روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

اقدام قابل تقدیر مدیرعامل محترم بانک پاسارگارد

در پی اهانت و بی اعتنایی رئیس یکی از شعب بانک پاسارگارد به یک جانباز و همسرش که هر دو ویلچرنشین هستند و گزارشی که که در این وبلاگ تحت عنوان " دست ما کوتاه و تیر اهانت بر قلب ما" در این وبلاگ درج شد.

مدیرعامل محترم و مسئولین محترم حراست بانک با اطلاع از این برخورد نامناسب موضوع را پیگیری کرده و ضمن دلجویی از این جانباز و همسرش طی بخشنامه ای به کلیه شعب اعلام کردند که موظف به انجام امور جانبازان و معلولین که نمی توانند وارد شعب شوند هستند.



وبلاگ روزنوشت های جانبازی آمادگی خود را برای درج کامل این خبر و متن کامل بخشنامه صادره از سوی مدیرعامل محترم بانک پاسارگارد دارد در صورتی که خبر و بخشنامه را برای ما ارسال کنند.

سیاه نمایی وضعیت جانبازان در صدای آمریکا


تلویزیون صدای آمریکا VOA  در برنامه افق تاریخ 12 اسفند به موضوع بنیاد شهید و جانبازان پرداخته و تلاش کرده است با سیاه نمایی از وضعیت جانبازان آنان را جزء متغرضین به نظام معرفی کند.


در این گزارش با بنی صدر ، نوری زاد فیلم ساز ضد انقلاب ، مجتبی واحدی مشاور سابق و فراری کروبی و خانم مسیح علی نژاد خبرنگار فراری صحبت کرده است.



 این برنامه سوالی را برای اخذ نظر مخاطبین در فیس بوک گذاشته که نکته القایی آن اینست که جانبازان را منتقدان به نظام و حکومت (و نه دولت) مفروض دانسته است

 

سوال برنامه اینست :

چرا خانواده شهدا و جانبازان جنگ به منتقدان حکومت بدل شده اند؟ جواب:

 

1- پاسخگو نبودن بنیاد شهید به موارد فساد و اختلاس  +18

 

2- رخدادهای پس از انتخابات 88 و شهید دزدی +27

3- عدم حمایت بنیاد شهید از خانواده های شهدا و جانبازان +83

 

 یکی از محورهای برنامه :نگاهی به بنیاد شهید در 7 پرده از تاسیس تا اختلاس بود و بخش دیگر 


پخش گفتگوی مسیح علی نژاد با یک جانباز شیمیایی که در پس زمینه این گفتگو   مستند فراموشی ساخته احمد سلیمان نیا پخش میشد


خانم مسیح علی نژاد در برنامه در پاسخ به این سوال که مشکلات جانبازان چیست ،
مشکلات اشتغال – تهیه دارو و وضعیت اقتصادی و خانوادگی  را بزرگترین و ساده ترین خواسته جانبازان دانست


بنی صدر با این استدلال که نهادهای انقلابی غیر قانونی بودند و برای تحکیم پایه های استبداد درست شدند تاکید کردند من از اول با آنها - از جمله بنیاد شهید - مخالف بودم


نوری زاد خبرنگار ضد انقلاب شده که زمانی جزء انقلابیون چند آتشه بود اصل جنگ و دفاع مقدس را زیر سوال برد و فرماندهان را متهم کرد که برای جان افراد ارزشی قائل نبودند.

وی تاکید کرد که شهدا اگر امروز بودند جز متعرضین بودند


مجتبی واحدی که زمانی جزء مشاوران کروبی و از مسئولین بنیاد شهید بود یکسره به دفاع از عملکرد کروبی در زمان ریاستش بر بنیاد شهید و متهم کردن نظام پرداخت

 



 تمام تلاش برنامه افق برزگنمایی میزان سرخوردگی و افزایش میزان در جانبازان بود. جانبازانی که در زندگی ناامید هستند و بنیاد شهید و نظام به آنها توجه ندارد و آنها را به فراموشی سپرده است


بنیاد شهید