روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

بیانیه انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان به مناسبت هفته دفاع مقدس


هفته دفاع مقدس فرصت بسیارگران بهایی برای بازشناسی حماسه عظیمی است که با رهبری خمینی کبیر و با ایثار ، فداکاری و سلحشوری فرزندان برومند میهن اسلامی افسانه شکست ناپذیری و سلطه گری قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را به عنوان یکی از عبرت‌های بزرگ تاریخ معاصر اثبات کرد . اهمیت غیر قابل انکار در این باز شناسی است که دشمن به تصوری خام که جمهوری اسلامی به دلیل ضعف ناشی از نو پاییخود و عدم انسجام در ارکان نظام و به خیال واهی عدم اقتدار امام و رهبر بزرگوارمان هنگام نابودی و یکسره کردن کار جمهوری اسلامی فرا رسیده است. بنابر این حمله همه جانبه‌ای را تدارک دید تا انقلاب مقدس اسلامی را در نطفه نابود کند. 


دفاع مقدس امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنانش برگ زرینی در تاریخ حماسه و افتخار آفرین مبارزات حق‌طلبانه یک ملت سترگ و مقاوم است که با فرماندهی و راهبری پیامبرگونه امام راحل ( ره ) معادلات متعارف نظامی و سیاسی جهان را برهم زد و با ظرفیت‌های سرشار خود الگویی تعیین کننده برای تمام ملل آزاده و حق طلب جهان قرار گرفت .
دستارودهای ارزشمند و غرورآفرین امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه های گوناگون ملی ، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در عرصه‌های مختلف ، بویژه در صحنه الهام بخش برای ملت‌های استکبار ستیز و حق‌طلب مرهون حماسه‌ای است که فرزندان رشید و شهیدان به معراج رفته مردم عزیزمان در میدان آن نبردهای بی نظیر در برابر دشمنان آفریده اند.
آمریکا بقای قدرت و سیطره خوددر جهان را در گرو تسلط بر مناطق راهبردی و نهادهای بین الملل و جهانی دانسته و دراین راه هچ تلاش ظالمانه و اقدام جنایتکارانه فروگذار نخواهد کرد و در مقابل ملت عظیم الشان ایران در چنین وضعیتی، راهبرد حیاتی خویش را مقاومت در برابر ظلم و حضور در جایگاه ممتاز جهانی در دستیابی به قله های رفیع پیشرفت و تعالی می‌داند.
در این بازشناسی، انجمن جانبازان نخاعی توجه جدی به پیشکسوتان جهاد و شهادت و نهادینه سازی ارزش‌های دفاع مقدس از رهگذر ارج نهادن به بازماندگان جنگ اعم از جانبازان و خانواده معظم شهداء و آزادگان و حفظ کرامت و شان آنانرا اصل اساسی دوران بعد از دفاع مقدس دانسته و این رویکرد را ضامن استقرار و بقای ارزشها در جامعه اسلامی می‌داند .
در این دوران که به برکت ایستادگی مردم مسلمان ایران در برابر سلطه سلطه گران ، عطر مقاومت در میان ملل آزاده جهان پیچیده و جمهوری‌اسلامی ایران به رهبری رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای ، قله‌های علم و فن‌آوری و پیشرفت را یکی یکی فتح و گردن‌های صعب آنرا پشت سر می‌گذارد، استکبار جهانی در ادامه سیاست‌های اسلام ستیزی خود با قرآن‌سوزی و جسارت به کلام‌الله مجید ضمن تحت الشعاع قرار دادن شکست‌های مفتضحانه خود در خاورمیانه برآنست که با اتهام تروریست خواندن مسلمانان، تروریسم دولتی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی و نقش خود را در انفجار برج‌های دوقلو در اذهان ملت خود و سایر ملل محو کنند. انجمن جانبازان نخاعی با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری ملت حق طلب را به مقاومت در کلیه صحنه‌ها فرا می‌خواند و امید واثق دارد که این بار نیز پیروزی از آن مسلمانان و خواری و سرافکندگی برای دشمنان خواهد بود.                                                           

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

نماز جمعه با طعم تحقیر

امروز قسمت شد همراه تعدادی از برادران جانباز به نماز جمعه رفتیم.

هر وقت قسمت می شد می رفتم نماز از همان جلوی درب شرقی دانشگاه می نشستم و در بین مردم نماز می خواندم عبادت سر جای خودش بود عزت و احترام من سر جای خودش


امروز برادران قصد کردند از درب جنوبی وارد بشن و بروند در صفوف جلوتر نزدیک جایگاه بنشینند.

همینکه وارد قسمت اول درب ورودی بازرسی و کنترل شدیم یکی اومد جلو و جلو ما را گرفت

چرا از این ور اومدید جا نداریم برگردید. امکان نداره وارد بشید چرا اومدید و.....

برادران جانباز که از این رفتار مامورین محترم بشدت ناراحت و عصبانی بودنند اصرار بر رفتن داشتند و مامور محترم نیز تاکید بر عدم امکان ورود

در این حال در کنار محل ورودی وایستاده بودیم که شخصیت های محترم یکی یکی با ماشین و راننده از کنار ما رد می شدند انکار نه انکار ده یازده تا جانباز ویلچیری ول معطلند.

در این حال یکی از مسئولین حفاظت دید که تجمع این تعداد از جانباز در جایی که محل ورود مسئولین محترم است شاید مشکلی ایجاد شود جانبازان را به گوشه ای کنار دور از قسمت ورودی دعوت کرد تا هماهنگی بشود تا اگر مسئولین حفاظت و نمازجمعه لطف کردند اجازه ورود بدهند.

در این حال یکی از دوستان جانباز صدا رساند اینها ما را از محل ورودی دور کردن تا چشم مسئولین به ما نیفته یه وقتی دلشان بدرد بیاد.

بالاخره بعد از چند مرحله بازرسی رفتیم داخل صحنه نماز

مامور محترمی که آنجا بود جانبازان را در همان گوشه کناری مستقر کرد.



به ذهنم رسید که چرا هر وقت بچه های جانباز به اینجا می آیند مسئولین محترم نمازجمعه اصرار دارند جانبازان را گوشه کنار جا بدهند مانع میشوند جانبازان در وسط جایگاه نماز روبروی جایگاه بنشینند.

پیش خودم گفتند احتمالا این جانبازان عیبی دارند اگر دوربین های صدا و سیما روی اینها بیفتد تصویر خراب میشود.


برادران جانبازی که اصرار دارند در جایگاه حضور یابند می خواهندحضور در صحنه جانبازان را نشان دهند ولی متاسفانه  ظاهرا این حضور برای مسئولین محترم بشیزی نمی ارزد.



تحصن یک جانباز مقابل بنیاد شهید

یک جانباز 70 درصدی نخاع گردن از بعد از ظهر سه شنبه مقابل بنیاد شهید تحصن کرده است.

به گزارش خبرنگار«فردا» آقای روحی که سال 66 در منطقه فکه و طی یک عملیات شناسایی جانباز شده، از عمل نکردن بنیاد جانبازان به وعده های خود و بلاتکلیفی جانبازان برای ورود ماشین های مخصوص جانبازان انتقاد دارد.



او با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر معافیت جانبازان از حق گمرک برای واردات اتومبیل اتوماتیک ویژه جانبازان تا سقف 40 میلیون تومان و مخالفت مجلس با این مصوبه و سرگذشت نا معلوم این موضوع تاکید کرد که در حال حاضر گمرک اجازه واردات ماشین به ما را نمی دهد و مشخص نمی کند که چه ماشینی می توانیم وارد کنیم.

روحی در همین ارتباط افزود که تعدادی از جانبازان فیش های معافیت گمرکی خود تا سقف 40 میلیون تومان را به خاطر همین بلاتکلیفی با قیمت های 10 – 15 میلیون تومان فروختند.

این جانباز 70 درصدی همچنین افزود: ایران خودرو قرار بود به ما ماشین پژو بدهد. به همین خاطر گفتند تعهد بدهید که ماشین را تحویل گرفتید هیچ اعتراض و ادعایی نداشته باشید. ما هم نمی دانتسیم تعهد برای چیست. تا اینکه فهمیدیم به جای پژوهای 18 میلیونی می خواهند پژو 405 با قیمت 12 میلیونی بدهند. یعنی به اسم جانبازان ماشین 18 میلیونی وارد کنند و به جای آن ماشین 12 میلیونی به ما بدهند!

روحی که هیچ کدام از وعده ها را عملی شده ندیده، تصمیم گرفته که از بنیاد شهید و امور جانبازان وام بگیرد تا بتواند ماشین ویژه جانبازان بخرد.

او که از بعد از ظهر دیروز مقابل بنیاد شهید با حالتی دراز کش و با پاهایی بدون حرکت روی یک تشک دراز کشیده، می گوید شب آقای شاه حسینی از مدیران بنیاد آمد پیشم و گفت که 12 میلیون وام می دهیم و 12 میلیون بلاعوض. من هم دستش را بوسیدم.

اما امروز(چهارشنبه) که آمدم گفتند فقط می توانیم 12 میلیون وام بپردازیم. من هم گفتم من وام نمی خوام چون با 12 میلیون نمی توانم ماشین بخرم. دیشب به خاطر وعده شما دستتان را بوسیدم حالا شما هم دست مرا ببوس تا من بروم و هیچ گاه اطراف بنیاد شهید پیدایم نشود. اما شاه حسینی گفت که برو هر کاری می خواهی بکن.

بیانیه انجمن جانبازان نخاعی در محکوم کردن جنایت قرآن سوزی




انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان (جانا) با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن عمل شیطانی اهانت به قرآن مجید و اعلام آمادگی برای هرگونه جانفشانی در دفاع از حریم قرآن، اعلام کرد با شرکت در راهپیمایی روز جمعه 26/6/89  اعتراض خود را به گوش جهانیان خواهیم رساند.






بگزارش روابط عمومی انجمن جانبازان در بیانیه آمده است:


ملت غیور و شهیدپور ایران اسلامی


سابقه اهانت و توهین به مقدسات آسمانی و ارزشهای الهی در غرب موضوع و مطلب جدیدی نبوده و نیست. این قبیل اعمال شنیع و وقیح که برآمده از فکر بیمار و فرهنگ منحرف مادیگرایی حاکم بر دولتهای اروپایی و آمریکاست بر اساس برنامه از پیش طراحی شده صهیونیسم جهانی به مرحله اجرا درمی‌آید. یک روز در قالب فیلم به انبیاء عظام الهی چون حضرت عیسی مسیح (ع) به توهین پرداخته و روز دیگر با کتبی مثل آیات شیطانی به ساحت مقدس نبی گرامی اسلام جسارت میشود و شنیع تر از خود این اعمال، حمایتها و پشتیبانیهای پیدا و پنهان دول به اصطلاح متمدن غربی از این عمل ضد انسانی است.

متاسفانه این بار با گستاخی هرچه تمامتر با اهانت به ساحت نورانی کلام الهی و قرآن سوزی برآنند تا ضمن سرپوش نهادن بر شکستهای پیاپی خود در مقابل انقلاب اسلامی و همچنین نقش خود در حادثه انفجار برجهای دوقلو در 11 سپتامبر توطئه های دیگرشان را نیز در پوشش این جنایت عملی کنند.


لذا ما جانبازان و ایثارگران عرصه های خون وشهادت ضمن محکوم کردن این عمل شیطانی اعلام میکنیم که با تمام وجود  آماده هرگونه جانفشانی در دفاع از حریم قرآن و نقطه تحت بای بسم الله این کلام الهی می‌باشیم و بر آحاد امت اسلامی است که با حفظ برادری و انسجام هرچه بیشتر در بین خود با دقت هر چه تمامتر حرکات دشمن را زیر نظر داشته و به تبعیت از پیام رهبر معظم انقلاب بدون هر گونه مقابله به مثل و احترام هر چه بشتر به ساحت پیامبران عظیم الشان الهی با شرکت در راهپیمایی روز جمعه 26/6/89 و اظهار انزجار از طراحان و مجریان این جنایت و ظلم علیه بشریت اعتراض خود را اعلام و به گوش جهانیان برسانند.


انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان



قابل توجه جانبازانی که تمایل دارند در نماز عید فطر شرکت کنند

ضمن عرض تبریک و تهنیت  این عید فرخنده  به همگی شما عاشقان و دلدادگان صیام، به اطلاع آندسته از جانبازانی که تمایل دارند در نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران شرکت کنند می رساند که: 

 

با هماهنگی صورت گرفته از سوی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان پارکینگ بنیاد شهید در خیابان طالقانی برای پارک خودرو عزیزان جانباز در نظر گرفته شده است
 

عید سعید فطر مبارک

عید فطر روز پاداش گرفتن و رویت رحمت الهی بعد از ماه رمضان است 

 

                                                                   مقام معظم رهبری 

 

 

 

عید فطر و جشن طاعت بر ره یافتگان ضیافت الهی مبارک 

 

جنگ همه جانبه با استکبار جهانی هنوز ادامه داد

جنگ همه جانبه با استکبار جهانی هنوز ادامه داد 


 

سپاه نیوز: فرمانده کل سپاه گفت: نظام اسلامی امروز در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حال جنگ مستقیم با استکبار جهانی است و نقش بازماندگان دوران حماسه و ایثار دفاع مقدس در این مقطع حساس، بسیار تعیین کننده است. 

 

 
به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری شامگاه دوشنبه در ضیافت افطار نیروی انسانی سپاه ویژه جانبازان و خانواده های آنان، با بی نظیر خواندن روند مقابله کنونی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی، حرکت رو به رشد نظام اسلامی را در سالهای اخیر بسیار پرشتاب، هدفمند و رو به جلو توصیف کرد و گفت: ملت ما در دوران دفاع مقدس سختی های بسیار زیادی را متحمل شد، اما نباید تصور شود که دوران ایثار و فداکاری تمام شده است چراکه ما امروز در جنگی همه جانبه، مستقیم و بسیار شدیدتر از همیشه با دشمنان هستیم و نقش نیروهای انقلاب و آنهایی که دل در گرو انقلاب اسلامی و ارزشهای آن دارند و توانسته اند در کوران فتنه ها خود را حفظ کنند در شرایط کنونی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ادامه مطلب ...

گزارشی از دیدار صمیمی جانبازان آسایشگاهی با فرمانده کل سپاه

گزارشی از دیدار صمیمی جانبازان آسایشگاهی با فرمانده کل سپاه


سردار! بابای من جا ماند
 

سپاه نیوز: من خبرنگار خوبی نیستم. این را همیشه گفتم. مخصوصاً وقتی قرار است افطارت را با "هرم وارونه" ،" وی گفت" و "وی افزود" بازکنی و بازهم دیر برسی و کارت خبرنگاری ات جا مانده باشد ...
آن شب اما انگار همه چیز وارونه شده بود، استثنائاً به موقع رسیدم. میزبانی که آمدنش را از چشم پلاکاردهای خیرمقدم مخفی کرده بودند. همه چیز آن قدر وارونه شده بود که دیگر هرم وارونه جواب نمی داد...
"برداشت اول"
خبر ساده بود. حداقل از نگاه من ساده بود. قرار بود جمعی از جانبازان قطع نخاعی و آسایشگاهی افطار را مهمان فرمانده کل سپاه باشند. این آخرین شب از چند شب ضیافت افطار بود که شب اول آن مخصوص بازنشستگان سپاه و خانواده هایشان برگزار شده بود.
امشب اما خود میزبان هم آمده بود. به مهمانی آمده بود شاید. گفته بودند: اگر سردار سخنرانی کرد، سریع خبر را تهیه کن و بیا. خودکار و کاغذ به دست از پله ها بالا می رفتم که تعداد زیادی ویلچر و برانکارد توجهم را جلب کرد. و آدمهایی که هر کدام به علتی روی یکی از این دو آرام گرفته بودند. یکی پا نداشت. یکی پایش فلج بود. یکی دیگر تمام بدنش ...
نشستم گلویی تازه کنم که دور و برم پر شد از این جماعت. پاره های نور بودند انگاری. یکی هم آمد درست مقابل من نشست. خیلی سرش پایین بود. بعدها که داشت می رفت فهمیدم چرا. ترکشی بوده یا چیز دیگری نمی دانم. هرچه بود صورتش را به هم ریخته بود. هرکس چای گرم و خرمایی در دست داشت و روزه اش را باز می کرد. یک عده هم به آنهایی که دست نداشتند کمک می کردند روزه شان را باز کنند همه حسابی مشغول شده بودند که ... صلوات! فرمانده وارد سالن شد.
"برداشت دوم"
قرار شد سردار جعفری چند دقیقه ای برای حضار صحبت کند.a

ادامه مطلب ...

تقدیر و تشکر انجمن جانبازان از رسانه ملی در استیفای حقوق معلولین

بدنبال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب معلم، وزارت آموزش و پرورش معلولینی که در آزمون استخدامی قبول  شده بودند را به جرم معلولیت در پذیرش رد می کند. با پیگیری های مجدانه برنامه های رادیویی پیک بامدادی" و " تانیمروز" ظاهرا آموزش و پرورش از موضع خود عقب نشینی کرده و تن به پذیرش این عزیزان می دهند.

انجمن جانبازان نخاعی که یکی از رسالت های خود را دفاع از حقوق همه معلولین جامعه می داند طی بیانیه‌ای از اقدام و پیگیری ین دو برنامه در استیفای حقوق معلولین تقدیر و تشکر کرده است.

بگزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان متن بیانیه به شرح زیر است:

 

مدیدی است که بشر به حدی از رشد و تعالی رسیده است که معلولیت را ناتوانی نداند و به مدد تجربه و دانش به آموزه ای کلیدی دست یافته است که اگر برای معلولین نیز همانند دیگر افراد جامعه فرصت برابر قائل شوند دیگر هیچ فاصله و تفاوتی میان معلولین و دیگر انسانها وجود نخواهد داشت.
انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان _جانبا) با اعتقاد راسخ به این نگاه بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از پیگیری های مجدانه رسانه ملی در حمایت از کرامت، عزت نفس و شأن انسانی معلولین و استیفای حقوق اساسی آنها طی روند برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌دارد.
این انجمن با رصد و دیده‌بانی مستمر جریان رسانهای کشور از جمله رسانه ملی احترام و سپاس ویژه خود را نثار کلیه عوامل برنامه‌های رادیویی "پیک بامدادی" و "تا نیمروز" می‌نماید. و برای آن‌ها در پیگیری ادامه این مسیر آرزوی توفیق دارد.
انجمن جانبازان نخاعی ایران، حرکت حرفهای این برنامه دو برنامه را نقطه عطفی در ایجاد فرصت‌های برابر برای جامعه معلولین کشور می‌داند و امیدوار است آحاد جامعه ایرانی با الگوبرداری از این اقدام نقش حیاتی خود را در ایجاد جامعه‌ای سالم و بالنده و برابر ایفا نمایند

ضوابط ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا


با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور؛
ضوابط ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا اعلام شد

خبرگزاری فارس: ضوابط ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا اعلام شد و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، وزیران عضو کارگروه مسکن در جلسه 14 دی 1388 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ضوابط ارائه تسهیلات مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا شامل والدین، همسر و فرزندان شهید را تصویب کردند؛ این مصوبه در تاریخ 16 اسفند 1388 با تأیید رئیس جمهور توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و بعد از تنظیم آیین‌نامه مربوطه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمان‌های بنیاد شهید سراسر کشور به به اجرا در می‌آید.

ادامه مطلب ...