روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

طرح غریب پایش سلامت، طرحی خوب با بهره‌وری اندک


بحمدالله مدتی است پس از افتتاح و راه‌اندازی کلینیک ویژه در بیمارستان خاتم طرح پایش سلامت جانبازان نخاعی یا بقول بچه‌ها طرح پالایش جانبازان در حال اجرا است.


در طرح پایش، هر هفته تعدادی از جانبازان نخاعی از روز شنبه بمدت 4 روز در کلینیک ویژه ضایعات نخاعی در بیمارستان خاتم الانبیا بستری می‌شوند . در طی این چند روز انواع و اقسام آزمایشات و عکسبرداری و اسکن و.. انجام میشود و سپس پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی به معاینه و ویزیت جانبازان بستری می‌پردازند.
در صورتی که در طی معاینات مشخص شود جانباز بستری بیماری و مشکل حادی دارد فورا بستری و در غیر این صورت با تجویز دارو و دستورات پزشکی درمانی ترخیص میشود.
این طرح باعث میشود برخی از مشکلات جسمی و بیمارهای نامشهود جانبازان قبل از اینکه به مرحله حاد و غیربازگشتی برسد شناسایی و انشاءالله درمان شود بدین لحاظ اجرای این طرح میتواند در پیشگیری بسیاری از امراض و درمان به موقع بیماریهای جانبازان موثر واقع شود.
از این بابت جا دارد از زحمت مسئولین محترم طرح ، مسئولین بهداشت و درمان بنیاد و پرسنل خوب و زحمت کش کلنیک ضایعات نخاعی تقدیر و تشکر بعمل آید.
اما نکته‌ای که باعث نوشتن این مطلب شد اینست که متاسفانه از ظرفیت موجود در این طرح آنچنانکه باید و شاید استفاده بهینه نمی‌شود و این طرح در سطح محدودی در حال اجراست و از همین ظرفیت محدود هم بطور کامل بهره برداری نمی‌شود.
ظرفیت پذیرش در این طرح هر هفته حدود 20 نفر است  برای تحت پوشش قرار گرفتن نزدیک به 2 هزار جانباز نخاعی تقریبا دوسال وقت خواهد برد این در حالیست که در چند دوره برگزار شده همین ظرفیت 20 نفر هم بطور کامل استفاده نشده است.
در پیگیری علت روند کند اجرای این طرح برای بنده مشخص شد علت اصلی این عدم بهره‌وری کامل از امکانات مهیا شده را در وهله اول باید در خود بنیاد جستجو کرد . به صراحت می‌توان ادعا کرد این طرح ضروری برای ارتقای سلامت جانبازان بیش از هر جا در بنیاد غریب است.
بسیاری از کارمندان و مسئولین بهداشت درمان استانها و مناطق از این طرح خبر ندارند و اگر خبر دارند بصیرت و آگاهی در مورد وجوب، نحوه و کیفیت اجرای این طرح ندارند.
شاهد مثال ما در این عدم آگاهی استانهای مرزی و شهرهای دور افتاده نیست شاهد مثال ما در قلب شهر تهران است.
دوست جانبازی که ساکن تهران است وقتی برای دریافت معرفی به بنیاد منطقه مراجعه می‌کند مشاهده می‌کند روح مسئولین بنیاد از اجرای چنین طرح بی خبر است و بعد از اینکه جانباز مذکور با مرکز ضایعات نخاعی تماس گرفته و بخشنامه برای بنیاد منطقه فکس میشود. جانباز معرفی نامه را دریافت می‌کند ولی در روز بعد کارمندی که این معرفی نامه را برای جانباز صادره کرده بود با جانباز تماس می‌گیرد و می‌گوید مسئولین بنیاد منطقه برای دادن این معرفی نامه مرا توبیخ کرده‌اند .


 تو حدیت مفصل بخوان از این مجمل


این طرح اشکالات دیگری هم دارد که از سوی انجمن جانبازان نخاعی به مسئولین محترم تذکر داده‌ شد است که مهمترین آن نیاز به تداوم پیگیری درمان بعد از دوره پایش سلامت است . اگر این تداوم نباشد اینطرح از همان ابتدای اجرا عقیم خواهد بود.  



نظرات 3 + ارسال نظر
جانباز یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:26 ق.ظ

یکی میخواهد شخص شما صاحب وبلاگ را نصیحت کند وقتی شما اصلاح نمیشوید از دیگران چه انتظار
اولا این قالب وبلاگ شما با رنگ ابی که دارد مناسب نیست
دوما در بالای قابل وبلاگ یک بنر تبلیغاتی وجود دارد که گاها خانمی را که رژ لب زده ارایش کرده نشان میدهد وفضای معنوی وبلاگ را به هم میریزد
اخر برادر جان جانبازی را حرمتی است وان رژ لب نا ساز گار
بهتر است وب لاگ را سر وسامانی بدهی ممنون

دوست عزیز خیلی ممنون از نظر و نصیحت شما
مدتهاست دنبال تعویض قالب هستم ولی در رابطه با بنرهای تبلیغاتی بالای وبلاگ باید باستحضار شما برسانم که این دست من نیست وبلاگ بخشی از سایت بلاگ اسکای است و تبلیغات مربوط به آن سایت است و نمی توان آنرا حذف کرد

بهمن دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:57 ب.ظ

سلام
من هم از این طرح استفاده کرده ام
بسیار مفید است
مسلما نیاز به همکاری جانبازان دارد
ولی جانبازان به صورت فردی فقط شده ایم خدمات گیرنده و گاهی هم نق می زنیم
گروهی هم تحت عنوان انجمن ( گروه پیگیری) تحدید و دستور و تبلیغ برای خودشان
وبقیه هم بی تفاوت و بی خبر

محمد جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:05 ب.ظ http://www.hubut.blogsky.com

سلام:
چندی پیش با آقای دکتر طاهری صحبت میکردم،ایشان
گفتند تا به حال فقط حدود یک سوم جانبازان برای طرح
پایش معرفی شده اند که میبایست الان دور دوم را آغاز
می کردیم که متاسفانه بنیاد همکاری نمیکند.
حالا برادر جان،حق داریم به این بنیادی که بیشتر برای
دزدی افراد خاص !ارزش میدهد،انتقاد کنیم؟یا ما هم
میشویم "ضد انقلاب شده"!!!!!؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد