روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

آیا این ضربه حیثیتی به جانبازان جبران شدنی است؟!

آیا این ضربه حیثیتی به جانبازان جبران شدنی است؟!


فاش نیوز:علی اکبر احمدیان جانباز نخاعی از مشهد


جانبازانی که به هر شکل مشکل حرکتی دارند یعنی آسیب و مجروحیت آنان نهایتاً منجر به عدم توانایی حرکتی گردیده است نیاز به ارائه خدماتی مانند تحویل خودرو مناسب رایگان برای جبران مشکل ایاب و ذهاب دارند . خودرویی مناسب و مطابق نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی . به همین سادگی . و ساده تر از آن نیز اینکه به همان دلایل سایر جانبازانی که علیرغم درصد بالای جانبازی خوشبختانه در ایاب و ذهاب مشکلی ندارند نباید خودرو رایگان را حق خود تصور کنند .

با کمال احترام برای جانبازان عزیز روشندل (نابینا) . آیا این عزیزان نیاز به خودرو اتوماتیک و مناسب دارند؟ مگر قادر به رانندگی هستند و ما نمیدانیم ؟

یا اینکه نیاز طبیعی جانباز غیر قادر به حرکت ، برای آنان تبدیل به یک خواست غیر طبیعی شده است ؟

و یا سایر گروههای جانبازی غیر نیازمند.

مسئولین و حتی گروههای جانبازی عدالت در ارائه خدمات به جانبازان را در مساوات در ارائه خدمات میبینند یعنی خدمت مساوی به نیازمند و غیرنیازمند.

در حالی که عدالت در خدمت یعنی جبران نیازهای اختصاصی جانبازان به میزان مساوی برای جانبازان با درصد مشابه. بگذریم .این نکته سر دراز دارد.

اگر مسئله فوق ابتدا در بین مسئولین و سپس ایثارگران فرهنگ سازی شود، تحویل خودرو به جانبازان زمین گیر ، تکلیف مسئولین میشود و نباید برای انجام  این وظیفه منتی بر سر جانبازان بگذارند.

و خودرویی با شرایط فوق را درب منزل آنان و با کمال احترام تقدیم کنند.

در حالی که این نیاز طبیعی با بدسلیقگی مسئولین و سیاسی کاری برخی و بدون محاسبه عواقب اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آن برای جامعه ایثارگری ، ابتدا تبدیل به تخفیف گمرکی واردات خودرو گردید و سپس برای تمام جانبازان از یک تا 70 درصد آزاد شد و بعد دوباره همگی بجز 70 درصد حذف شدند و بعد مجلس آنرا وتو کرد و حالا دوباره بحث خودروساز داخلی مطرح است و...

اگر خودرو نیاز جانباز است بایستی در کمال احترام و بر اساس قانونی مدون و در زمان مشخص در محل زندگی وی تحویل شود و سپس در مدت زمان معینی دوباره تبدیل به خودرو مناسب دیگری شود.

باز هم بهمین سادگی!!!

چرا نیاز جانباز را به درآمدهای وصول نشده خود (گمرک) حواله میدهید تا هم شر او را کم کنید و هم از جیب هزینه نکنید؟ چرا موجودی نقدی خود را برای کسانی که پایمردی آنان باعث رونق مقام و منسب شما شده است هزینه نمیکنید؟

حداقل ضربه ای که با این سوءمدیریت به حیثیت جانباز وارد شده  اینکه جامعه به آنان بعنوان فرصت طلب و سودجو و کاسب کار نگاه میکند و نمایندگی های خودروسازان و دلالان خودرو نیر آنان را طعمه ای چرب و شیرین تصور نموده و برایشان خوابها دیده اند.

بگذریم . ما که بیش از سی سال است با این سیاست های غلط خو گرفته ایم و بقول شاعر:

وفاکنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم

که در طریقت ما کافریست رنجیدن

این چند صباح باقیمانده عمر را نیز در جبهه فرهنگی و اجتماعی و با جهاد اکبر سپری خواهیم نمود .برای تمامی ایثارگران آرزوی توفیق در این راه  را از خداوند متعال آرزو دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد