روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

ضوابط ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا


با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور؛
ضوابط ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا اعلام شد

خبرگزاری فارس: ضوابط ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا اعلام شد و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، وزیران عضو کارگروه مسکن در جلسه 14 دی 1388 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ضوابط ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا شامل والدین، همسر و فرزندان شهید را تصویب کردند؛ این مصوبه در تاریخ 16 اسفند 1388 با تأیید رئیس جمهور توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و بعد از تنظیم آیین‌نامه مربوطه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمان‌های بنیاد شهید سراسر کشور به به اجرا در می‌آید.

در بند یک این تصویب‌نامه آمده است: مشمولین دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن، جانبازان 25درصد به بالا، آزادگان و خانواده شهدا شامل همسر، فرزندان و والدین شهدا اعلام شده‌اند و جانبازان زیر 25 درصد به شرط اینکه متقاضی استفاده از مسکن مهر نشوند، می‌توانند از تسهیلات این مصوبه استفاده کنند.
همچنین، روند تأمین مسکن یا زمین ایثارگران با ارائه زمین توسط وزارت فرهنگ و شهرسازی و پرداخت وام بانکی، تکمیل خدمات محسوب می‌شود.
این آیین‌نامه می‌افزاید: با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی در برخی نقاط کشور واحدهای مسکونی اجاره به شرط تملیک در اختیار ایثارگران قرار می‌گیرد که در مورد نحوه تنظیم قیمت‌گذاری این واحدها، بهای قدرالسهم عرصه این واحدها براساس قیمت منطقه‌ای سال واگذاری و بهای اعیانی به قیمت تمام شده محاسبه و وصول می‌شود.
همچنین مشمولین این تصویب‌نامه از پرداخت هزینه‌های انشعاب آب، برق و گاز و عوارض شهرداری و هزینه‌های صدور پروانه ساخت تا یکصدمترمربع برای هر نفر معاف هستند.
در ماده 3 این تصویب‌نامه آمده است: اگر وزارت مسکن و شهرسازی قادر به واگذاری زمین در برخی از نقاط کشور به ایثارگران مشمول نباشد به ازای هر فرد واجد الشرایط معرفی شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران 70 میلیون ریال به ایثارگران پرداخت می‌شود.
همچنین در ماده 4 این مصوبه آمده است که با توجه به اینکه آماده‌سازی زمین بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است اگر به هر دلیلی آماده‌سازی زمین‌های مورد واگذاری توسط این وزارتخانه مسیر نباشد و خود ایثارگر مشمول، متقاضی آماده‌سازی زمین باشد، این وزارتخانه موظف است به ازای هر نفر تا سقف 10 میلیون ریال به صورت نقدی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگر پرداخت کند.
این تصویب‌نامه عنوان می‌کند که میزان تسهیلات پرداختی برای خرید یا ساخت مسکن به ایثارگران مشمول این تصویب‌نامه در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر 250 میلیون ریال، در مراکز استان‌ها 200 میلیون ریال، سایر شهرها 180 میلیون ریال و برای روستاها 120 میلیون ریال تعیین شده است.
همچنین میزان تسهیلات پرداختی برای خرید و ساخت مسکن در شهرهای جدید، معادل سقف تسهیلات مسکن مرکز استان مربوطه تعیین می‌شود.
این تصویب‌نامه بیان می‌کند: افراد مشمول این تصویب‌نامه می‌توانند مشروط به قرمز شدن فرم (ج) و ثبت آن، مشترکاً از تسهیلات متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده کنند؛ یعنی اگر زن و شوهر، هر دو فرزند شهید هستند می‌توانند از تسهیلات اعلام شده برای یک واحد مسکنونی بهره‌مند شوند.
همچنین دریافت تسهیلات بانکی در طول برنامه چهارم توسعه مشروط به تأیید فاقد مسکن بودن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، مانع واگذاری زمین واحد مسکونی یا وجه زمین توسط وزارت مسکن و شهرسازی نمی‌شود.
برطبق مصوبه ارائه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به ایثارگران، جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدای عضو تعاونی‌های نیروهای مسلح و عضو ساکنین روستاها و شهرهایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آنها فاقد سند رسمی است، می‌توانند با وثیقه یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی یا ثبتی، تسهیلات مقرر را دریافت کنند.
علاوه بر این،‌ پرداخت تسهیلات به افراد مشمول این تصویب‌نامه که در سال‌های قبل از تسهیلات تا سقف 40 میلیون ریال استفاده کرده‌اند، مشروط به فک رهن و تسویه وام قبلی تا پایان برنامه چهارم توسعه می‌توانند با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اولویت‌های اعلام شده از تسهیلات استفاده کنند.
این تصویب‌نامه می‌افزاید: ایثارگرانی که تا پایان برنامه سوم توسعه به هر میزان وام دریافت کردند اگر در کمتر از سه سال، وام دریافتی را تسویه کرده باشند، مشروط به تسویه و پرداخت یارانه پرداختی توسط دولت می‌توانند از دریافت تسهیلات اعلام شده استفاده کنند.
در این مصوبه آمده است: جانبازان 70 درصد که با توجه به وضعیت جسمی دارای مسکن نامناسب هستند به تشخیص و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند برای تبدیل به احسن کردن مسکن خود پس از تسویه وام قبلی از یک فقره تسهیلات بانکی این تصویب‌نامه بهره‌مند شوند.
همچنین فرزندان و همسر شهدایی که تا پایان سال 85 به صورت جمعی به بانک معرفی و یک فقره وام بانکی دریافت کرده‌اند، پس از انتقال به یکی از وراث با توافق سایر اعضای خانواده‌ نیز می‌توانند به صورت مجزا از تسهیلات بانکی این تصویب‌نامه بهره‌مند شود.
به گزارش توانا، زمان استفاده از تسهیلات تصویب‌نامه ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا از ابتدا تا پایان سال 89 است که البته با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و در صورت توافق هیئت وزیران، اجرای این مصوبه تا تیرماه 90 ادامه خواهد داشت.
همچنین آیین‌نامه اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگان که براساس این مصوبه تنظیم و به سراسر کشور ابلاغ شده است، جانبازان 25درصد و بالاتر آزادگان،‌ والدین،‌ همسران و فرزندان شهدای داخل برنامه مصوب مسکن و استفاده نکرده از تسهیلات در سال‌های قبل،‌ وارثان قانونی جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان متوفی، همسر و فرزند شهدایی که تا پایان سال 85 به صورت تجمعی به بانک معرفی شده و از تسهیلات استفاده کرده‌اند که می‌توانند با انتقال به یکی از وراث از تسهیلات بهره‌مند شود، جانبازان 70 درصد برای تبدیل به احسن کردن منزل مسکونی، جانباز 25 درصد و بالاتر، آزادگان، ‌والدین، همسر و فرزندان شهدایی که مشمول برنامه مصوب نیستند یا فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب هستند،‌ افرادی که در سنوات قبل از تسهیلات زیر 40 میلیون ریال استفاده و تا پایان سال 88 تسویه کرده‌اند، اشخاصی که تا پایان برنامه سوم توسعه تسهیلات بانکی دریافت و کمتر از سه سال آن را تسویه کردند و همسران شاهد مزدوج فاقد فرزند، را مشمول استفاده از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعلام کرده است.
این افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور نسبت به دریافت معرفی نامه برای استفاده از تسهیلات اعلام شده، اقدام کنند.

نظرات 2 + ارسال نظر
morteza دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:04 ب.ظ http://farzandan.blogfa.com/


سلام

وبلاگ قشنگی داری به منم سربزن
باتبادل لینک هم موافقم



_________________$$$$___$$$$
__________________$$$$$$$_$$$$$$
_________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$
_____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$
__$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$
__$$$_$$_$$$$$$$$____$$$$
_$$$$$_$$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$$
$_$$$$$$__$$$$$$$$$
$_$$$$$$___$$$$$$$$
_$$$$$$$$$__$$$$$$$
$_$$$$$$$$___$$$$$$
$$_$$$$$$$$___$$$$$
$$$_$$$$$$$$__$$$$$$
_$$$_$$$$$$$$$_$$$$$
$$$$$ __$$$$$$$$_$$$$
$$$$$$$ __$$$$$$$$$__$
$_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$
$$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$
$$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$
_$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$
_$$$_$$_____________$$$$$$$$$$
_$$_$$______________$$$$$$$$$$
_$$$$________________$$$$$$$$$$
_$$$$________________$$$$$$$$$$
__$$$_________________$$$$$$$$$
$_____________________$$$$$$$$$
$____________________$$$$$$$$$$
$____________________$$$$$$$$$$$
$____________________$$$$$$$$$__$$$$$
$___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________________$$$$$__$$$$$$$$

منتظرتم

ali4470 دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ب.ظ

ایثار در کدها و ارقام نمی گنجد!
رنج‌نامه یک جانباز به زریبافان و جاسبی
آقایان جاسبی و زریبافان ،هنوز آرمان ها زنده اند. هنوز فداکاری ها و جانفشانی های خون آلود تصویر برجسته ای در جامعه ما دارند. هنوز نام جانباز و آزاده برای مردممان ویژگی های ممتازی دارد. اگر مجموعه دانشگاه آزاد با دولت مشکلی دارد یا اگر آب بنیاد شهید با دانشگاه در یک جوی نمی رود، نمی دانم؟ اما کد رهگیری چیزی نیست که بشود یک ایثارگر را در آن محصور کرد
در پی ناهماهنگی که بین بنیاد شهید و دانشگاه ازاد ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد درباره خانواده ایثارگران و جانبازان وجود داشت، یکی از افراد متضرر این موضوع نامه ای را برای تابناک ارسال کرده است که به دلیل ارزش والای این قشر جامعه و اهمیتی و حقی ایشان بر گردن نظام جمهوری اسلامی دارند، «تابناک اجتماعی» به انتشار این نامه که «رنجنامه» خوانده شده اقدام میکند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

هنوز تاریخ دفاع مقدس آنقدر کهنه و خاک گرفته نشده که بی مهری ها، غبارِ آن گردند. نشاط ذاتی جهاد و ایستادگی، ماندگار است.
آقایان جاسبی و زریبافان این سطور که از دیدگان شما می گذرد، برخواسته از دل هایی است که در بدن‌هایی خسته جای گرفته اند. خسته نه از دفاع و جهاد و پیکار، بلکه از بی مهری ها و بی توجهی های چشم گیری که دارد رواج پیدا می کند. اگر دست و پایی از بدن ها جدا گشته، اگر سوی چشمی به خاموشی رفته، اگر عضوی بی حس و حرکت شده، اینها همه در راه اسلام و انقلاب بوده است و خواهد بود. بد است که ارزش این فداکاری ها و جانفشانی ها را آنقدرها پایین بیاوریم که مادی نمایی اتفاق بیفتد و جلوه آن همه ایثار را در روزمرگی های خرد و ناچیزی محدود نماییم.

شما می دانید که انتظار از یک فرد در مقطعی از زمان محدود نمی شود؛ جانباز اگر روزی جان خویش را برای آرمان ها باخته است اما امروز حداقل نقش یک پدر را ایفا می کند. پدری که دست هایش را از دست داده و نمی تواند فرزندش را در آغوش گیرد و نوازش کند، پدری که نابیناست و نمی تواند چهره بانشاط فرزندش را ببیند و چهره خودش گل بیاندازد، پدری که توان حرکت ندارد تا با فرزندش همقدم شود، پدری که نفس هایش همیشه در شماره است و حتی به لطف و کپسول و اکسیژن آرزوی تکلم با جگرگوشه‌اش همیشه برایش تازه است ... آقای جاسبی از این پدران هنوز فروان اند، پیرامون خود را نگاهی بیاندازید.

همین دانشگاه ها و ساختمانهای اداری و مدیریتی شما نیز در سایه برکت همان دست ها، چشم ها، قدم ها و نفس ها استوار شده است. سرمایه هایی که در طول سالیان پس از جنگ، مدام در معرض تهمت ها و آفت های استفاده از بیت المال قرار گرفته اند حال شایسته است که از حق طبیعی خودشان محروم نماییم. نشود آنانی که قامت پرصلابتشان که روزی سایه هراس اش بر دل دشمن سنگینی می کرد، امروز نزد فرزندان شان که به چشم یک قهرمان بدانها می نگردند، سرافکنده باشند و نشود که به هوای تقابلی با نهاد فلان و بهمان چنین سرمایه هایی را بازی دهیم و سرگردان سهمیه کنیم.

آقایان جاسبی و زریبافان ، هنوز صدای شلیک خمپاره و انفجار مین و نور منوّرها در گوش ها و چشم ها باقی است. هنوز آرمان ها زنده اند. هنوز فداکاری ها و جانفشانی های خون آلود تصویر برجسته ای در جامعه ما دارند. هنوز نام جانباز و آزاده برای مردممان ویژگی های ممتازی دارد. اگر مجموعه دانشگاه آزاد با دولت مشکلی دارد یا اگر آب بنیاد شهید با دانشگاه در یک جوی نمی رود، نمی دانم؟ اما کد رهگیری چیزی نیست که بشود یک ایثارگر را در آن محصور کرد و به اندازه آن پایین آورد تا جایی که حتی مشکل این چنینی اش دغدغه روزمره اش گردد. هزاران هزاران مجاهدت در یک سری عدد و رقم نمی‌گنجد.

نیاید روزی که جانباز و آزاده را به دست خویش مهجور و محزون کنیم و نباشد ایامی که سرافکندگی آنان را از اعمال خویش شاهد باشیم.
گفتنی است، در تماس هایی که برخی بینندگان سایت تابناک با این رسانه داشته اند، گویا برخی خانواده هستند که از این ناهماهنگی میان این دو نهاد متضرر شده اند که ضرورت پیگیری مسئولان امر را هرچه بیشتر نمایان می سازد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد