روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

آبروی بربادرفته ایثارگران را چه کسی برمی گرداند!؟

فاش نیوز - مجلس ، دولت، دیوان محاسبات و بنیادشهید وامور ایثارگران در ردیف اول متهمان تضییع حقوق ایثارگران قرار گرفته اند.



سرانجام ماجرای کش دار مصوبۀ دولت دربارۀ معافیت عوارض گمرکی واردات خودرو مناسب جانبازان پس از بیش از یک سال به لغو آن از سوی مجلس ودیوان محاسبات انجامید.

حدود یک ونیم سال کش وقوس وصرف انرژی های مثبت ومنفی ، تبلیغات و سروصداها برای هرکس هرچه داشت ، برای جانبازانی که بخاطر وضعیت جسمانی و محدودیت های حرکتی با مشکلات ایاب وذهاب روبرو هستند چیزی جز اعصاب خرد کنی و آش نخورده ودهن سوخته نداشت.  در این مدت تعداد نسبتا"زیادی خودرو آن هم به واسطۀ دلال ها وارد شد و زیر پای کسانی هم قرار گرفت که برازندۀ آنان است!

اما جانبازانی که واقعا"واجد شرایط استفاده از خودرو های مناسب بودند به دلایل مختلف سرشان بی کلاه ماند. چرا که بعضی پول خرید ماشین خارجی وامکان وارد کردن آن بدون دخالت دلان رانداشتند وبسیاری نیز بخاطر خیلی چیزهای دیگر ازجمله اینکه منتظر بودند تا از همین خودروهای داخلی باوجود اشکالات وکم کیفیتی ها بهره مند شوند و دلشان راضی نشد که ارز کشور را به جیب کمپانی های خارجی بریزند و در این مورد هم ایثارگرانه اول منافع کشور و بعد راحتی خود را می دیدند. تمام تلاش خود را کردند که به مسئولان بقبولانند این امتیاز اختصاص داده شده را از طریق شرکت ها ی خودرو سازی داخلی برآورده سازند و کا ربه جاهای خوبی هم رسیده بود که مجلس و دیوان محاسبات آب سردی را بر سرهمه ریختند.

این در حالی است که در اواخر سال گذشته همزمان با این اقدام ،با این که مدتی بود ویراژ ماشین های مدل بالای گرانقیمت خارجی  زیر پای مرفهین خودنمایی می کردمجلسیان در طرحی سوال برانگیز تعرفۀ ورود خودرو های خارجی رانیز 20 درصد کاهش دادند.

واقعا" مقصر کیست و چه کسی باید جوابگوی این کار های نسنجیده و این همه انرژی های به هدر رفته در این باره باشد.

دولت مصوبه ای را هرچند با اشکالات زیاد تصویب کرد و خیلی زود هم اجرایی شد. ظاهرا"طبق قانون، دولت موظف است هر مصوبه ای راکه تصویب می کند ضمن ابلاغ برای اجرا،رونوشتی را هم برای مجلس ارسال کند.هرچند کار دولت در خصوص جزئیات مصوبه و شمول آن به گروه های جانبازان با درصد های مختلف حرف وحدیث ها وایرادات بسیاری داشت اما مجلس ودیوان محاسبات چرا پس از گذشت بیش از یک سال تازه به یادشان افتاده که این مصوبه ایراد قانونی دارد؟آن هم مصوبه ای که این همه سروصدا وکلی بازتاب های مثبت ومنفی بدنبال داشت.

یک سال زمان کمی نیست. اگر قانونی بر فرض ، یک ساله و مهلت دار به تصویب برسد و قانون غلطی هم باشد و آقایان پس از اتمام زمان آن به فکر مشروع یا نا مشروع بودن آن بیفتند که دیگر کار از کار گذشته است و چه فایده ای خواهد داشت.

این در حالی است که تصویب قانون جامع ایثارگران نیز بیش از 10سال است که در دستور کار مجلس است و آن هم هنوز آیندۀ مبهمی دارد.

این ها همه روی هم جمع می شود تا این نتیجه حاصل شود که گویا عده ای به هر دلیل قصد مانع تراشی در برطرف کردن مشکلات مربوط به جانبازان وایثارگران وکسانی را دارند که بیشترین حق را به گردن این کشور وملت دارند.گویا عده ای بدشان نمی آید که با حیثیت واعصاب ایثارگرانی که هنوز هم با تن رنجور خود در هر مساله ای اول به صلاح کشور و نظام می اندیشند و بعد به مشکلات خود ، بازی کنند.

ای کاش مجلسی که در بسیاری موارد بخاطر دسته بندی های سیاسی فریادش برای محدود شدن حق نظارتش به آسمان می رود  نظارتی هم به رفتارهای لاک پشتی و بعضا" مساله دار خود داشته باشد.این بی مسئولیتی کمی نیست که بعداز یک سال و چند ماه تازه به یادشان می افتد که فلان قانون اشتباه است . چطور می توانند جوابگوی خسارت های وارده باشند !؟

بنیاد شهید وایثارگران هم که متولی امور ایثارگران است وباید از حقوق آنان حمایت کند و به پیگیری امور ومشکلات آنان بپردازد انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است . هنوز هم پس از گذشت حدود یک ماه از این اقدام دیوان محاسبات هیچ صدایی از آن در نیامده است.

بنیاد و دولت باید یادشان باشد که در هر صورت موظف هستند در زمان مقرر قانونی هر پنج سال یک بار نسبت به تامین وسیلۀ نقلیۀ مناسب جانبازان دارای مشکلات جسمی وحرکتی اقدام کنند .چرا سازمان های مدعی نظارت بر امور در اینطور موارد عکس العملی نشان نمی دهند؟

چرا این ناظران به وضعیت جانبازانی که باوجود معلولیت شدید و عدم امکان استفاده از خودرو های عمومی خودرو هایشان از حیز انتفاع خارج شده و اینان ناچارند در کنج خانه ها بمانند رسیدگی نمی کنند؟!چرا از متانت و شرم وحیای ایثارگرانی که به گردن همۀ آنان حق دارند سوئ استفاده می کنند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد