روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

یک راه حل برای مشکل خودرو جانبازان//تخفیف مالیاتی بجای تخفیف گمر

یک راه حل برای مشکل خودرو جانبازان//تخفیف مالیاتی بجای تخفیف گمرکی


جانبازعلی اکبراحمدیان  از مشهد -

فاش نیوز:

ظاهراً معضل جانبازان و معضل خودرو آنان به این زودی ها حل شدنی نیست.

با وجود مصوبه قانونی تحویل خودرو مناسب به جانبازان دارای مشکل ایاب و ذهاب هر ده سال یکبار که ده سال پیش اولین نوبت آن اجرا شده است ، نیاز به مصوبه جدید و یا تجربه مسیری جدید وجود ندارد و بنظر میرسد با اصلاح و تغییر جزئی در آن مصوبه ، از تجارب بدست آمده استفاده بهینه ای صورت گیرد.

دیروز خبر اول سایت مربوط به انتقاد شدید ریاست محترم بنیاد از خودروسازان بود و...

اولاً ایشان در موضع معاونت رئس جمهور می تواند با وزیر محترم صنایع که همکار ایشان در هیئت دولت بوده و متولی (شما بخوانید پدرخوانده) خودروسازان است لابی کرده و بحث خودرو جانبازان را از موضعی بالاتر حل و فصل نماید و لازم نباشد برای این موضوع ، شان مدیریتی خود را در حد چک و چانه زدن با خودروساز پایین بیاورد. آنهم خودروسازان عزیزی که به همت دولت و یارانه های میلیاردی تا کنون توانسته اند به حیات جنینی خود در این دنیای رقابت ادامه دهند ، حال این جنین نه ساله!!! کی میخواهد به دنیای مستقل پا بگذارد والله اعلم.


ثانیاً اصل بحث خودروی مناسب  جانباز موقعی صحیح و منطقی بود که خودروسازان داخلی خودرو اتومات و ... را در تولیدات خود نداشتند. لذا واردات خودرو مناسب ، منطقی بنظر میرسید. لذا بحث واردات خودرو و تخفیف گمرکی و... اکنون منتفی به انتفاع موضوع است.

ثالثاً حال که بحث تخفیف گمرکی واردات خودرو در حال تبدیل به دریافت خودرو از خودروسازان داخلی است ،پس بحث تخفیف گمرکی نیز منتفی به انتفاع موضوع است یعنی اصل ماجرای واردات خودرو حذف شده است لذا فرع آن یعنی تخفیف گمرکی نیز باید منتفی شود در حالی خودروسازان بدنبال این تخفیف برای واردات قطعات و سوء(حسن) استفاده از موقعیت هستند.!!!

دولت که با تصویب واردات خودرو برای جانباز سعی داشت ضمن هزینه نکردن از موجودی نقدی خود ، منابع مالی آن از درآمد آتی گمرکی خود تامین نماید، حال می تواند بجای تخفیف گمرکی ، به شرکت های خودروسازی که به جانبازان خودرو واگذار می کنند تخفیف مالیاتی اعطا نماید تا ضمن عدم ایجاد بار مالی مستقیم برای خود ، برای همیشه این موضوع را حل نماید و هزینه آنرا از محل درآمد مالیاتی آینده خود تامین نماید.روشی که تاکنون برای شرکتهایی که بعنوان اسپانسر ورزشی تیم های جانبازان و معلولین عمل می نمایند نیز انجام داده است و هزینه ورزشی این شرکتها را با تخفیف مالیاتی جبران می نماید.

به این ترتیب هم جانباز نیازی به خرید و فروش یا واگذاری تخفیف گمرکی خود به خودروسازان ندارد و هم خودروساز به این گروه به چشم مشتری نگاه می کند و هرروز برای آنان خوابی تازه نمی بیند.

امیدوارم خواب های ما نیز روزی تعبیر شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
دوست پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:20 ق.ظ

سلام
این راه راه درستی نمیتونه باشه مالیات این شرکت ها مطمئنا خیلی کمتر از این جور سود کردناشونه. پس راضی نمیشن.شکی هم درش نیست.
ضمنا صنایع خودروسازی داخلی کجا ماشین استاندارد و ایمنی و مهمتر از اون تمام اتومات داره اونم با قیمت مناسب که بخواد به جانباز بده.اگر دولت بحث معافیت گمرکی رو پیش کشیده معنیش این بوده که خودرو های داخلی برای جانبازان مناسب نیست. و الا اصولا ایران زیر بار واردات خودرو ضربه زدن به خودروسازان داخلی نمیرفت.
شما چرا به فکرتون نرسید که دولت برای جانبازانی که میخوان ماشین وارد کنند که مطمئنا جمعیتشون کمه و اگر هدف قلبی دولت آسایش بیشتر جانبازان هست بهشون به عنوان تسهیلات وام بده. بعد این وام رو تغریبا بدون سود یا سود خیلی کم ( اگر بخوان بدن اصولا بدون سود هست ) از روی حقوق جانباز کم کنند. مثل همون ماشینایی که قبلا میدادن و از روی حقوق کم میکردند.

این راه حل بهترین راه حل هست اینجا دولت فقط وام داده بعدشم جای دوری نمیره چون از حقوق جانباز دوباره کسر میشه و میره به حساب دولت

+
دولت در مقابل این جور مسائل مسئول هست . نمیدانم کجای این کار سخت یا نا ممکن هست.
یا شاید دولت به این نتیجه نرسیده و یا خدایی ناکرده شعورش در حد حتی آمریکا هم نیست که بفهمد تقریبا تمام دنیا به مجروهان جنگی خود چگونه میرسند و به آنها هر چند سال یک بار ماشین رایگان ( کاملا رایگان ) میدهند.

احساس میکنم این چند مدت خیلی به جامعه ی جانبازی توهین شده. خیلی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد