روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

ورود به شوراها برای حل مشکلات جانبازان ومعلولان

 
فاش نیوز: "حسین اسرافیلی"ازجانبازان فعالی است که اکثر جانبازان 70 درصد وقطع نخاعی ،حتی دیگراقشارجانبازان و ایثارگران اورا می شناسند. او با این که جانباز 70درصد ویلچرنشین وقطع نخاعی است ولی از خیلی ازکسانی که چهارستون بدنشان سالم است بیشترمی دود! او بیشتر از خیلی از مسئولان ومدیرانی که وظیفه دارند و پز خادمی ایثارگران را می دهند برای این قشر کارکرده و می کند و جانبازان و ایثارگران هم قدرش را می دانند. شاید برای همین هم هست که اورا با رأی بالا به عنوان نماینده خود درانجمن جانبازان نخاعی انتخاب کرده اند و او اکنون مدیرعامل این انجمن است.
خیر وبرکت وجودی حسین به جانبازان وایثارگران هم خلاصه نمی شود و معلولان نیز ازنتیجه زحماتش بهره مند می شوند. مثل همه بسیجیان فداکاری که زیاد کارمی کنند و چون اهل خود نمایی نیستند ، کمتردیده می شوند ،زیاد کار می کند ولی می داند که برای حل بسیاری ازمشکلات جانبازان ومعلولان نیاز است درمراکز مهم تصمیم سازی و تصمیم گیری حضور داشته باشد تا گره هایی را که نا گشوده مانده نیز با پیگیری دلسوزانه اش و همت بلندش باز شود.
حسین همت کرده ودراین مسیر برای حضوردر شورای شهر تهران به عنوان نماینده ای از سوی جانبازان ومعلولان به راه افتاده است و ما نیز باید پشت ویلچرش را بگیریم و برای دستیابی به جایگاه شایسته اش و جایی که بتواند بیشتر به فکر مشکلات همنوعانش باشد یاری اش کنیم.
 
به همین مناسبت گفت وگوی کوتاهی با این جانبازدفاع مقدس ترتیب داده ایم تا جانبازان ومعلولان و همه کسانی که مشکلات ومعضلات این اقشار رابا تمام وجود درک می کنند کمی بیشتر با او آشنا شوند:

* لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد چگونگی شکل گیری انجمن جانبازان نخاعی و اهداف و فعالیت های آن توضیح دهید.




- حسین اسرافیلی هستم عضو و مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی. ایده و تفکر ایجاد تشکل مستقل برای جانبازان در دوران جنگ و بعد از آن همواره در ذهن دوستان وجود داشت، دوستان جانباز به این نیاز رسیده بودند که برای حل مشکلات جانبازان و ایثارگران باید با تمرکز صنفی مسائل پی گیری وحل و فصل شود.


اما متاسفانه تفکری در مقابل وجود داشت که تبلیغ می کرد جانبازان نمی توانند حول یک تشکل جمع شوند و افکار و سلیقه های متشتت دارند.


در هر صورت از حدود 5 سال پیش گروهی از جانبازان نخاعی با عنوان "گروه پیگیری" جمعی را تشکیل دادند تا مشکلات جانبازان نخاعی را در بنیاد پیگیری کنند.


پس از تشکیل این گروه احساس شد که باید این تشکیل جنبه حقوقی داشته باشد لذا انجمن جانبازان نخاعی تشکیل و در وزارت کشور به ثبت رسید.


* این انجمن در کجااست و آیا نمایندگی در استان ها هم  دارید؟




- محل اصلی انجمن در تهران است و اولین انجمن جانبازان نخاعی در تهران ثبت و فعالیت خود را آغاز کرد . لکن ما تعامل خوبی با جانبازان نخاعی در استان ها داریم و در اکثر استان ها گروه پیگیری و در چند استان نیز انجمن جانبازان تشکیل شد که با آن ها تعامل مناسبی داریم.


*درباره اهداف انجمن جانبازان نخاعی توضیح دهید.


- اهداف انجمن در اساسنامه انجمن بطور مشروح درج شده که بطور خلاصه به موارد زیر می توان اشاره کرد:


- تلاش درجهت گسترش واشاعه فرهنگ اِِیثاروجانبازِِی وآشنانمودن جامعه خصوصاً نسل جوان با آن


- تلاش درجهت حفظ و ارتقاء سلامت جسمِِی، روحی جانبازان نخاعِِی


- تلاش در راستاِِی حفظ جاِِیگاه و منزلت اجتماعِِی جانبازان نخاعِِی ودفاع ازحقوق مادِِی ومعنوِِی آنان


- تلاش درجهت پاسدارِِی از دستاوردهاِِی انقلاب اسلامِِی وراه شهِِیدان


- شناساِِیِِی، جذب ومشارکت دادن نِِیروهاِِی مستعد ومعتقدبه رسالت انجمن جانبازان نخاعِِی وکمک درجهت پِِیشبرد اهداف آنان


- تألِِیف، ترجمه وانتشارکتب، نشرِِیات، مقالات،فِِیلم ها واِِیجادساِِیت درزمِِینه هاِِی آموزش وپژوهش مربوط به افرادنخاعِِی


فعالِِیت انجمن درزمِِینه هاِِی مکتبِِی، فرهنگِِی، اجتماعِِی، درمانِِی، ورزشِِی، حقوقِِی وصنفِِی درابعاد درون مرزِِی وبرون مرزِِی مِِی باشد.





* اهم کارهای انجام شده  وموارد پیگیری شده توسط انجمن چه بوده است؟


- انجمن در حوزه های مختلفی فعالیت داشته از جمله:


1- پیگیری سهمیه سوخت جانبازان و معلولین در مقاطع مختلف


2- احقاق حقوق جانبازان خصوصاً جانبازان نخاعی از طریق ارگان های ذیربط


3- تهیه و پیشنهاد طرح تجلیل از جانبازان نخاعی گردنی و ارائه آن به سپاه پاسداران و بنیاد شهید و همکاری در اجرای آن


4- پیشنهاد ادامه تحصیلات تکمیلی بدون کنکور یک بار و در یک مقطع به شورای انقلاب فرهنگی و به نتیجه رساندن آن برای جانبازان نخاعی و مناسب سازی معابر عمومی و ..


5- دریافت سهمیه اسکان فضاهای زیارتی و از نهادهای مختلف و تخصیص آن به جانبازان نخاعی


6- ایجاد امکانات ووسیله حمل ونقل مناسب سازی شده برای زیارت عتبات و اخذ سهمیه برای اعزام جانبازان نخاعی به عتبات عالیات.


انجمن فعالیت های بسیاری داشته که ذکر تک تک آن از حوصله این مصاحبه خارج است.


* سایر فعالیت های خودتان را در خارج از محدوده انجمن توضیح دهید.


- من در صندوق قرض الحسنه ایثارگران سمت مدیر عاملی رادارم که به خانواده های ایثارگران ونیازمندان وام پرداخت می کنیم. همچنین در موسسه توانمندسازی مشغول هستم که در جهت به استقلال رسیدن محرومین فعالیت می کند.




* آیا در زمینه حل مشکلات سایر جانبازان و معلولین فعالیتی داشته اید؟


- اصولاً در مواردی که مشکلات مشترکی برای گروه های مختلف وجود داشته باشد پس از حل مشکل، همه گروه ها از آثار آن منتفع می شوند. اکثرمشکلات  مورد پیگیری عمومی هستند وتمام جانبازان ومعلولین را در برمی گیرد.


* شما برای شورای شهر تهران نامزد شده اید. هدف شما از این اقدام چه بوده است؟


- به نظر ما برای حل مشکلات جانبازان ، ایثارگران و معلولین لازم است به مراکز و نهادهای تصمیم گیری و قانون گزاری وارد شویم. ما معتقدیم که ارائه پیشنهاد به مسئولین و پشت در اتاق آنان ایستادن جواب نمی دهد و باید قدم بزرگی برداشت تا کسانی که خودشان درد و مشکل دارند در محل تصمیم گیری قرار گیرند تا بتوانند راساً مشکلات را حل نمایند.


در یک کلام برای حل مشکلات جانبازان و معلولین بایستی در شوراها وارد شویم. ایده وطرح های زیادی وجود دارد که بعضاً به جامعه جانبازان و معلولین حرکتی و کهنسالان اختصاص دارد از جمله موضوع مناسب سازی وسائل حمل ونقل عمومی و موارد مشابه.






و بعضی مشکلات که برای عموم مطرح است و باید حل وفصل شود که البته به تبع جانبازان و معلولین نیزاز آن منتفع می شوند که می توانیم از زیبا سازی شهر ، لزوم اسلامی شدن معماری شهری ، محیط زیست ، آلودگی هوا ، فاضلآب شهری و بالاخره موضوع بافت فرسوده شهر تهران است.


یکی از معضلاتی هم که وجود دارد و باید پیگیری و حل شود این است که شورای شهرتبدیل به شورای شهرداری شده و صبغه سیاسی آن بشدت پر رنگ شده است. چرا که در افکار عموم سیاستمداران به غلط جا افتاده که راه پاستور از خبابان بهشت می گذارد و این وضعیت باید دگرگون شود.


* در پایان اگر پیام خاصی دارید بگوئید.


- ما از جانبازان و معلولین و سالمندان درخواست می کنیم که در انتخابات شوراها و خصوصاً انتخابات ریاست جمهوری شرکت فعال داشته باشند تا بتوانیم آن حماسه بزرگ سیاسی که مد نظر مقام معظم رهبری است را تحقق بخشیم. درنتیجه عمل به این تکلیف است که هم مشکلات کشوردربعد ملی وفرا ملی قابل حل است و هم مشکلات ومعضلات شهری که ما مستقیم و ازنزدیک با آن ها درارتباطیم
نظرات 1 + ارسال نظر
آنتی وهابی چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ب.ظ http://Antivahhabi.blogfa.com

با این مطالب آپم و منتظر حضور و نظر شما
پس از انصراف عارف؛ حمایت مجدد و تمام قد شبکه های وهابی از اصلاح طلبان/ جلیلی پیروز شود یعنی تقلب شده+ فیلم
آقای خوئینی ها! وهابی ها هم دست از تحریم انتخابات برداشته اند.
کدامیک از نامزدها تنور شبکه های وهابی را داغ کردند؟!+فیلم
کاندیدای اصلح از نگاه شبکه های وهابی/ جلیلی رئیس جمهور آینده؟!+ فیلم
و...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد