روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

دولت دهم؛آخرین فرصت برای احداث مرکزملی جانبازان



فاش نیوز- اکنون فردی بر صندلی اول بنیاد شهید تکیه زده است که روابط نزدیک و دوستانه ای با رئیس جمهور دارد و این فرصتی فوق العاده و کم نظیر برای تحقق بخشیدن به برخی مطالبات تاریخی ایثارگران فراهم می کند که احداث یک مجتمع مجهز و مدرن برای جانبازان از جمله این مطالبات بر زمین مانده است.

احداث یک مرکز مجهز و پیشرفته در پایتخت برای اسکان، درمان،تفریح، ورزش و پی گیری امور فرهنگی و اجتماعی جانبازان نه تنها نیاز جانبازان قطع نخاعی – آن چنان که در مقاله "آقای زریبافان، لطفاً آسایشگاه های جانبازان را جمع کنید" آمده است- بلکه نیاز ضروری همه گروه های جانبازی (قطع نخاع، قطع عضو، نابینا، اعصاب و روان، شیمیایی و...) به خصوص در دوران کهنسالی است.

اگر بپذیریم وضعیت بهداشت و درمان جانبازان طی سالیان اخیر نسبت به سال های جنگ بهبود نسبی یافته است، قاعدتاً باید قبول کنیم امید به زندگی و به تبع آن میانگین عمر این عزیزان نیز افزایش پیدا کرد. و لذا در آینده بسیار نزدیک با پدیده کهنسالی و سالمندی جانبازان مواجه خواهیم بود که وجود یک مرکز مجهز چند منظوره را ضروری می کند. ناگفته پیداست نگهداری و مراقبت جانبازان در ایام درمان و نقاهت و یا در دوران پیری، به مرکز و مکانی کاملاً متفاوت با آسایشگاه های سالمندان- که هم اکنون برای افراد عادی دایر است- نیاز دارد و قطعاً نمی توان با ساختن مراکز عادی آسایشگاهی به این نیاز مبرم پاسخ گفت.

مرکزملی جانبازان ؛ نیازی فراترازتکلیف برنامه چهارم

اکنون گفته می شود احداث آسایشگاه های جانبازان در مراکز استان ها بر اساس تکلیف قانون برنامه چهارم توسعه آغاز شده و در برخی استان ها حتی پایان یافته و در آستانه بهره برداری است، اما باید اذعان کرد فراتر از مراکز آسایشگاهی در دست احداث ،جای یک مرکز مجهز چند منظوره که واجد امکانات درمانی،کلینیک های تخصصی، آزمایشگاه، سالن ورزش و اجتماعات، فضای سبز کافی، امکانات فرهنگی ( نظیر کتابخانه، قرائت خانه، کافی نت،...) و بالاخره سوئیت های شخصی و خانوادگی و دیگر امکانات لازم برای اسکان موقت یا دائم گروه های گوناگون جانبازی باشد،کاملاً خالی است و طبیعی است چنین امکان منحصر به فردی باید در مرکز پایتخت کشور آن هم در نقطه ای مناسب از شهر و با مطالعه کافی بر روی موقعیت جغرافیایی و طراحی و مهندسی دقیق صورت بگیرد تا ضایع شدن منابع را در پی نداشته باشد.

فرصت فعلی تجدیدناپذیراست

فرصتی که در دولت دهم برای پی گیری و انجام چنین خواسته ای فراهم شده، از هر جهت فوق العاده و استثنایی است؛ اولاً قرار گرفتن فردی با ویژگی های احمدی نژاد در رأس قوه مجریه- که عنایت و اهتمام ویژه ای به امور ایثارگران و جانبازان دارد- امکان بسیار مناسبی برای پشتیبانی از این کار بزرگ و بر زمین مانده را فراهم آورده است.

ثانیاً حضور مهندس زریبافان در بنیاد شهید اسکان مضاعفی برای تحقق این مطالبه دیرپای جانبازان و ایثارگران فرارو قرار می دهد.

اکنون فردی بر صندلی اول بنیاد شهید تکیه زده است که روابط نزدیک و دوستانه ای با رئیس جمهور دارد و این فرصتی فوق العاده و کم نظیر برای تحقق بخشیدن به برخی مطالبات تاریخی ایثارگران فراهم می کند که احداث یک مجتمع مجهز و مدرن برای جانبازان از جمله این مطالبات بر زمین مانده است؛ فرصتی که به رغم حضور احمدی نژاد در صدور قوه مجریه، به واسطه بی اعتمادی و فقدان تفاهم میان وی و دکتر دهقان- رئیس پیشین بنیاد- هیچگاه در دولت نهم فراهم نیامد.

