روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

برای جانبازان شیمیایی پول دارو نداریم




 ارائه گزارش وضعیت جانبازان جنگ تحمیلی در جلسه شورای شهر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با حضور در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران، گزارشی از وضعیت جانبازان و مصدومان شیمیایی جنگ تحمیلی ارائه کرند.
به گزارش ایرنا، «ابوالقاسم باباییان» گفت: سالانه حدود یک هزار و400 نفر جانباز و خانواده شهید به شهر تهران اضافه می شوند که برخی از آنها در تهران ساکن بوده و مابقی آنها افرادی هستند که سالانه به تهران مهاجرت می کنند.
وی افزود: در تهران بزرگ بیش از 87 هزار جانباز، شهید و ایثارگر وجود دارد که از این تعداد 23هزار نفر شهید، 6 هزار و400 نفر همسران شهدا، 17هزار نفر والدین و 16هزار نفر فرزندان شهدا را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه جمع کل جانبازان تهران بزرگ 45 هزار نفر است، گفت: از این تعداد نزدیک به 22 هزار نفر جانباز زیر 25درصد و 23 هزار نفر از آنها جانبازان بالای 25 درصد هستند.
باباییان درباره آمار جانبازان شیمیایی نیز خاطرنشان کرد: تعداد جانبازان شیمیایی 40درصد به بالا، یک هزارو493 نفر و جانبازان شیمیایی که دارای بیماری های دیگر از قبیل قطع عضو، اعصاب و روان و... نیز حدود سه هزار نفر هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ تاکید کرد: در شهر تهران 428 نفر از جانبازان را بانوان تشکیل می دهند که از این تعداد حدود 30 نفر آنها جانباز 70درصد و مابقی بین 25 تا 69 درصد هستند.
به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برای جانبازان قطع نخاع و جانبازان گردنی و کمری چهار آسایشگاه وجود دارد که تعداد 107 نفر جانباز قطع نخاع در این مراکز نگهداری می شوند و مابقی جانبازان در منازل خود زندگی می کنند.
وی با اشاره به اینکه 300 نفر از جانبازان شیمیایی وجود دارند که وضعیت حاد دارند، گفت: این عزیزان از داروهای خارجی مصرف می کنند، ولی متاسفانه بنیاد شهید قادر به تامین داروهای آنان به طور کامل نیست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به تشکل های مخصوص نابینایان، قطع نخاعی ها، جانبازان شیمیایی که در زمینه های گوناگون فرهنگی، مذهبی و هنری و... فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران مثل سایر مراکز خدماتی، تنها یک ارگان خدمات رسان است و نباید از این مرکز توقع داشت که در تمام زمینه های آموزشی، ساخت و ساز، بهداشت و درمان که هر کدام یک وزارتخانه مستقل دارند، فعال باشد.
به گفته وی، خانواده های شهدا و جانبازان تنها مشکل شان کمبود دارو نیست و در زمینه های تامین مسکن و آموزش و بهداشت و... نیز مشکل دارند، بنابراین سایر وزارتخانه ها و نهادهای دولتی نیز باید خودشان را مسئول بدانند.
معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به نادیده گرفتن شرایط عاطفی و انسانی برخی جانبازان تاکید کرد: افرادی که جانباز هستند و شرایط حادی دارند بسیار اندک هستند، بنابراین تامین بودجه دارویی این افراد نباید کار سختی باشد.
وی با اشاره به بازدیدهایی که از مراکز و آسایشگاههای نگهداری و خدمات رسانی به جانبازان داشته است، گفت: این مراکز از لحاظ کیفی شاید قابلیت هایی داشته باشند، ولی بسیاری از جانبازان تکریم نمی شوند؛ نگهداری از جانبازان شرایط تخصصی و فنی می خواهد که تجربه این کارها در دنیا وجود دارد.
معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز گفت: آلودگی هوای تهران مشکلات تنفسی جانبازان به خصوص جانبازان شیمیایی را دوچندان می کند و باید راهکاری برای این قشر از جامعه درنظر گرفته شود.
وی همچنین به خلأ عاطفی و انسانی جانبازان اشاره کرد و گفت: برخی از جانبازان گله دارند که کرامات و ارزش های آنها در جامعه حفظ نمی شود، با توجه به کمبود نیروی تخصصی در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد می شود از تشکل های غیردولتی و نیروهای بسیجی که داوطلبانه حاضر به هرگونه همکاری هستند، استفاده شود.
ابتکار همچنین پیشنهاد احداث پارک مخصوص جانبازان را ارائه کرد و افزود: می توان با استفاده از نقشه آلودگی هوای تهران، قسمتی از شهر را که آلودگی کمتری دارد، برای احداث پارک یا اسکان موقت جانبازان شیمیایی درنظرم گرفت.


منبع:روزنامه کیهان

    

نظرات 1 + ارسال نظر
ali4470 دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ

باسلام چه خبره ...
دولت 110 ماشین بنز خریداری می کند
مجوز خرید 110 بنز برای دو دستگاه دولتی نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه صادر شد.

به گزارش فارس دولت به استناد ماده 41 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 87 موافقت نمود: واردات 60 دستگاه خودروی سواری بنز برای نهاد ریاست جمهوری و 50 دستگاه خودروی سواری بنز برای وزارت امورخارجه با سود بازرگانی صفر درصد و بدون رعایت آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو موضوع تصویب نامه شماره 18758/ت 28817 ه مورخ 10/4/82 مجاز است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد