روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

انتقال جانبازان از تهران بدون رضایت آنان ممنوع

یوسف مجتهد:
در راستای طرح انتقال سازمان‌های دولتی از تهران به سایر استان‌ها، دولت موظف است برابر قوانین حمایتی از جانبازان، تمهیدات لازم را در آیین‌نامه‌ها پیش‌بینی کند تا حقوقی از آنان تضییع نشود.

با نگاهی اجمالی به آیین‌نامه‌های مصوب، متأسفانه این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است. اکنون سؤالی مطرح می‌شود: تکلیف جانبازان مستخدم با انتقال سازمان‌های دولتی از تهران چه خواهد شد؟
یکی از مهم‌ترین اهداف قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب74.3.31 مجلس شورای اسلامی، ایجاد قابلیت تطبیق و هماهنگی در مقررات اداری و استخدامی کشور با شرایط خاص جسمی جانبازان است که در ماده یک این قانون آمده است.

لهذا دولت مکلف است در آیین‌نامه‌های تنظیمی، این هدف مقنن را مدنظر قرار دهد و براساس آن و با توجه به شرایط خاص جسمی جانبازان آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خود را تصویب کند و در صورت عدم رضایت جانبازان به انتقال از تهران، شرایط به‌کارگیری آنان را با رعایت پست همتراز با پست قبلی آنان پیش‌بینی نماید.ضمنا برابر ماده17 آیین‌نامه اجرایی ماده13 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، دستگاه‌ها مکلفند همسران جانبازان را در محل اشتغال آنان به کارگیری نمایند. پس به تبع جانباز، همسر وی نیز از این حق برخوردار خواهد بود.


منبع: روزنامه همشهری


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد