روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

بنیادباخودروسازان به توافق رسید

 

بنا براظهارات منابع مطلع خودرو سازان در نشستی که با حضور نمایندگان بنیاد شهید وامور ایثارگران، وزارت صنایع،گمرک، خودرو سازان وجانبازان برای تعیین تکلیف واگذاری خودر به

جانبازان تشکیل گردید حاضران دراین باره به توافق رسیدند.

بنابر این اخبار رسیده دراین نشست نمایندگانی از ایران خودرو، پارس خودرو وسایپا حضور داشتند وموافقت کردند که درازای دریافت امتیاز معافیت گمرکی واردات خودرو جانبازان ،خودرو های مورد نظر شان را به آنان تحویل دهند.

ظاهرا"قراربراین شده است که اسامی جانبازان واجد شرایط از سوی بنیادشهید به خودرو سازان ارسال گرددوآنان براساس این اسامی خودرو دراختیارجانبازان قراردهند.

گفته می شود باوجود  توافق انجام شده ، نماینده بنیاد شهید با درخواست مهلت از حاضران نهایی شدن این توافقنامه را برای بررسی بیشتر به هفته دیگر موکول کرده است.          «فاش نیوز»

نظرات 1 + ارسال نظر
ali4470 جمعه 16 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ق.ظ

جزئیات بیشتراز توافقنامه واگذاری خودرو به جانبازان

جزئیات بیشتراز توافقنامه واگذاری خودرو به جانبازان

توافقنامه بنیاد با خودرو سازان

شنبه امضا می شود



فاش نیوز - نشست کارگروه ویژه خودرو جانبازان با خودروسازان برای امضای نهایی توافقنامه هفته گذشته شنبه برگزارمی شود.

بنا برگزارش رسیده به فاش نیوز ، پس از مهلت 48 ساعته ای که بنیاد برای اعلام نظر درباره جزئیات توافق باخودرو سازان برای واگذاری خودرو داخلی به جانبازان داشت و پس از آن نظر خود را به خودروسازان اعلام کرد خودرو سازان نیز همین مدت فرصت داشتند که نظر نهایی خود را نسبت به جزئیات مطرح شده از سوی بنیاد شهید اعلام نمایند.

بنابر اخبار واصله خودرو سازان نیز موافقت خود را با پیشنهادات بنیاد درمهلت مقرراعلام داشته اند و قرار است صبح روز شنبه درجلسه مشترکی که با اعضای کارگروه ویژه خودرو جانبازان دروزارت صنایع برگزار می شود طرفین به امضای نهایی این توافقنامه بپردازند.

قرار است خودرو سازان دراین نشست جدولی از خودرو های تولیدی خود را که قابلیت واگذاری طبق این توافقنامه را دارند به نمایندگان عضو کارگروه ارائه نمایند.

جزئیات توافقنامه ای که قرار است در نشست روز شنبه به امضای نهایی برسد بند های مختلفی دارد که وظایف جانبازان ، بنیاد شهید ،خودرو سازان وگمرک را دراین باره دربردارد.

از جمله این موارد می توان به این که خودرو سازان باید تا 20 درصد مابه التفاوت سقف معافیت عوارض گمرکی با خودرو دریافتی را به جانبازان بپردازند.این مابه التفاوت حداکثر تا 20 روز پس از فاکتور کردن خودرو مورد نظر پرداخت گردد.

این درصورتی است که اگر قیمت خودرو انتخاب شده از سوی جانبازان بیش از سقف معافیت باشد باید شخصا" آن را هنگام عقد قرارداد بلافاصله به خودرو سازان پرداخت نماید.

مقرر شده است که هر شرکتی حد اقل 2500 خودرو تولیدی خود را به این کار اختصاص دهد.

ازجمله این موارد یکی هم این است که جانبازان قبل از دریافت خودرو نمی توانند امتیاز آن را به دیگران واگذار کنند. اما درباره پس از تحویل خودرو و ممنوعیت پنج ساله ای که قبلا" دراین زمینه قرار داده شده بود سخنی به میان نیامده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد