روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روحانی مجاهد ویلچرنشین


سالها قبل در جبهه های جنگ، هنگامی که در سنگرهای خط پاسگاه زید در گرمای طاقت فرسای جنوب حضور داشتم با طلبه فاضلی برخوردم که در ایام فراغت از اشتغالات علمی لباس رزم پوشیده و با لباس خاکی بسیجی در خط مقدم جبهه حضوریافته بود.
در همان برخوردهای اول مجذوب روحیات عرفانی و شیفته مقامات علمی ایشان شدم. در طول سالهای جنگ و دفاع مقدس این طلبه فاضل بارها و بارها در خط مقدم در کسوت بسیجی خاکی پوش حضوری مستمر داشت.
هرگاه از جبهه رزم برمی گشت در جبهه درس و علم مجاهدتی وافر می نمود بطوریکه در ضمن حضور در پای درس بزرگان حوزه و مراجع بزرگی همچون حضرت آیه الله فاضل لنکرانی ، آیه الله جوادی آملی، آیه الله استادی، آیه الله اشتهاردی و...... و کسب فیض از محضر بزرگان حوزه علمیه قم در سطح خارج فقه و اصول، به فراگیری زبان انگلیسی و عربی پرداخت و با تسلط بر این زبان به تالیف و ترجمه آثار دینی پرداخت. 
در سالهای پس از جنگ درحالیکه بسیاری از افراد به سر زندگی ،کسب و کار ، علم و تحصیل خود بازگشتند این طلبه فاضل احساس می کرد باید در صحنه مقابله رویاروی با استکبار جهانی همچنان حضوری فعال داشته  و مروج رسالت جهانی انقلاب اسلامی باشد .بدین لحاظ دست از مجاهدت نکشید و بدلیل آشنایی که به زبان های عربی و انگلیسی داشت از سوی سپاه برای آموزش نیروهای شیعه لبنانی به لبنان اعزام شد و مجاهدت خود را در این سنگر تداوم بخشید.


پس از سالها مجاهدت در سنگر جهانی انقلاب اسلامی دست تقدیر چنین رقم خورد که این روحانی مجاهد در این دنیا اجر زحمات خود را با دریافت مدال جانبازی دریافت کند.
وی در یکی از این ماموریت ها که از لبنان به ایران بازمی گشت به درجه جانبازی نائل می آید و بر اثر قطع نخاع شدن از گردن قرین همیشگی ویلچر می شود.


برادر جانباز قطع نخاع گردنی حاج احمد نطنزی
روحانی گرانقدری که اکنون بر ویلچر نشسته است با وجود همه ناتوانی های جسمی و بیمارهای ناشی از جانبازی و قطع نخاعی بودن دست از تلاش نکشیده و همچنان در حال تحقیق و تتبع در علوم دینی و تلاش برای رفع شبهات دینی و پاسخگویی به سوالات شرعی است
جانباز 70% نخاعی گردنی حجه الاسلام حاج احمد نطنزی تاکنون کتب و مقالات متعددی را تالیف و ترجمه و به چاپ رسانده و چند کتاب و مقاله نیز در دست تالیف دارند.
از جمله کتب منتشر شده ایشان کتب:


 "نگاهی قرآنی به آزمونهای الهی" چاپ کانون اندیشه جوان



ترجمه "فقه اسلامی" مولف القرشی چاپ آستان قدس رضوی



کتب در دست تالیف و آماده چاپ


"مهارت های ارتباطی از دیدگاه قرآن و روایات"
"قیام جاوادنه زید بن علی"



ترجمه کتب و مقالات متعدد از عربی و انگلیسی به فارسی از جمله::


- "تمنای وصال" ترجمه و شرح زیارت اذن دخول حرم امام رضا (مولف ابراهیم انصاری بحرینی)


- "ویژگی های دوران غیبت صغری از دیدگاه شهید صدر" مولف غروی فصلنامه انتظار

- "عصر امام خمینی" العالم چاپ در روزنامه جمهوری اسلامی


- "تفسیر موضوعی قرآن کریم" از انگلیسی به فارسی نشریه مطالعات و تحقیقات ادیان

- "تصوف در اسلام" از انگلیسی به فارسی نشریه مطالعات و تحقیقات ادیان



این روحانی مجاهد در کنار تحقیق علمی و نوشتن کتب و مقالات متعدد،  از طریق سایت اینترنتی پرس وجو و شماره تلفن 09650 به سوالات دینی و شبهات اعتقادی افراد جواب          می دهند

برای این جانباز سرافراز و افتخار آفرین و روحانی مجاهد آرزوی سلامت و سعادت و موفقیت روزافزون داریم.

 و بر روح پدر محروم این عزیز جانباز شیخ زین العابدین نطنزی سرخه ای فاتحه ای نثار می کنیم


معافیت خودرو به مثابه داستان های هزار و یک شب!

بر گرفته از وبلاگ حادثه صبح چهاردهم - مهدی سامع


حکایت تأمین خودروی جانبازان هم برای خود داستانی پیدا کرده است. داستانی چون داستان های هزار و یک شب. مصوبه ی دولت نهم در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری دهم، اولین شب سهل و آسان آن بود. مانده هزار شب دیگر که متن داستان، شبکه ی پخش، برنامه، ساعت پخش، گوینده، شنوندگان و … همه و همه به امان خدا رها شدند!. نقبی به بطن داستان و نقدی بر چگونگی آن.

ادامه مطلب ...

رقص ناموزون ایران خودرو

 

داستان تامین خودرو برای جانبازان بر اساس مصوبه معافیت گمرگی واردات خودرو دولت به اینجا ختم شد که جانبازان این مجوز را در اختیار خودروسازان داخلی قرار دهند تا این شرکت ها با استفاده از این مجوز قطعات مورد نیاز خود را وارد کرده و در قبال آن خودرو در اختیار جانباز قرار دهند. 

بنیاد تاکنون در دو مرحله لیست حدود 1700 در اختیار شرکت های خودرو ساز قرار داده است ولی متاسفانه برخی از خودروسازان با وجود در اختیار داشتن این اسامی برای  تحویل خودرو به جانبازان تعلل می کنند.  و چوب لای چرخ می گذارند و جانبازان مراجعه کننده را سر می دوانند 

 

از این جمله می توان از شرکت ایران خودرو نامبرد که با وجود اینکه بنیاد اسامی 1071 نفر از جانبازان را (بعلاوه 7 نفر که قبلا ارسال کرده بوده) در تاریخ 30/9/89  برای این شرکت ارسال کرده است   هیچ اقدامی برای تحویل خودرو به جانبازان انجام نداده است . 

با وجودی که بیش از یکماه قبل اسامی 7 نفر از جانبازان از سوی بنیاد و از سوی اداره صنایع برای ایران خودرو و گمرگ ارسال شده است. ایران خودرو هیچ اقدامی برای تامین خودروی آنها انجام نداد بعد از اینکه در چند روز اخیر چند تن از جانبازان شخصا به ایران خورو  رفته و مصرانه پیگیر انجام امور شدند ایران خودرو بعد از تعلل بسیار نامه مبنی بر استعلام اسامی 7 نفر  از جانبازان (و نه همه اسامی جانبازان معرفی شده ) را تحویل این عزیزان می دهد و می گوید بروید بندرعباس جواب نامه را از گمرگ بندرعباس بیاورید.  

 

این تعلل کاری و سنگ اندازی ایران خودرو را  بگذارید در کنار اخبار واصله غیر رسمی از تلاش این شرکت محترم برای  اجرایی کردن درج قید "ممنوعیت فروش 5 ساله خودروهای واگذاری بر روی سند خودروهای تحویلی که به حمدالله بنظر می رسد با تحویل خودرو 24 نفر از جانبازان از سوی شرکت بهمن این تلاش ناکام ماند. 

 

جناب شرکت بسیار معظم ایران خودروی کمی تا قسمتی محترم 

  

این همه تعلل ورزی ها برای چیست؟ 

ما که از داشتن عرق ملی و وجدان خدمت رسانی شما به قشر عزیز جانباز نا امید هستیم  سوابق کاری شما در تحویل خودروی 206 به جانبازان در چند سال قبل و بلایی که بر سر جانبازان آوردید هنوز از ذهن جانبازان پاک نشده است . این تعلل ورزی و سنگ اندازی در روند تحویل خودرو به چه هدف و منظوری است؟ حداقل همان نگاه کاسبکارانه خودرو داشته باشید و خودرو های را تحویل دهید و از بابت مجوز واردات قطعات خودرو بیش از میزان مقرر معافیت سودتان را ببرید نوش جانتان؟ 

 

- آیا باید برای استعلام مجوز واردات خودرو هر جانبازی با وجود همه مشکلات جسمی اش تا بندرعباس برود جواب استعلام را بیاورد 

آیا گمرگ در تهران دفتر و دستک ندارد. 

-آیا سیستم ارتباطی و الکترونیکی سریع وجود ندارد که بفرسید و جواب بیاید تا نیاز به مکانبه کتبی ارسال با پست یا نفر نباشد) 

_ آیا امکان ندارد گمرگ اسامی جانبازانی که از سهمیه واردات استفاده کرده و خودرو وارد کرده اند را یکجا برای شرکت های خودرو ساز داخلی ارسال کند تا برای هر مورد، کاغذبازی و مکاتبه جدا گانه صورت نگیرد. 

 

 

برادر محترم جناب آقای نجم الدین مدیرعامل محترم شرکت ایران خودرو  

بنده که شما را شخصی زحمت کشیده و معتقد می شناسم به نمایندگی از افکار عمومی جانبازان درخواست دارم شخصا مداخله کرده برای تسهیل روند واگذاری خودرو به جانبازان که برای آنان نه یک وسیله رفاهی لوکس که یک وسیله مورد نیاز است تدبیری اتخاذ کنید که وجهه شما و شرکت ایران خودرو در بین قشر معظم و عزیز جانباز وایثارگر بیش از این خراب نشود  

 

جناب مهندس نجم الدین  بنابه ارادتی که به شما دارم  

هشدار می دهد اگر این روند تعلل ورزی ادامه یابد موجب تحریک افکار عمومی جانبازان شده که پیامد آن چندان برای شخص شما و شرکت ایران خودرو و برای جامعه خوشایند نخواهد بود. 

  

 من آنچه شرط بلاغست با تو می گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال 

در اینجا جا دارد از خودروسازی شرکت بهمن (مزدا3) که خودرو 24 نفر از جانبازان را تحویل داده است  نقدیر و تشکر شود و امید است این روند مستمر باشد 

چگونه تلفن همراه شنود میشود

هر تلفن همراهی دارای یک میکروفون  بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را داراست. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.






امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.


این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را  به راحتی شنود نمایند.

البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی شودو سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص(مانند نوکیا) نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.

البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.

در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ،  پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک ، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می رسانند.

با استفاده از این تکنولوژی ، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه می تواند باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می تواند بسته به حساسیت میکروفون خود ، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.

لازم به ذکر است  که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی شود بلکه این دستگاه ها قادربه دسترسی به  تمامی بخش های تلفن همراه از قبیل یادداشت های شخصی ، پیام های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می باشند.

توصیه هایی برای مقابله با این جاسوس :

1. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه (مانند نوکیا) به فرد مهاجم فروخته شود ، عملاً هیچ کاری نمی توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) ردوبدل می شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.

2. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می نماید را Ban نمایید.

3. پیامک هایی که از افراد ناشناس می رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.

4. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.

5. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.

6. در بازه های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.

7. به یاد داشته باشیم که دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های نسل جدید برخوردار هستند.


منبع: گروه سیاسی مرصاد


داستان محمود و ایاز

نمی دونم چرا این روزها داستان محمود غزنوی و ایاز بر سر زبانها افتاده


هرچه فکر کردم به مخیله ناقص ما چیزی خطور نکرد


حکایت ماندگار ایرانی؛ عشق سلطان «محمود» به «ایاز»


دلبستگى او به غلام ترک زاده‏اى به نام ابوالنجم ایاز دستاویزى شد براى شعراى عارف و صوفیان شاعر که با توسعه و تحول این داستان شخصیت آن دو را مظهر عاشق و معشوق و طالب و مطلوب عرفانى بدانند. آنگونه که تاریخ روایت مى‏کند، غلام ترک زاده‏اى بنام ایاز فرزند اویماق نزد پادشاه مقتدر غزنوى محمود بن سبکتگین، محبوبیت ویژه داشت و داستان این محبوبیت در سراسر حکومت شاه غزنوى گسترش یافته و زبانزد خاص و عام گشته بود.



آرایش رسانه ای اصول‌گرایان برای انتخابات مجلس نهم

با توجه به نزدیک شدن انتخابات می خواهیم کمی به عالم سیاست سر بزنیم البته با پرهیز از خط و خط بازی و جناح گرایی


این هم گزارش مفیدی است صرفا جهت اطلاع


آرایش رسانه ای اصول‌گرایان برای انتخابات مجلس نهم


دکتر احمدی نژاد یکسال مانده به پایان عمر دولت عزل می شود