روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

برنامه پنجم مغایر با حقوق ایثارگران

برنامه پنجم مغایر با حقوق ایثارگران

اقتصاد‌ملی- یوسف مجتهد:
لایحه برنامه پنجم توسعه کشور تقدیم مجلس شد تا پس از بررسی و تصویب مجلس، به مرحله اجرا درآید. اهم تسهیلات ایثارگران در قالب ماده 48 این لایحه پیش‌بینی شده است

مروری به ماده 48 لایحه پیشنهادی این تصور را در اذهان تداعی می‌کند که تنظیم‌کنندگان آن کمترین آگاهی را نسبت به سوابق تسهیلات ایثارگران داشته‌اند. درحالی‌که در ابتدای ماده، بحث از استمرار توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهت حفظ کرامت ایثارگران به میان آمده، اما بندهای در نظر گرفته شده کاملا مغایر با این هدف است.

با نظری اجمالی به قوانین مصوب قبلی و برنامه‌های سوم و چهارم توسعه، محدودیت‌های اعمال شده در برنامه پنجم به‌هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست. کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در تاریخ89.4.14ماده 48 برنامه توسعه پنجم را با افزودن چند بند عینا تصویب کرده است؛ درحالی‌که نهایی شدن لایحه موجب تضییع حقوق مکتسبه ایثارگران خواهد بود.

1- بند 2 مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که همان بند الف ماده 48 لایحه برنامه پنجم است، پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران را کاهش داده و آنان را دچار مشکل می‌کند. این بند مغایر با ماده 13 لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بوده که به تصویب مجلس رسیده و در انتظار اصلاح و تصویب نهایی در مجمع است.

2- بند 6 مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که همان بند «د» ماده 48 لایحه برنامه پنجم بوده مغایر با ضوابط اجرایی فعلی و ماده 67 لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است و معافیت از پرداخت شهریه برای بخش وسیعی از ایثارگران و خانواده آنها را حذف کرده و موجبات نارضایتی آنان را فراهم می‌کند.

3- بند 7 مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که همان بند «و» ماده 48 لایحه برنامه پنجم بوده، مغایر با ضوابط اجرایی فعلی و ماده 21 لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است.

متأسفانه چند سالی است که مصوبات مغایر و متناقض باعث نارضایتی ایثارگران شده و ادامه این روند و تغییر رویکرد خدمات‌رسانی به ایثارگران تبدیل به معضلی بزرگ شده است. عدم استفاده از خبرگان و کارشناسان فن، مزید بر علت شده و باعث گسترش نابسامانی در وضع قوانین ایثارگران شده است. البته مشکلات قوانین و مقررات ایثارگران به این موضوع ختم نمی‌شود و سایر مغایرت‌ها نیز به بررسی گذاشته خواهد شده

 مرجع:روزنامه همشهری


نظرات 8 + ارسال نظر
ali4470 جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 ق.ظ

برادردرخصوص حمایتهای امنیتی وانتظامی ازجانبازان ۷۰درصد باید ازوزارت اطلاعات وکشور پیگیرشد تاحوادثی که سبب ساز آن بیکفایتی مسئولین میباشدبرای این عزیزان پیش نیاید....مثلا فحاشی وضرب وشتم جانبازان ( بی محلی مسئولین به صاحبان میزهای و منسب انان که همه اش شهدا وجانبارن میباشند)...اینان بایدقدر ولی نعمتانشان را بدانند

داود جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:25 ب.ظ http://yaran1388.blogsky.com

سلام و عرض ادب - از ساغر مصطفی صفا می خواهم

"اقرأ اقرأ "من از حرا می خواهم

ای غنچه ی پر خنده ی هستی ، احمد!

لبخند تو را روز جزا می خواهم

محمد مهدی شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ق.ظ http://sobhe14.blogfa.com/

سلام[گل]
فرا رسیدن عید مبعث رسول گرامی اسلام خاتم الانبیا حضرت محمد(ص) پیام آور خیزش انسان از خاک تا افلاک بر شما مبارک باد.[گل]

[ بدون نام ] شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:07 ق.ظ http://mighat61.blogfa.com

ز احمد تا احد یک میم فرق است
جهانی اندر این یک میم غرق است
یقینا میم احمد میم مستی است
که سر مست از جمالش چشم هستی است
سلام بزرگوار
مبعث پیامبر هدایت و رحمت حضرت محمد(ص) بر شما مبارکباد. شاد و سرحال باشید.

[ بدون نام ] شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:54 ب.ظ

اغاا

محمد حسن غلامعلیان یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:12 ب.ظ

بنام خدا
« مدارک قطبی کافی نیست»
خبرها حاکی از آن است که آقای افشین قطبی سرمربی تیم ملـــــــــی فوتبال ایران برای دیدن « بازیـــــــهای » فوتبال سفری « هیجده » روزه به افریقای جنوبی داشته.
وی پس از بازگشت فاکتوری به مبلغ « چهل میلیون تومان » به« فدراسیون فوتبال »ارائه وتقاضای دریافت آن را داشته که گویا با مخالفت « شدید » رییس کمیته تربیت بدنی وجوانان « مجلس » روبرو شده واین رییس محترم اعتقاد بر این دارند که
فدراسیون فوتبال باید به صورت روشن تمام هزینه‌هایی را که برای سفر قطبی انجام داده است اعلام کند و «مستنداتی مبنی بر حضور» سرمربی تیم ملی در آفریقای جنوبی داشته باشد. وی خاطر نشان کرده که ما در حال تحقیق هستیم و نمی‌گذاریم ریالی از« بیت‌المال » به این « شکل » به هدر برود.
سیدجلال یحیی‌زاده معتقد است قطبی بازی‌های جام جهانی را از طریق «تلویزیون و در کشوری دیگر» مشاهده کرده است!
این در حالی است که خود قطبی می‌گوید 11 بازی این جام شامل تمام بازی‌های کره جنوبی، کره شمالی و استرالیا را به همراه دیدارهای آفریقای‌ جنوبی ـ اروگوئه و پرتغال و اسپانیا را از نزدیک تماشا کرده است و نکات فنی بسیاری نیز «عایدش» شده است.
اما قطبی فعلا باید آن خاطرات را به دست فراموشی بسپارد و در پاسخ به انتقاداتی که علیه او صورت گرفته، عکسی از خود بیاورد که نشان دهد در آفریقای جنوبی بوده و ترجیحا مشغول تماشای یکی از بازی‌های جام جهانی 2010 است!
خبر مذکور حقیر را به فکر فرو برد وناخوداگاه از خود پرسیدم :
اولاً ایثارگران برای « دیدن توپ و تانکها » به جبهه « سفر» نکردند!
دوماً فاکتور هم که نداشتند تا به «بنیاد» ( بخوانید فدراسیون فوتبال ) ارائه دهند ومبلغ « چهل میلیون تومان» بگیرند!
سوماً « مستنداتی مبنی برحضور » را هم که ارائه دادند چون شامل مرور زمان گشته بود قابل قبول نبود وبنا به گفته همین آقایان« مجلسی» نباید ریالی از «بیت المال » به هر « شکل » به هدر می رفت !
وسئوال آخر از خود خودم ، کاش پای تلویزیون نشسته بودم وهشت سال جنگ را « درکشوری دیگر »از جعبه جادو نگاه می کردم.......


محمد سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:44 ق.ظ

به جایی این که به داد جانبازای شیمیایی برسند میتونن با بازیکنان فوتبال قرار داد چند صد میلیونی یا میلیاردی به ثبت برسونن به جانبازای عزیز کشورمون که میرسن شیمیایها میگن پول نداریم عجیب هستش به خدا اگه این فوتبالیستها دارن راحت پول پارو میکنند همه از صدقه سر این جانبازاست اخه چرا کسی درک نداره

خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است کارم از گریه گذشته که من میخندم

ناشناس یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:50 ق.ظ

کارم از گریه گذشته است بدان می خندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد