روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

تقدیر از یک جانبازخدوم

 

 تقدیر از یک جانبازخدوم 

فاش نیوز- دکتر علی اکبر احمدیان جانباز نخاعی از مشهد 

 

حدود دوسالی از تشکیل اولین گروه پیگیری مسائل جانبازان نخاعی می گذرد و در این دوسال اگر کمی انصاف داشته باشیم ، می توانیم نمره حداقل 18 از 20 به عملکرد آنان بدهیم که با توجه به اولین تجربه و کوه مشکلات رودر روی آنان نمره ای عالی تلقی می شود.

آنچه در حال حاضر دغدغه من است  این است که ما نیز در استان خودمان درگیر انتخابات و گروه بندی ها و ... مسائل مشابه بوده ایم، ولی ثمره این تمرین دموکراسی باید کاهش اختلافات و اتحاد هرچه بیشتر بین جانبازان و شفافیت بیشتر مواضع و  عملکردها باشد نه اینکه خدای نکرده گروهی که با هدف دفاع از خواسته های جانبازان تشکیل شده در عمل و بتدریج باعث ایجاد اختلاف و شکاف بین جانبازان گردد. 

برای جلوگیری از بروز چنین حالتی لازم است حاشیه های انتخابات انجمن و گروهها کاملاً بصورت شفاف به جانبازان اطلاع رسانی شود. تا جلو سوءاستفاده افراد فرصت طلب گرفته شود و در نهایت اتحاد مورد نیاز در بین ما تبدیل به انشقاق و چند دستگی نگردد.

اخیراً باخبر شده ایم که جانباز عزیز نخاعی آقای شایسته که در این دوسال زحمات زیادی در گروه پیگیری متقبل شده و وظیفه ارتباط با شهرستان ها را بر عهده داشتند استعفا داده و از سیستم فوق خارج شده اند.

بهترین حالت در چنین مواقعی درج مصاحبه اختصاصی با عضو مستعفی و بیان دیدگاههای اوست و در کنار آن می تواند دیدگاه انجمن و گروه پیگیری نیز بصورت شفاف بیان شود و نتیجه گیری نهایی نیز برعهده مخاطبین باشد.

در این صورت حاشیه هایی اینچنین بجای تهدید این تشکل ، تبدیل به فرصت می شوند. از طرفی از سرخوردگی نیروهایی که توان آنان می تواند در آینده مجدداً در خدمت گروه واقع شود جلوگیری بعمل می آید.

قطعاً افراد شایسته ای مثل برادر عزیزمان جانباز شایسته کم نیستند که احتمالاً بدلیل کم توجهی و یا احیاناً حب و بغض هایی نازل به حاشیه رفته و کل جامعه ایثارگری از توان آنان محروم می شوند.

در پایان عاجزانه از همه دلسوزان گروه و تشکل های ایثارگری تقاضا دارم نگذارید عملکرد مثبت شما با حاشیه هایی که به راحتی به فرصتی برای ارتقاء و بهبود روشها تبدیل می شود ، زیر سوال برود.

همیشه اولین هدف و هدف اصلی اتحاد است و سایر اهداف فرعی و درجه دوم تلقی می شود.

آرزومند توفیق تمامی تشکل های ایثارگری هستم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد