روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

معاونت راهبردی رئیس جمهور بودجه جایگزین واردات خودرو جانبازان را


معاونت راهبردی رئیس جمهور بودجه جایگزین واردات خودرو جانبازان را تعیین می‌کند



خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای معافیت گمرکی خودرو جانبازان بعد از تعیین بودجه جایگزین توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری از سرگرفته می‌شود.




اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس‌ «توانا» گفت: طرح معافیت گمرکی خودرو جانبازان یک سال پیش توسط هیئت دولت به گمرک ابلاغ شد و گمرک هم این طرح را به اجرا درآورد.

وی ادامه داد: تعدادی از جانبازان هم از این طرح استفاده کردند اما از آنجا که در مصوبه دولت بودجه جایگزینی برای اجرای این طرح مشخص نشده بود، بعد از تصویب بودجه 89، اجرای طرح معافیت گمرکی خودرو جانبازان از سوی مجلس لغو شد.

کوثری افزود: این کار موجب اعتراض عده‌ای از جانبازان شد؛ آنها اعلام ‌کردند این طرح یا نباید اجرا می‌شد یا حالا که اجرا شده است باید شامل حال همه شود که البته تعدادشان هم زیاد نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار تعدادی از جانبازان با نمایندگان مجلس بیان داشت: بعد از دیداری که جانبازان با بنده، حجت الاسلام رسایی و حجت‌الاسلام ابوترابی داشتند، قرار شد که موضوع معافیت گمرکی خودرو جانبازان در معاونت راهبردی ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرد و منابع جایگزین آن را معین کند.

وی افزود: در این دیدار مقرر شد که معاونت راهبردی در کوتا‌ه‌ترین زمان ممکن ایرادات این مصوبه را برطرف کند.

کوثری درخصوص وضعیت لایحه خدمات‌رسانی به ایثارگران به نامه علی لاریجانی به رئیس تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و بیان داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه پیگیری وضعیت لایحه خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط نمایندگان، در نامه‌ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت به تسریع بخشیدن به تعیین تکلیف این لایحه تأکید کرد و از مجمع خواست تا پاسخ قطعی خود را در این خصوص اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بالاخره مجمع تشخیص مصلحت نظام باید موضع خود را در خصوص لایحه خدمات‌رسانی به ایثارگران مشخص کند و در این مورد نظر بدهد و مواردی را که نیاز به اصلاح دارد مشخص کند تا مجلس در صدد رفع آنها باشد.

کوثری، تعیین تکلیف طرح جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را که چندی پیش یک فوریت آن در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را منوط به تصویب لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد