روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

ماجرای معافیت‌ گمرکی واردات خودرو به روایت مشاور سابق وزیر ارشاد


ماجرای معافیت گمرکی واردات خودرو به روایت مشاور سابق وزیر ارشاد





دولت و مجلس فورا و رسما از جانبازان عذرخواهی کنند.



فاش نیوز - مطالبه اولیه جامعه ایثارگری ازدولت ومجلس درماجرای معافیت گمرکی عذرخواهی فوری ورسمی ازجانبازان است...

مشاور سابق وزیر ارشاد در امور ایثارگران درگفت وگوباخبرگزاری فارس بابیان این مطلب گفت:حیثیت جانبازان دراین ماجرا ملکوک شد وبی جهت با آبروی جامعه ایثارگری بازی شد .

قدرت‌الله رحمانی اظهار داشت: دراین داستان   دولت و مجلس هردومقصر هستند اما اعتراض اصلی به دولت وارد است که در این قضیه واقعاً بدون کار کارشناسی اقدام کرد و نخستین مخالفت‌ها هم از داخل خود دولت شروع شد.

وی ادامه داد: طرح معافیت گمرکی خودرو جانبازان اینگونه کلید ‌خوردکه چند جانباز قطع نخاع به رئیس جمهور مراجعه کردند و پیشنهاد ‌دادند  بر اساس این قانون که هر 5 سال یک بار باید یک وسیله نقلیه به جانبازان داده ‌شود و از آنجا که وسیله‌های نقلیه داخلی مناسب ما نیست شرایطی ایجاد شود که جانبازان قطع نخاعی بتوانند خودروی مناسب وارد کنند.

رحمانی ادامه داد: گویا آقای رئیس جمهور نیز همانجا با آقای دهقان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران تماس می گیرند و می گویند که می خاهیم چنین اقدامی از سوی دولت انجام ‌شود وشما آمار جانبازان 70 درصد را اعلام کنید که رئیس بنیاد شهیدهم آمار را اعلام ‌می کند و با درخواستی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح ‌شد، این مصوبه در دولت به تصویب رسید و به جانبازان 70 درصد 40 میلیون تومان معافیت گمرکی واردات خودرو داده شد.

مشاور سابق وزیر ارشاد در امور ایثارگران بیان داشت: همان طورکه ملاحظه می شوداین مصوبه بدون هیچ مطالعه و کار کارشناسی به تصویب ‌رسید و جالب اینجاست که در مرحله اجرا نخستین مخالف طرح، علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع بود که به خاطردفاع از صنایع خودروسازی داخلی با این مصوبه مخالفت کرد وازجهت وظیفه اش هم کار درستی کرد.

وی افزود: بعد از تصویب این طرح در دولت، در یکی از سفرهای استانی احتمالا استان کرمانشاه ، توجه رئیس جمهور به پلاکاردی جلب می‌شود که دست یک جانباز یک پا قطع بوده و رویش نوشته شده بود که «آقای احمدی نژاد! چرا فقط جانبازان 70 درصد؛ پس ما چی؟»؛ در آنجا آقای احمدی نژاد عنوان کرد که درباره جانبازان زیر 70 درصد هم یک متممی به آن مصوبه اضافه شود که برای هر درصدی از جانبازان سقفی برای معافیت گمرکی در نظر گرفته شود.

رحمانی گفت با این اقدام نسنجیده عملا یک ایده ای که برای ایجادتسهیلات بهتر جهت تردد جانبازان با معلولیت جسمی حرکتی مطرح شده بو د تبدیل به ابزاری برای امتیاز طلبی ووارد کردن جانبازان  به بازی زشت دلالی شد.

این جانباز 70 درصد با اعتراض به سیستم درصدی خدمات‌رسانی به جانبازان، اظهار داشت: درخواست جانبازان در مسئله خودرو این بوده است که چون ماشین مناسب وضعیت جانبازان در کشور نداریم، شرایطی فراهم شود که بتوانیم خودروی مناسب وارد کنیم اما درعمل این طورشدکه  عده‌ای از جانبازان ماشین بیاورند و بفروشند و پولش را توی جیب‌شان بگذارند یا به دلال‌ها دهند و آنها در ازای 40 میلیون معافیت مثلاً 8 تا 15 میلیون تومان به جانباز دهند و هر ماشینی که دوست دارند، وارد کنند.

رحمانی بیان داشت: وزیر صنایع بعد از اضافه شدن متمم اختصاص معافیت به همه جانبازان اعتراض کرد که این معافیت‌ها ضربه به صنایع خودروسازی داخلی است ولذا آن بخشی ازمصوبه که مربوط به جانبازان زیر70درصدبوددر یکی از جلسات هیئت دولت و در شرایطی که رئیس جمهور جلسه را ترک کرد، لغو شد که همین تصمیم موجب شکاف و نقار در میان خود جانبازان شد

مشاور سابق وزیر ارشاد در امور ایثارگران با بیان اینکه در این ماجرا آبروی جانبازان را بردند، گفت: ما سال گذشته درهمین ایام گفتیم نفس این کاربی حرمتی به جانبازان است و این تفکر را در جامعه تقویت می کند که انگارهمه امکانات کشوربرای جانبازان 70 درصد است و با این شرایط پیش آمده جانبازان حقیقتاً مصداق آش نخورده و دهان سوخته شدند.

این جانباز 70 درصد بیان داشت: از سوی دیگر مجلس که باید بر طبق اصل 138 و 85 قانون اساسی درباره مصوبات دولت نظر دهد با یک سال تأخیر نظر خودش  را در مورد مصوبه معافیت گمرکی جانبازان اعلام کرد یعنی بعد از این همه فراز و نشیب و تبلیغات نادرست علیه ایثارگران و جانبازان،  این مصوبه رامغایربا قانون اعلام کرد.

وی با انتقاد ازمجلس گفت  به این اقدام مجلس هم ایراداتی وارد است؛ یکی اینکه تکلیف آن تعداد خودرویی که با قانون قبلی وارد شده است چه می‌شود چون تاکنون حدود یک‌هزار و 500 نفر از جانبازان از این معافیت استفاده کرده‌اند و برخلاف قانون به بیت‌المال لطمه خورده است اما عیب بزرگتر این است که این موضوع موجب ایجاد تبعیض میان جانبازان شد و آن نگاه همیشگی را تقویت کرد که هر فردی زودتر برود بهتر به حقش می‌رسد یعنی باز اینجا هم نجابت مغلوب شد.

رحمانی ادامه داد: اشکال سوم این است که جانبازان را بار دیگر در مقابل مجموعه سازمان‌های خدمتگزار قرار داد و بی‌اعتمادی مزمنی که جانبازان در برابر سیستم و نهادهای خدمتگزار داشتند را تشدید کرد و جانبازان در این ماجرا دولت، مجلس و بنیاد شهید و امور ایثارگران را مقصر می‌دانند.

وی ادامه داد:‌ اما دولت در این ماجرا بیشتر مقصر است چون این طرح بدون هیچ کار کارشناسی مطرح و تصویب شد

وی با اعتراض به عدم موضع‌گیری بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه، بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران متأسفانه همواره در مسایل مهم حوزه ایثارگری، موضع انفعالی دارد و در دوره آقای زریبافان این مسئله تشدید شده است.

رحمانی بیان داشت: در خصوص مسئله لایحه ایثارگران هیچ صدایی از بنیاد شهید و امور ایثارگران در نیامد و طرف‌های درگیر در این ماجرا خود تشکل‌های ایثارگری و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام بودندولی بنیاد شهید انگار اصلا هیچ وظیفه ای ندارد.

مشاور سابق وزیر ارشاد در امور ایثارگران گفت: در مسئله معافیت گمرکی جانبازان نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران سکوت اختیار کرده است و فقط از سوی مسئولان آن دائم بیان می‌شود که اولویت کار بنیاد شهید فرهنگی است؛ مگر تا به حال بنیاد شهید کار فرهنگی نمی‌کرد.؟ واصلا چه کارفرهنگی مهمتر از صیانت ازشان و حرمت جانبازی؟

رحمانی خاطر نشان کرد: بهتر است که مسئولان بنیاد شهید از کلی‌‌گویی‌ها خارج شوند. چون این سکوت تبعات بدی در جامعه ایثارگران دارد و حمل بر ناتوانی مدیران بنیاد شهید می‌‌شود.

وی افزود: در نخستین دیدار آقای زریبافان با جانبازان و ایثارگران بیان کردیم که از تبلیغ کارهای کرده و نکرده برای جامعه ایثارگری پرهیز کنند و ایشان هم گفتند که "مطمئن باشید من اهل حرف زدن نیستم"اما فکر نمی کردیم مقصود ایشان ازحرف نزدن این باشد که در مسائل مهم جامعه ایثارگری سکوت کنند در حالی که اتفاقا معلوم شد ایشان خیلی هم کم حرف نیستند ولی بیشترتمایل دارند کلی گویی کنند.

این جانباز 70 درصد اظهار داشت:.مطالبه اول جانبازان در این ماجرا، اعاده حیثیت از جانبازان است. بالاخره یک سال تمام تبلیغات کردند که جانبازان 40 میلیون معافیت گمرکی واردات خودرو گرفته‌‌اند بنابراین باید این مسئله در جامعه اصلاح شود که این طور نبوده و دولت ومجلس وبنیاد شهید باید به فوریت وبه طوررسمی ازجانبازان عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: مگر نمی‌گویند دولت، دولت فرهنگی است و مگر بنیاد شهید نمی‌گوید که اولویت کارش فرهنگی است؟خب چه مسئله فرهنگی بالاتر از آبرو و حیثیت جانبازان و جامعه ایثارگری ؟ اگر آبروی ایثارگران بریزد دیگر شما با چه دستاویزی می‌خواهید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهید.؟

این جانباز 70درصد بیان داشت: اساسی ترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ و اشاعه فرهنگ ایثارگری و تکریم ایثارگران است. آیا در این قضیه حرمت و کرامتی  باقی ماند.؟ جانبازان وسیله دلالی یک عده سودجو شدند. گاهی شنیده‌ شد که جانباز با 5 میلیون تومان راضی شده است و امتیاز واردات خودرو را واگذار کرده است. اینها آبرویی است که از جانبازان ریخته شده. آیا بنیاد شهید اینها را نمی‌دانست و نمی‌توانست جلوی آن را بگیرد.؟ آیا این برای مسئولان ما افتخار است که جانباز قطع نخاع مملکت اینقدرمحتاج باشد که امتیازش را به ثمن بخس بفروشد؟  آیا جانباز نباید آنقدر بی‌نیاز باشد که دست به چنین کاری نزد؛ آیا بیشتر از این می‌شد با آبروی ایثارگران بازی کرد؟

مشاور سابق وزیر ارشاد در امور ایثارگران تأکید کرد:بعداز عذرخواه ی رسمی کاربعدی دست اندرکاران باید این باشد که راه حل مناسبی برای جبران این ضایعه پیداکنندواز طریق یک مصوبه فوریتی درمجلس یا تقبل مبلغ معافیت مذکور ازسوی دولت ویا هر راه قانونی دیگر به این ماجرای سخیف وزننده فیصله بدهند.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:36 ب.ظ

سلام هنوز هم جای شبهه و تاسف است از این که دادن حق گمرک برای جانبازان ۷۰ درصد مغایر با شان و منزلت ایثارگر نیست ولی برای بقیه بی حرمتی باشد.
در عوض میتوانید مقرراتی بگذارید که مانع از فروش امتیاز شود.
گناه ما چیه که مین در دسترس نبود یا هر دو پا جا نماند.
به ما که رسید وا رسید.
با تشکر یک جانباز در حسرت ماشین.

جانباز یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:28 ب.ظ

ننگتان باد ! که جانباز لنگ
پول باشدو... !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد