روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

رسالت خبرنگاری، ابلاغ پیام صحیح است/ خبرنگار امین و راوی صدیق

خبرگزاری دفاع مقدس:


علی شکرالهی وبلاگ نویس و جانباز 70درصد قطع نخاعی:

رسالت خبرنگاری، ابلاغ پیام صحیح است/ خبرنگار امین و راوی صدیق


جانباز و کارشناس سیاسی صداوسیما با اشاره به اینکه خبرنگار باید صداقت، صراحت و سرعت عمل برای خبر داشته باشد، گفت: خبرنگار باید صداقت را در انعکاس خبر و واقعیت ها را در متن آن رعایت کند که در نهایت قضاوت را بر عهده مخاطب خود بگذارد.

علی شکرالهی جانباز 70 درصدی که از قدیمی ترین وبلاگ نویس ها در زمینه ایثار، شهادت است، در تشریح وظیفه و کار خطیر خبرنگاری در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: یک خبرنگار واقعیت های جامعه  و آن چیزی را که اتفاق می افتد را به عنوان یک امین و یک راوی صدیق البته با چشمهای کنجکاو باید دقیقا بررسی کند و به مردم گزارش دهد.

وی افزود: صداقت، صراحت و سرعت در عمل از ویژگی های یک خبرنگار خوب می باشد.

شکرالهی ادامه داد: اما در بعد وسیعتر به هر کسی که عامل یک پیام است و خبر را پیدا و انعکاس می دهد و به گوش مردم می رساند، می توان یک خبرنگار گفت.

این کارشناس صداوسیما تاکید کرد: در مفهوم عام آن شامل خیلی از کسان دیگری می شود که خبر را تهیه و پردازش می کنند و یا حتی سردبیری که خبر را چک می کند و انتشار می دهد که در واقع یک حلقه ورودی است که شامل تعداد زیادی از افراد می باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار باید صداقت، صراحت و سرعت عمل برای خبر داشته باشد، تصریح کرد: خبرنگار باید صداقت را در انعکاس خبر و واقعیت ها را در متن آن رعایت کند و در نهایت قضاوت را بر عهده مخاطب خود بگذارد.

این جانباز قطع نخاعی 70 درصد ادامه داد: در این بین خبرنگار خوب کسی است که به دردهای جامعه آشنا باشد و مشکلات و نیازهای جامعه را بشناسد و برای اصلاح این روند اگر مشکلی وجود دارد، نقطه حرکت خود را برای تهیه اخبار در آن زمینه به کار بگیرد.

وی افزود: مثلا اگر مشکل اقتصادی در جامعه امروز وجود دارد  ویا اقشار ضعیف تحت فشار هستند، حتما باید این نقاط ضعف را انعکاس دهد تا مسئولین امر به خوبی با این مسائل آشنا شوند و به گوششان برسد تا آن را رفع کنند.

این تحلیل گر و کارشناس خبر صداوسیما با اشاره به خبرنگاران فعال در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: هر خبرنگاری در زمینه های خاص باید تبحر آن حوزه را از هر نظر داشته باشد و آن نزدیکی و آشنایی با متن خبر را است.

جانباز جنگ تحمیلی افزود: مسلما خبرنگاران حوزه دفاع مقدس اگر با این فضا بیگانه باشند، مسلم است که نمی توانند عمق خبر را درک کنند تا بخواهند آن را انعکاس دهند.

وی در پایان گفت: آشنایی با ادبیات دفاع مقدس، برای خبرنگاری که در این حوزه کار می کنند لازم و ضروری است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد