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن به تشویش ها پایان دهید؟ واقعاً ده سال برای رسیدگی کفایت نمی کند . مجلس ششم و هفتم با کوتاهی خود و عدم انجام رسالت انقلابی در قبال ایثارگران از وظایف قانونی خود شانه خالی کردند و اکنون این موضوع به مجلس هشتم رسیده است که شما رئیس آن هستید . نگذارید در مجلس نهم که شاید شما رئیس آن نباشید ایثارگران به بی تعهدی مجلس هشتم مانند دو مجلس قبلی یقین کنند .

آقای لاریجانی

وقت آن رسیده از بهانه جویی های بی مورد که از زبان برخی نمایندگان و اعضای هیئت رئیسه شنیده می شود و هربار به بهانه ای در رسیدگی به طرح با سنگ اندازی تأخیر ایجاد مینمایند پاسخی روشن و شفاف دهید. یک روز بنام بار مالی ، روزی دیگر بنام عدم توجیه قانونی بر ارجاع لایحه از مجمع به مجلس و . . . شیطنت هایی دیده می شود که شایستۀ مجلسی که شما رئیس آن هستید نیست .

آقای لاریجانی

ایثارگران با صبر و متانت همه بی برنامه گی ها راتحمل کردند و برای حفظ ارزش ها همچنان مقاوم ایستاده اند و عدم رسیدگی ها و بی توجهی ها خللی در ارادۀ آنان وارد نمی کند ، اما از شما و نمایندگان دلسوز انتظار این بی توجهی ها نمی رود . جوانمردانه مصوبۀ خود را با نگاه کارشناسی به پایان برسانید ، این همه تأخیر جایز نیست .

جناب آقای لاریجانی

اقدام شما و هیئت ریئسه درعدم رسیدگی به مصوبۀ کمیسیون اجتماعی در صحن خلاف قانون و جلوگیری ازحق است . لذا توصیه می شود به قانون برگردید و با لطایف الحلیل بدنبال توجیه قانونی اقدام خود و هیئت رئیسه نباشید .

جناب آقای لاریجانی

مایه تاسف است که با گذشت بیش از سی سال از انقلاب ، ایثارگران قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن ، در انتظار تصویب قانون باشند . این دندان لق را بکنید و کار را یکسره کنید . نه این ایثارگران سزاوار این بازی ها هستند و نه انقلاب تحمل این بی تدبیری ها را دارد .

آقای لاریجانی

اگر قراربود قوانین یا تصمیماتی درجهت منافع نمایندگان به مانند قضیه یکصد میلیون تومان تصویب شود آیا تحمل یک روز تأخیر را داشتید ؟!

آقای لاریجانی

متأسفانه اقدامات شما این توهم را در جامعه ایجاد نموده که همۀ امکانات در اختیار ایثارگران است و طوری بر طبل رسوایی بارمالی می کوبید که گویا کل بودجۀ کشور باید در اختیار ایثارگران قرار گیرد . قدری واقع بین باشید و با اعزام کارشناسان خبره وضعیت رسیدگی به ایثارگران را بررسی نمایید تا سرانه خدمات ایثارگران در گروه های مختلف برای شما مشخص شود . مطمئن باشید شرمنده خواهید شد .

آقای لاریجانی

بعنوان آخرین پیام به شما و نمایندگان محترم اعلام می نماییم با حسن نیت به موضوع ایثارگران بپردازید و با توهمات خود ساخته و استناد به آمار و اطلاعات غلط افراد بی هویت تصمیم نگیرید و بدانید فداکاری ایثارگران برای دنیایشان نبوده که بخاطر آن به هر خفتی تن دهند. اما ایثارگران عدالت را آرمان الهی می دانند که برای تحقق آن هر گونه جانفشانی را خواهند نمود . لذا توصیه می شود با مراجعه به بیانات امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری دربارۀ ایثارگران ،از سخنان گهربار این عزیزان بعنوان معیاری در تدوین قوانین و مقررات حمایتی ایثارگران استفاده کنید . ما تشکل های ایثارگری مصرانه خواستار خاتمه دادن به موضوع رسیدگی به طرح خدمات رسانی هستیم و در صورت ادامه قصور و کوتاهی ازراه های دیگری مطالبه به حق خودرا پی گیری خواهیم کرد.

1- مجمع فرزندان شاهد ایران اسلامی

2- انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

3- شورای عالی راهبردی امورجانبازان

4- خانه نور ( گروه پیگیری امور جانبازان نابینا )

5- گروه پیگیری امور جانبازان دو پا قطع

6- گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی

7- هیئت عاشقان قمر بنی هاشم ع جانبازان

8- هیئت جانبازان امام مهدی عج

9- هیئت نور الائمه (س) متعلق به جانبازان ورزمندگان

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
پیمان ادیبی پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:14 ب.ظ

ما جانبازان به چه گناهی محکوم شدیم؟ به گناه دفاع از میهن ؟ دفاع از دین ؟ دفاع از ناموس؟ پس ای دولتمردان ناموس پرست به داد ما برسید.حرف امام را شهید نکنید نگذارید جانبازان به مرز خودکشی برسند.نگذارید نامردان پست فطرت بی غیرت زور گویی کنند . به کجا فریادمان را برسانیم.من دیگر زیر بار زور نمی توانم زندگی کنم . تا کی زور گویی ، آقای دکتر احمدی نژاد چرا به داد من نمی رسی مگر کم برایت نامه نوشتم .مگر من با شما و وزیر صنایع ملاقات نداشتم وعده حل شدن مشکلاتم را دادیم ولی برخوردها بامن در محل کار بسیار شدیدتر شد ومحدود ترم کردند اجازه پیشرفت نمی دهند کمترین امتیازهای کاری را می دهند تنها به جرم ملاقات با شما و به جرم دفاع از دین و ناموس به جرم جانباز بودن . من شما را مقصر می دانم برای انکه علیرغم سخنانتان که همیشه موجز و راهگشا است در رابطه با من پاسخ هایی به بیراهه داده اید و هیچ نتیجه ای عاید من نشد.من به جرم جانبازی در گذران زندگی روزمره ام مانده ام
. من حقم را به فرموده امام (ره) بدون هیچگونه کمی و کاستی میخواهم.
پیمان ادیبی

خدارحمی یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:25 ق.ظ http://khodarahmi.blogsky.com

حاج علی آقا سلام
به نظر من رضایت ایثارگران زمانی با ارزش بود که تهدیدهایی مرزی در اطراف کشور وجود داشت .حال با وجود ضعیف شدن کشورهای همسایه رضایت این قشر که تشویق فرهنگ ایثارگری را به دنبال دارد خیلی ضرورتی ندارد و در واقع هدر دادن سرمایه کشور است .

ضمنا از ابراز لطف و محبت شما در ارسال پیام تسلیت فوت برادرم بینهایت سپاسگزارم٬ خداوند به شما و خانواده محترم سلامت و سعادت عنایت فرماید .

سعید دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:56 ب.ظ

سلام و ممنون به خاطر اطلاع رسانی شما. آیا این حکم منحصرا برای جانبازان شکایت کننده اجرا می شود یا همه جانبازان ذینفع؟ آیا ما هم باید شکایت کنیم تا به حقوق خود برسیم؟ از شهرستان و گرفتاری سفر برای جانبازان و نابلد بودن مسیر اداری و ...

عباس بقایی شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 ب.ظ

اقای لاریجانی :
امیدوارم ان سالها که دشمن با کمک تمام قدرتها به ایران حمله کرده بود .
وشما قطعا انروزها اضطراب جنگ وتسلط دشمن بر کشور را درک میکردید .
امروز کسانی که اثار جنگ بر روی ان افراد تحمل شنیدن صدای بلند را از انها گرفته
را نیز درک می کنید . و به امید خداوند رفیق دوران سختی را فراموش نکرده اید.
انشا ا...
با کمال احترام
رزمنده سابق و جانباز ۷۰٪

هم وطن سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ http://eshghedoost.blogfa.com

با سلام و دورود به همه شما فرزندان ایران زمین
۳۰ سال سن دارم و ۱۷ سال است که به خاطر درس و تحصیل
از میهن دورم.
هرگز نتونستم برای جانبازان عزیزمون کاری انجام بدم
و یا حتا ازشون تشکر کنم به خاطر این که از جونشون گزشتن
و از ایران ما دفاع کردن. امیدوارم روزی که به ایران برگردم
خدمت گزار سرزمینمون و مردم خوبش باشم.
در همه این سالها همیشه به سربازان ایرانی فکر کردم.
شما همه در قلب من جای دارید و من هم شما رو دوست دارم.
متاسفم که خیلی ها قدر شما ها رو نمی دونن.
خیلی ها نمیدونن که بر شما چه گزشته و چه میگزد.
اما بدونید در گوشه ای از این دنیا دختری هست که همیشه به شماها
و به میهنش ایران افتخار می کنه.
امیدوارم در پناه پروردگار همیشه قلبهاتون پر از عشق و ایمان به دوست باشه.
با مهر،
یک هم وطن

با تشکر نظر لطف شما پیام شما باعث دلگرمی و افتخار ما جانبازان است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد