روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

ثبت سفارش خودرو از ابتدای امسال متوقف است

معاون کل سازمان توسعه تجارت:

ثبت سفارش خودرو از ابتدای امسال متوقف است


تهران - معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: برای نخستین بار وزارت صنایع و معادن پس از گذشته چهارماه از ابتدای سال هنوز مجوز ثبت سفارش خودروهای خارجی را به وزارت بازرگانی محول نکرده است.
   
به گزارش روز دوشنبه گروه اقتصادی ایرنا به نقل از سازمان توسعه تجارت، 'حمید صافدل' با بیان اینکه ‌امسال هیچ گونه خودرویی خارج از لیست اعلامی توسط وزارت صنایع ثبت سفارش نشده ، افزود:‌ مجوز واردات خودروهای خارجی در چهارماه امسال از محل ثبت سال گذشته صادر شده است.
وی تاکید کرد: ‌در مجموع وزارت بازرگانی وارد کننده هیچ نوع کالایی نیست و واردات هر نوع کالایی را بخش خصوصی پس از اخذ گواهینامه لازم از وزارتخانه و سازمان های متولی استاندارد، بهداشت ایمنی و کیفی انجام می دهد.
صافدل، ‌اطلاع برخی افراد خاص از زمان باز شدن ثبت سفارش خودروها را تکذیب کرد و گفت: این فرآیند کاملا قانونی و خارج از اراده افراد است و به محض اعلام خودروهای قابل ورود توسط وزارت صنایع و معادن، مراتب را در سایت سازمان توسعه تجارت ایران اعلام می‌شود و بنابراین احتمال سوء استفاده به حداقل ممکن کاهش می یابد.
معاون کل سازمان توسعه تجارت، با بیان اینکه ثبت سفارش وزارت بازرگانی مهلت شش ماهه دارد،‌ افزود: ‌این موضوع در خصوص خودرو قابل تمدید نیست.
صافدل در توضیح مطلب خود گفت: ‌به عنوان مثال اگر خودرویی در اسفند ماه سال گذشته ثبت سفارش شده (برخلاف اینکه ثبت سفارش واردات خودرو از فروردین ماه امسال به دلیل عدم اعلام نظر کمیته خودرو در وزارت صنایع متوقف شده است) اما وارد کننده می تواند براساس قانون، در مهلت مقرر خودرو را وارد کشور کند.
وی درباره دلایل افزایش واردات خودرو تصریح کرد: وزارت صنایع سال‌های گذشته تا خرداد ماه لیست خودروهای وارداتی مجاز را به وزارت بازرگانی اعلام می کرد و براین اساس ثبت سفارش واردات آن باز می‌شد اما امسال هنوز این اقدام انجام نشده است.

صافدل افزود:‌ واردکنندگان خودرو از این فضا استفاده کرده و تمام موارد ثبت سفارش شده را به کارگرفتند و در نتیجه واردات خودرو افزایش یافته است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد