روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

فرارسیدن سال نو مبارکباد

فرارسیدن سال نو بر شما مبارک


هفت سلام خداوند هفت سین زندگی ات


سلام قولا من رب الرحیم

سلام علی موسی و هارون 

سلام علی ابراهیم

سلام علی نوح فی العالمین

سلام علی المرسلین

سلام علی آل یاسین

سلام هی حتی مطلع الفجر

 

با چشمانی نگران همه

با چشمانی نگران همه



امروز صبح خدا توفیق داد به نیابت از همه دوستان و خوانندگان به ملاقات جانباز سرافراز حاج حسین آقا صفری رفتم


مدتی منتظر شدم تا ایشان را از بخش دیالیز بیاورند. بعد از جابجایی  به اتاق محل بستری رفتم و به احوالپرسی از وضعیت جسمی پرداختم.


پس از تشریح وضعیت خودش از دغدغه هایش برای وضعیت بهداشتی و درمانی دیگر جانبازان سخن گفت.


حاج حسین با وجود همه مشکلات جسمی جدیدی که بر مشکلات سابقش اضافه شده و بعد از اینکه ۴ ساعت زیر دستگاه دیالیز بود همچنان مانند سابق با زبان صریح و بذله گوی خود سخن می گفت


صفری کمتر از خود سخن گفت بیشتر از نگرانی هایش در باره مشکلات و مسائلی که مخصوصا در زمینه بهداشت و درمان و وضعیت بیمارستانها برای جانبازان وجود دارد و در آینده پیش خواهد آمد.


از مشکلاتی که در روند درمان و وضعیت نامطلوب بیمارستانها، حتی بیمارستانهای خصوصی وجود دارد

از مشکلاتی که در هزینه کردن و بیمه جانبازان وجود دارد

از مشکلاتی که با بستری شدن یک جانباز خانواده او نیز درگیر آن می شوند


بقول خودش "من که جانبازی هستم که همه منو میشناسن این همه مشکل برای درمان وجود دارد وای بحال جانبازی که کسی را ندارد و دستش جایی بند نیست" 


 توصیه حاج حسین به همه دوستان جانباز این بود :


باید خود جانبازان بجنند و منتظر اقدام دیگران نباشند  مسائل مربوط به خودش را بخصوص در زمینه بهداشت و درمان را با قاطعیت پیگیری کنند و کوتاه نیایند" 



دیدار با معاون معلول رئیس جمهور اکوادور


جانباز قاسم اویسی - تلفن زنگ زد. خانم محترمی از روابط عمومی بنیاد شهید بود.  از من خواست در برنامه ای که در هتل استقلال تهران در تاریخ 16 اسفند انجام می شود شرکت کنم. گفتم برنامه چیست؟ گفتند دیداری است با یک معلول و یلچری که معاون  رئیس جمهوراست.

شما ساعت 10 صبح در مقابل درب اصلی هتل آماده باشید و به محض رسیدن با این دو شماره تماس بگیرید تا شما را همراهی کنند. من هم پذیرفتم ساعت 9و55 دقیقه در محل مورد نظر حاضر شدم. هر چه تلفن زدم موفق نشدم با افراد مورد نظر تماس بگیرم. کمی ناامید شدم. تا اینکه یکی از شماره ها جواب داد. گفتند ساعت برنامه 10 و 30 دقیقه است. منتظر ماندم تا با من تماس گرفتند و بعد از مدتی وارد لابی هتل شدیم. چند تن از دیگر جانباز هم حضور داشتند.



بعد از مدتی معاون محترم رئیس جهمور اکوادور به جمع ما پیوست. چیزی که برای من جالب بود ایشان خودش نیز روی ویلچیر بود. هر کدام از ما ضمن معرفی خودمان در خصوص وضعیت جانبازی و مسائل دیگری  صحبت کردیم. مترجم نیز که جوانی با هوش و مسلط در کارش بود حرف ها را رد و بدل می کرد.جانبازان شرکت کننده هر کدام واقعا" در زمینه ای نخبه بودند. یکی صاحب نمایشگاه  و دارای مدال های متعدد جهانی در زمینه هنری بود، دیگری نقاش ماهر با دهان که البومی از کارهای خود را نیز به همراه آورده بود و به چندین زبان خارجی نیز از جمله زبان اسپانیایی مسلط بود. چیزی که برای معاون رئیس جمهور بسیار جذاب می نمود و از او سوال کرد چگونه با این زبان اشنا شده است؟


به هر حال هر یک از جانبازان به حق ، مناسب حضور در این برنامه بودند به جز خود من که انتخاب من هم تنها به اعتبار طرحی بود که در ارتباط با جانبازان انجام داده بودم. بعد از صحبت های  ما معاون رئیس جمهور مسائلی را مطرح کرد. از اهداف سفرش به ایران، از دیدارش با رئیس جمهور آقای احمدی نژاد و مسائل هسته ای و اینکه برنامه هسته ای صلح آمیز حق ایران است. ازهمکاری اقتصادی ایران با اکوادور در زمینه نفتی و آبی گفت. می گفت کشور ما از پر آبی رنج می برد و کشور شما از کم آبی که دو کشور باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. به شوخی یکی از بچه ها گفت ما به شما نقت می دهیم و شما به ما آب بدهید که ایشان گفت دنبال چنین برنامه ای هستیم!

ویژگی های جغرافیایی، جمعیتی، سیاسی و اقتصادی کشورش  را برای ما بخوبی ترسیم کرد. اینکه داروین نظریه مکتب تکاملی خود را با حضور در  اکوادور و در جنگل های آمازون با مطالعه روی انواع پرندگان و حیوانات طرح کرد! اینکه هنوز در اکوادر اقوامی منزوی از جامعه زندگی می کنند و حتی بدون هیچ پوششی در مناطقی از کشور ما زندگی می کنند و مایل نیستند به شیوه مدرن زندگی کنند و دولت اکوادور هم به شیوه زندگی آنان احترام می گذارد و حضور نژاد های مختلف در این کشور از جمله مطالبی بود که ایشان در خصوص کشورش مطرح کرد.

در انتها هم ایشان از وضعیت جسمی و اینکه از وضعیت جسمانی خود مدت ها در رنج بودم اما بعدها این واقعیت را پذیرفتم و و فهمیدم که جسم انسان در تکامل انسان عامل اصلی نیست، این روح انسان است که تعیین کننده است. در این جا بود که تصمیم خود را گرفتم و با تلاش و همت خود توانستم نظر مردم کشورم را به خود جلب کرده و برای دومین بار به عنوان معاون رئیس جمهوری اکوادور انتخاب شوم و تمام تلاش خودم را در راه کمک به افراد ناتوان از نظر جسمی بکار گیرم  و یکی از اهداف دیدار من از ایران هم تعامل با افراد آسیب دیده از جنگ است، دیداری که می تواند در همکاری دوجانبه در این زمینه به ما کمک کند.

مسابقه ویلچر رانی جانبازان


مسابقه ویلچررانی جانبازان بمناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام برای تاسیس بنیاد شهید


یادواره شهدا


شنبه 22 اسفندماه از ضلع غربی حرم حضرت امام (ابتدای عوارضی اتوبان قم)



در سالگرد فرمان حضرت امام (ره) برای تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، مسابقه بزرگ ویلچر رانی ویژه جانبازان صبح روز شنبه 22 اسفند ماه هم زمان با سالگرد صدور این فرمان مبارک در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.



"مصطفی پرکره"  که خود از جانبازان 70 درصد قطع نخاعی است با اشاره به برگزاری این مسابقه در دو کلاس جانبازان قطع نخاع و جانبازان قطع عضو اضافه کرد: ثبت نام از شرکت کنندگان رأس ساعت 9/30صبح روز مسابقه در محل ضلع غربی حرم مطهر (ابتدای عوارضی تهران- قم) انجام می شود و سپس مسابقه ا زهمان محل به مقصد درب ورودی شبستان حرم آغاز خواهد شد.

مسئول برگزاری مسابقه بزرگ ویژه جانبازان افزود: این برنامه فرهنگی – ورزشی با حمایت و پشتیبانی بنیاد شهید منطقه 14 تهران و با حضور جمعی ا زمدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان کشوری  و شهری برگزار می شود.

پرکره در پایان گفت: به نفرات برتر هر دو کلاس قطع نخاع و قطع عضو جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مشکلات زندگی یک جانباز ویلچیری


خبرگزاری فارس: همسر یک جانباز 70 درصد گفت: خیلی وقت‌ها وقتی به تنهایی ویلچر همسرم را از پله‌ها بالا می‌برم، مردم فقط نگاه‌ می‌کنند؛ وضعیت شهر هم به گونه‌ای نیست که همسرم به راحتی با ویلچر در شهر تردد کند به همین خاطر هم معمولاً جای خالی او در گردش‌های خانوادگی خالی است



در شهر ما بار سختی‌ها و مشکلات یک جانباز ویلچری اول به دوش خودش و بعد بر دوش همسر اوست.

ادامه مطلب ...

مجلس ایثارگران مجلس واقعی ایثارگران نیست

فاش نیوز- زمزمه هایی به گوش می رسد که بنیاد پذیرفته است این مجلس، مجلس واقعی ایثارگران نیست و باید انتخاب اعضای آن را به انتخابات فراگیر جامعه ایثارگری واگذارد.

اخبار غیر رسمی منتشر شده درپایان اجلاس پنجم مجلس ایثارگران حکایت ا زآن را دارد که بنیاد شهید ا زنظر اولیه خود درباره  جایگاه مجلس فعلی عدول کرده و پذیرفته است که این مجلس نباید و نمی تواند به عنوان منتخبین جامعه ایثارگری تصمیم بگیرد.

جهت گیری جدید بنیاد وقتی ملموس تر می شود که به خروجی رسمی نتایج و مصوبات اجلاس پنجم مجلس موسوم به ایثارگران توجه شود؛ مصوباتی که به وضوح از دوگانگی در تصمیم ها حکایت می کند؛ از یک سواین مجلس به سیاق اجلاس های پیشین خود مصوباتی در زمینه های گوناگون امور ایثارگران از جمله طرح تشکیل صندوق ایثارگران، امکان استفاده از اماکن ورزشی برای خانواده ایثارگران و امثال آن دارد، و از دیگر سو در بیانیه رسمی هیات رییسه ازدولت تقاضا می شود هرچه سریع تر نسبت به تصویب اساسنامه مجلس اقدام کند که بایداین تقاضا را در جهت تسریع در تمهید و تدارک مقدمات برگزاری انتخابات تفسیر و تلقی کرد.

اگر چه انتظار جامعه ایثارگری از مجلس فعلی موسم به ایثارگران این بود که صریح تر و شفاف تر از آن چه در رسانه ها مطرح شد درباره جایگاه موقتی خود و تأکید بر انجام انتخابات موضع گیری کند، لیکن همین مقدار را باید به فال نیک گرفت و منتظر گام های بعدی برای اصلاح هر چه بیشتر مسیر حرکت مجلس به سمت اقدامات تأسیسی ماند.

ا زگوشه و کنار خبر می رسد برخی اعضای محترم مجلس موسوم به ایثارگران از تغییر موضع بنیاد ناراحت و دلخورند و معتقدند بنیاد نباید به علامت سئوال بزرگی که از سوی ایثارگران جلوی اعتبار و جایگاه مجلس فعلی قرار گرفته است مهر تأیید بزند. اما باید به این برادران عزیز یاد آور شد که بارکج هیچ گاه به مقصد نمی رسد و اکنون که مسئولان محترم بنیاد متوجه بنای ناصحیح این تشکیلات شده اند باید از آن استقبال کرد.

فراموش نکنیم ایده مجلس ایثارگران از جمله مطالبات دیرینه و برزمین مانده جامعه شریف ایثارگری بوده و هست و نباید با تصمیمات یک سویه دولتی و غیر مشارکت جویانه، این ایده مترقی و مفید به حال ایثارگران عزیز را به مذبح کشاند.

به عنوان اولین اقدام دراین حرکت اصلاحی پیشنهاد می شود متن اساسنامه پیشنهادی به دولت منتشر شود تا جامعه ایثارگری درجریان جزئیات برنامه ای که برای آینده مجلس ایثارگران درنظرگرفته شده است قراربگیرد.



در همین رابطه


تصریح زریبافان بر"مجلس مؤسسان"بودن مجلس موسوم به مجلس ایثارگران


یا من اسمه دواء و ذکره شفاء


یا من اسمه دواء و ذکره شفاء


شنیده ایم برادر جانباز حسین صفری بدلیل وخامت حالشان در بیمارستان بستری شده اند 


برای شفای این جانباز عزیز دست به دعا برداریم و امن یجیب بخوانیم




برادر جانباز حاج حسین صفری جانبازی که با وجود داشتن جراحت های متعدد و جانبازی از ناحیه چشم، پا و دست ها با تمام وجود پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری بود و در احقاق حقوق از دست رفته این قشر از جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی داشت و از این لحاظ حق بزرگی بر گردن جانبازان و ایثارگران دارد.




یارب به نسل طاهر اولاد فاطمه
یارب به خون پاک شهیدان کربلا
یارب به صدق سینه‌ی پیران راستگوی
یارب به آب دیده‌ی مردان آشنا
دلهای خسته را به کرم مرهمی فرست
ای نام اعظمت در گنجینه‌ی شفا

سعدی 
 
 

میلاد رسول خوبیها و مهربانی ها مبارک

 زاد روز ولادت خاتم نبوت و امام ششمین امام جعفر صادق مبارکباد. 

 

 

 

 

 

 ستاره ای بدرخشید وماه مجلس شد 

دل رمیده ما رمیده ما را انیس و مونس شد 

سوالات و ابهاماتی در باره مجلس ایثارگران

 

سوالات و ابهاماتی در باره مجلس ایثارگران  

 

متأسفانه مجلس ایثارگری هم در مرحله انعقاد و هم در ادامه فعالیت از ابتدایی ترین ضروریات یک حرکت اجتماعی نظام مند و اقناع کننده جامعه هدف بدور افتاده است. از این رو در سالروز تأسیس این مجلس و جلسه سالانه آن ، سئوالات و ابهامات اساسی برای اکثر قریب به اتفاق جانبازان و ایثارگران باقی است که از برادران و خواهران عضو این مجلس انتظار می رود پاسخ شفاف و قانع کننده ای به همرزمان خود ارائه کنند

 

 

شکل گیری مجالسی شبیه مجلس ایثارگران و جلب مشارکت و تعاون هر چه بیشتر گروه های اجتماعی در رتق و فتق مشکلات خودشان از امور مبارک و میمون است. در صورت تحقق واقعی مشارکت همه یا لااقل اکثر جامعه ایثارگری و شکل گیری و تداوم آن می تواند منشاء خیرات فراوانی هم برای مدیریت های مربوط و هم خود اعضاء آن گروه قرار گیرد.
اما متأسفانه مجلس ایثارگری هم در مرحله انعقاد و هم در ادامه فعالیت از ابتدایی ترین ضروریات یک حرکت اجتماعی نظام مند و اقناع کننده جامعه هدف بدور افتاده است. از این رو در سالروز تأسیس این مجلس و جلسه سالانه آن ، سئوالات و ابهامات اساسی برای اکثر قریب به اتفاق جانبازان و ایثارگران باقی است که از برادران و خواهران عضو این مجلس انتظار می رود  پاسخ شفاف و قانع کننده ای به همرزمان خود ارائه کنند.
1. این نهاد چگونه مجلسی است که نه تنها غالب ایثارگران در انتخاب اعضاء نقشی نداشته اند، بلکه حتی از تشکیل آن هم بی خبرند و طراحان و مسئولان آن همچنان چراغ خاموش به پیش می روند.
2. براستی  هدف از تشکیل مجلس چیست؟ پیش بدنبال جلب رضایت چه کسانی هستید. ایثارگران یا؟1؟1
گروه های جانبازی و آحاد جامعه ایثارگری تنها راه برون رفت از این وضع نابسامان و ناکارآمد مجلس ایثارگرآن را تعیین سازوکار و برنامه انتخابات فراگیر ایثارگری در سراسر کشورو تعیین زمان مشخص برای آن می دانند.
لذا انتظار می رود اعضاء محترم این مجلس تنها بعنوان مجلس مؤسسان در اولین جلس? سالانه با عمل به این وظیفه خطیر خود بیش از این موجبات نارضایتی جامعه ایثارگری را فراهم ننماید. 

 


رئیس هیأت مدیره انجمن جانبازان نخاعی
محمود غیاثی

مجلس ایثارگری ایده خوب با عملکردی بد

فردا سالگرد تشکیل دستوری تشکیلاتی بنام مجلس مشورتی ایثارگری است. مجلسی که رئیس آن را منتخب جامعه ایثارگری می داند البته انتخابی که اثر و نشانی از آن ندیدیم


در این رابطه در زمان برگزاری اولین نشست این مجلس مطلبی را با عنوان "مجلس شورای ایثارگران از فرمایش تا فرسایش" نوشتم.


اکنون در سالگرد تشکیل این مجلس بجاست یک بازنگری در عملکرد و جایگاه آن نزد افکار عمومی جامعه ایثارگری بشود تا معلوم گردد این مجلس ساختگی تا چه میزان در افکار عمومی ایثارگران از مشروعیت و مقبولیت برخوردار است.


مجلس مشورتی ایثارگری ایده خوبی بود که شهید شد


از سالها پیش در جمع برو بچه های ایثارگر و جانباز این ضرورت مطرح می شد که برای اصلاح وضعیت ایثارگران لازم است خود آنان در فرآیند تصمیم گیری ها دخیل باشد.


برای اجرایی شدن این نیاز و ضرورت، ایده ها و طرحهای مختلفی مطرح می شد و بعضا فعالیت هایی نیز صورت گرفته بود.


یکی از ایده های مطرح شده ایده تشکیل مجلس ایثارگری بود.


مجلسی که منتخب واقعی ایثارگران باشد و قدرت واقعی قانونگذاری در حیطه ایثارگری - یا ارائه پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی - و نظارت بر عملکرد مسئولین بنیاد را داشته باشد


مجلسی که بعنوان نمایندگان واقعی ایثارگران ، مطالبات و خواسته های جامعه ایثارگری را تجمیع و تحدید کرده و تصویب و اجرایی شدن آنها را پیگیری کند.


اما تشکیل شتابزده و انتصابی مجلس مشورتی  در دوران ریاست دکتر دهقان این سوء ظن را ایجاد کرد این مجلس بیش از آنکه مجلسی کارآمد برای حل معضلات جامعه ایثارگری باشد مجلسی تبلیغی و شعاری است.


حال که در سالگرد اجلاسیه مجلس ایثارگری قرار داریم بسیار بجاست اعضای محترم این مجلس با بازنگری در عملکرد خود پیش از هر چیزی باید در پی کسب مشروعیت درافکار عمومی جامعه ایثارگریی باشد.


امیدوارم مسئولین امر بجای انجام حرکات لوکس و نمایشی - با هزینه های گزاف- بطور واقعی در پی در افکندن ایده ها و طرحهای عملی ممکن و مفید برای حل معضلات انباشته شده جامعه ایثارگری باشند.