آقای زریبافان چه بایدبکند؟

اکنون بر عهده آقای زریبافان است که مانع از دست رفتن این فرصت کم نظیر و استثنایی در تاریخ امور ایثارگران و جانبازان شود و به سرعت گروهی متخصص ممحض را – که حتماً باید نمایندگانی ازمیان گروه های جانبازی در میان آنها باشد- مأمور تهیه طرح احداث چنین مجتمعی نماید. درمرحله بعد این طرح باید از تصویب هیأت دولت بگذرد تا اولاً؛ منابع مالی آن تأمین و تضمین شود که اگر زمین نخورد و ثانیاً؛ ایثارگران و جانبازان ضمن اطلاع از جزئیات طرح، واقعی و جدی بودن تصمیم دولت برای اقدام به احداث مجتمع را باور کنند؛ باوری که طی سالیان متمادی و در اثر ناراستی مسئولان بنیاد شهید و بنیاد جانبازان لطمه دیده است و اکنون جامعه ایثارگری وعده و وعیدهای مسئولان را کمتر باور می کند.

اگر مسئولان بنیاد و شخص آقای زریبافان حقیقتاً می خواهند اعتماد از دست رفته جانبازان را باز گردانند، بقین بدانند اقدام جدی و عملی برای این کار بزرگ – که انشاالله با قیات الصالحاتی در پرونده عملشان خواهد بود- معیار و محک جانبازان برای سنجش میزان صداقت و خدمت گزاری شان خواهد بود.

نگارنده بر خلاف نویسنده مطلب"آقای زریبافان!لطفاً آسایشگاه های جانبازان را جمع کنید"، معتقد است این اقدام بزرگ و تأثیر گذار در حال و آینده  جانبازان عزیز هیچ ربط مستقیمی به وضعیت فعلی آسایشگاه های جانبازان ندارد اگر چه از مطلب آقای محمد حسین جعفری نیز – صرف نظر از تیتر انتخابی – جمع کردن آسایشگاه ها استفاده نمی شود ، لیکن طبیعی استاگر آن آرزوی دیرین جامعه ایثارگری در عالم واقع جامعه عمل بپوشد، اساساً نیازی به وجود آسایشگاه های پراکنده فاقد استاندارد به شکل کنونی نخواهد بود و همه جانبازان – اعم از آسیاشگاهی و غیر آسایشگاهی، قطع نخاعی و غیر قطع نخاعی-می توانند از امکانات آن به صورت دایمی یا موقتی استفاده کنند.

آقای زریبافان و همکاران شان باید توجه کنند که احداث مجتمع معظم، مجهز و چند منظوره جانبازان اولاً فراتر از خواسته های جاری- نظیر معافیت خودروی جانبازان- است و از حیث اهمیت و اولویت در ردیف مطالبات اساسی تری مثل تصویب لایحه جامع خدمات ایثارگران قرار می گیرد و ثانیاً؛ خواست همه گروه های جانبازی – نه فقط جانبازان قطهه نخاعی و حتی نه فقط جانبازان 70 درصد – است. مرکز مدرن و مجهز جانبازان نماد و تبلور عینی توجه نظام به فداکاران و مجاهدان و ایثارگران است که می تواند سنجه قضاوت آیندگان برای تعیین اندازه توجه دولت به ایثارگرانش قرار بگیرد.

سخن در این باره هنوز باقی است...



نادر رنگ خونی

نظرات 3 + ارسال نظر
ebrat شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:23 ب.ظ

با سلام
وبلاگ عبرت با مطلبی تحت عنوان "انقلاب منتظر ویزا نمی ماند" بروز شد. در صورت صلاح دید منتشر نمایید.
http://ebrat.blogsky.com/1388/11/10/post-169/

وبسایت برهروان شهدای تخریب سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:20 ق.ظ http://www.kowsar35.com

باسلام

پایگاه اطلاع رسانی رهروان شهدای تخریب آماده تبادل لوگو با شما می باشد.در صورت موافقت اطلاع دهید...متشکرم

م-شریعت سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:59 ب.ظ

سلام من یک ازاده وجانباز هستم که مدت 20 سال در یک دستگاه دولتی مشغول کار بودم که بدلی ل مشکلات روحی حالت اشتغال گرفتم وحال بعد از گذشت یک سال با عقد قرارداد با یکی از زیرمجموعه های ریاست جمهوری مشغول کار هستم باتوجه به قانون حالت اشتغال که دودریافتی جانبازان از صندوق دولت دو حقوق محسوب نمیشود ایا در محل کار دومم حق عائله مندی واولاد به من تعلق میگیردیا خیر؟

دوست عزیز برای دریافت پاسخ دقیق به دفتر مشتور رئیس جمهور آقای رحماندوست مراجعه و سوال بفرمائید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد