روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

مناسب سازی

 نوشته زیر برگرفته از وبلاگ دوست عزیز ما جانباز نخاعی قاسم اویسی است



به طور کلی بحث مناسب سازی و اهمیت آن مسئله ای است که ضرورت حضور و همکاری نهادهای دیگر با بنیاد شهید و امور ایثارگران را اجتناب ناپذیر کرده است. در خصوص جانبازان می توان گفت بخشی از مناسب سازی به وضعیت مسکن جانبازان و محیط خصوصی آنان بر می گردد باید گفت متاسفانه تا کنون در این زمینه تقریبا هیچ اقدامی صورت نگرفته است. جدای از مشکلاتی که در فضای داخلی ساختمان ها از نظر محدودیت ابعاد و متراژ ساختمان، سهل وصول نبودن بخش های مختلف ساختمان و بطور کلی مهندسی ساختمان برای یک جانباز وجود دارد انتخاب نوع ساختمان نیز یکی دیگر از موانعی است. استفاده از بالا برهای غیر استاندارد، بهره برداری از اسانسورهای تنگ و فشرده و خطرات احتمالی ناشی از آن و یا ایجاد رمپ های با شیب تند، جانبازان را به انتخاب طبقه همکف اپارتمان ها سوق داده است این طبقات عمدتا نمور بوده و بیشترین مشکلات از نظر تاسیساتی مانند ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب ، نشت ساختمان، نبود نور کافی، بیشترین سر وصدا متوجه همین طبقات است. اما بخش دیگر مناسب سازی مربوط به مکان های عمومی و فضای شهری است در حالیکه جانبازان و خانواده او  بخشی وسیعی از اوقات خود را در بیرون از منزل، خیابان ها، سازمانها، مجتمع های فرهنگی و ورزشی، ادارات و غیره سپری می کنند ضرروت دارد نوعی مناسب سازی اجتماعی صورت گیرد.  مناسب سازی محیط شهری در تامین یک زندگی مطمئن و آرام همراه با رضایت مندی تمامی اقشار جامعه در استفاده از امکانات مختلف شهری  ضرورتی است انکار ناپذیر، این بحث در تمام کشورهای دنیا سابقه بسی طولانی دارد در کشور ما با وجود آن که درصد قابل توجهی از جمعیت جامعه را افراد جانباز و معلول و ناتوان تشکیل می دهند، با قبول کارهای مهمی که در این زمینه صورت گرفته است باید اذعان نمود که توجه کافی به این مسئله نشده است.


ادامه مطلب ...

جانبازان در عزای گل یاس محمدی

سلام بر آخرین نگاهت

سلام ما به سوز و گریه و تاب و تبت مادر            سلام مرغ شب بر ذکر یا رب، یا ربت مادر

سلام ما به پایان غروب درد انگیزت                   سلام ما به غسل و کفن و تشییع شبت مادر

سلام ما به آن آخر نگاه و آخرین ذکرت               که وقت دادن جان، گشت جاری بر لبت مادر

به هر جا رو کنم شهر و دیار توست یا زهرا            دل هر شیعه تا محشر مزار توست یا زهرا















اصلاحیه پیشنهادی برای مصوبه واردات خودرو جانبازان

فاش نیوز - هیئت دولت چهارشنبه یا یکشنبه آینده با تصویب اصلاحیه ای که قبلا"نمایندگان دولت ومجلس برسر آن به توافق رسیده اند مشکل غیر قانونی بودن مصوبه مربوط به معافیت گمرکی خودروجانبازان را حل می کند.

بنا براخبار رسیده به فاش نیوز،در اصلاحیه مورد توافق دولت ومجلس که توسط "قربانعلی مهری" عضو ودبیر هیئت بررسی وتطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس به دولت ارسال شده آمده است :

"ورودخودروهای ویِژه جانبازان به انضمام قطعات ذیربط که مشروط به عدم انتقال به غیر ظرف مدت 5 سال با بهره مندی از معافیت ها و شرایط زیر مجاز است."

در این اصلاحیه همچنین به برطرف کردن مشکل قانونی تامین خودرو ویژه جانبازان از خودرو سازان داخلی نیز توجه شده و اختیارچگونگی تبادل امتیاز معافیت جانبازان با خودروسازان داخلی به بنیاد شهید وامور ایثارگران واگذار گردیده وآمده است :

"به منظور تامین خودروهای ویژه جانبازان ورود سرجمع قطعات منفصله خودرو و تجهیزات مورد نیاز خودروسازان داخلی با استفاده از معافیت موضوع بند یک با تشخیص وتائید بنیاد شهید مجاز است."

در این اصلاحیه همچنین درج گردیده که :

"معافیت از پرداخت سود بازرگانی خودرو و تجهیزات مربوط ویژه جانبازان دوپا یا دو دست قطع از مچ و قطع نخاع تا سقف چهارصد میلیون ریال و در مورد خودرو و تجهیزات ویژه : دیگر جانبازان 70درصد تا سقف 30 میلیون تومان به ازادی هر دستگاه خودرو قطعات و تجهیزات مربوطه"نیز ازجمله بند های اصلاحیه مذکوراست.

"معافیت از شرایط مقررد رتصویبنامه های شماره 92308 ت 40578مورخ 7/6/87با حذف تبصره 2 و3 آن و شماره 51215/ت 135مورخ9/4/87 " از دیگر مفاد این پیش نویس اصلاحیه منتظر طرح در هیئت دولت است.


تضییع حق جانبازان پیش چشم پلیس


فاش نیوز - پارکبان ها جلو چشم پلیس حق جانبازان را می فروشندودیگران هم با مجوز وبدون مجوز جای پارک آن ها را - حتی درست زیر تابلو محل پارک جانبازان ومعلولان - به اشغال خود درمی آورند.

علاوه بر مشکلات زیادی که در سطح شهرها برای ترددجانبازان وجود دارد اندک محل هایی هم که برای پارک خودرو های جانبازان ومعلولان اختصاص یافته یا با بی تفاوتی پلیس توسط رانندگان دیگر اشغال می شود ویا با بی تفاوتی پلیس توسط پارکبان ها بفروش می رسد.

بنا بر این گزارش از سطح شهر ، بندرت و خیلی نادر می توان محل پارک ویژه جانبازان ومعلولان را مشاهده کرد که از سوی افراد دیگر اشغال نشده باشد.همچنین بعید به نظر می رسد کسی شاهد بوده باشد که پلیس خودرویی را بخاطر پارک غیر مجاز در محل توقف ویژه جانبازان جریمه یا با راننده آن بنوعی برخورد کرده باشد.

اما مسلما" جانبازان ومعلولان بسیاری را می توان سراغ گرفت که برای یافتن جای پارک در خیابان های شلوغ تهران دچار استیصال شده و با دیدن پر بودن محل پارک ویژه جانبازان توسط دیگران کلافه گردیده است.

مثل اینکه دراین شهر همه شدیدا"معتقدند "هرچه سنگه مل پای لنگه" و حتی پلیس هم که تنها مجری قانون در سطح معابر باید باشد فقط بلد است بطور مرتب جانبازانی را که ناچارند بالاخره برای کارهای احتمالی مثل امور بانکی واداری ودیگر مسایل به دلیل مشکلات حرکتی در نزدیکترین محل پارک کنند جریمه کنند.

در این باره نظرتان را بنویسید واگر احیانا"خاطره خوشی از برخورد پلیس با اشغالگران محل پارک جانبازان ومعلولان و پارکبان های کاسب دارید برایمان بنویسید.

همچنین خوانندگان محترم هرگونه مطلبی در این باره دارند برای انتشار با سایت فاش نیوز

درجریان بگذارند.


« چه کسی مقصر است »

محمد حسن غلامعلیان:



« چه کسی مقصر است »


حتماً یادتون هست که نوشتم فرزند جانبازی با داشتن مدرک کاردانی مامایی در یکی از شعب پست بانک فرزند آقایی که در انقلاب وجنگ هیچ نقش مثبتی نداشت روزانه هشت ساعت کار می کند و ماهیانه صد هزار تومان دریافت می کند و حداقل روزی هشتصد تومان هزینه ایاب و ذهاب می پردازد.


اگر فراموش کرده اید یا موفق به خواندن آن نشده اید با مراجعه به آرشیو سایت فاش نیوز یا وبلاگ روزنوشتهای جانبازی می توانید مطلب فوق را پیدا کرده ومطالعه فرمایید.
حتماً می پرسید این مقدمه چینی و اطاله کلام برای چیست ؟ باید عرض کنم همانگونه که می دانید (گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من انچه البته به جایی نرسد فریاد است؟؟؟؟؟


بله ، متاسفانه باید عرض کنم حدس شما کاملاً درست است ....

گویا آقازاده به نوعی  مقوله فوق به گوش مبارکشان رسیده و با نهایت احترام دستور داده اند این فرزند جانباز فعلاً به استراحت و شغل شریف خانه داری بپردازند تا اوضاع اقتصادی مملکت خوب شود!
حالا دارم فکر می کنم که سهم بنده حقیر در بیکاری فرزندان شهدا وجانبازان چقدر است؟ آمدیم ثواب کنیم کباب شدند !


کسی هم که به کسی نیست ، کلنگ می زنند، وعده می دهند، افتتاح می کنند، قول می دهند، به یکدیگر پاس می دهند، گزارش غلط می دهند، عذر خواهی می کنند و.....


روزگاری سلاح بردوش افکندیم و در مقابل دشمن ایستادیم و هشت سال دفاع مقدس رقم خورد، سالهایی که نه زمین می خواستیم و نه وام ، نه ماشین می خواستیم و نه معافیت گمرکی، نه حقوق می خواستیم و نه ریاست ، نه غذا می خواستیم و نه لباس ، نه چپ بودیم و نه راست،نه زیاده خواه بودیم و نه منفعت طلب، نه معتاد بودیم ونه ......


سلاح را به زمین گذاشتیم و قلم را برداشتیم تا رسالتمان را به انجام برسانیم ،حال اگر به ذائقه بعضی ها خوش نمی آید به خدا ما مقصر نیستیم، اگر می نویسیم فرزند جانبازی در شرایط سختی به سر می برد، اگرمی نویسیم جانبازی دیگر توان مسافرکشی ندارد، اگرمی نویسیم فرزند شهیدی بیکار است انتظار داریم دولت عدالت محور چاره ای بیندیشد و مرهمی برزخم کهنه جانباز وفرزندش بگذارد نه اینکه کارفرمای بی انصاف فرزند مجروح جنگ را با چشمانی اشک آلود و بغضی در گلو مانده و بهانه ای واهی از کار براند.


خدایا تو خود شاهدی که نیتم از به چرخش درآوردن قلم گرفتن حق مظلومی از ظالم بوده است ووقتی شنیدم که نوشتارم باعث شکستگی دل عزیزی گردیده چقدر گریستم.
با خود گفتم قلم را بشکنم تا دیگر نشنوم و نبینم  که چرخش آن باعث ریختن اشکی شود ، با خود گفتم حال که بالا نشینان خیال دیدن پایین را ندارند ، اینک که پس از گذشت سی سال از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گوش شنوایی نیست تا شنونده درد، دلهای سوخته ایثارگران باشد ، حال که تدبیر بر این قرار گرفته که فقط در مقاطع خاص از نام ایثارگران سوء استفاده شود، اکنون که جامعه ایثارگری نردبامی است برای بالا رفتن بعضیها و گرفتن رای و رفتن به شورا و مجلس و ریاست جمهوری و........


بهتر است اصلا ننویسم یا اگر می نویسم به تاریخ  بنویسم، اما با خود گفتم مگر زمان جنگ اسلحه ات را زمین گذاشتی؟ مگر زمانی که تمام کفر علیه تمامیت اسلام به حرکت درآمد و بیش از چهل و چهار کشور انواع سلاحها را برسر تو و مردمت آزمایش می کرد تو گریختی؟ اینک نیز ای قلم زمان چرخش است و وظیفه ای خطیر بردوش داری ، بگذار جوهرسیاهت سرخی خون شهدا را پاسدار باشد.


در سوگ ام ابیها فاطمه الزهراء


سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد



عشق یعنی



عشق یعنی دل سپردن در الست 

از می وصل الهی  مستِ مست


عشق  یعنی  ذکر ناموس  خدا

یا علی گفتن به زیر دست و پا


عشق  یعنی  جلوه  صبر  خدا

شرم ایوب نبی  از مرتضی


عشق بر دلداده  فرمان  می‌دهد

عاشق جان داده را جان می‌دهد


عشق باعث شد که دل سامان گرفت

پشت درب خانه زهرا جان گرفت


عشق  یعنی انقلاب فاطمه

از کبودی  چشم تار فاطمه


عشق یعنی عشق ناب فاطمه

بیت الاحزان خراب فاطمه



اعزام بانوان جانباز نخاعی به حج عمره

فاش نیوز -به همت وتلاش گروه پیگیری انجمن جانبازان نخاعی، 34بانوی جانبازقطع نخاعی به خانه خدا مشرف می شوند.


دبیر گروه پیگیری جانبازان نخاعی با اعلام این خبر به فاش نیوز گفت پس از یک سال ونیم پیگیری سرانجام توانستیم موافقت مسئولان ذیربط را برای اعزام این قشر از جانبازان به مکه مکرمه کسب کنیم. حسین اسرافیلی اظهار داشت 68 میلیون هزینه اعزام این گروه از بانوان جانباز به همراه یک همراه برای هرکدام از آنان از سوی بنیاد شهید وامور جانبازان به حساب سازمان حج وزیارت واریز گردیده است.

وی افزود: برای ثبت نام وارسال مدارک این جانبازان فراخوان داده

شده است و تاکنون حدود 25تن مدارک خود را به این مرکز ارسال و برای این سفر معنوی اعلام آمادگی کرده اند.

حسین اسرافیلی یکی از دغدغه های این بانوان جانباز برای این سفر را نگرانی از بروز مشکلات بخاطر وضعیت جسمی دشوارشان عنوان کرد وگفت:ما درخواست اعزام این عزیزان در قالب کاروان ویژه را داده ایم که امیدواریم به طریقی این دغدغه نیز برطرف گردد.

تسهیلات جدید خودرو برای نمایندگان مجلس!

تسهیلات جدید خودرو برای نمایندگان مجلس!



این مطلب زیر فقط جهت اطلاع گذاشتم !!!! رابطی به قضایای اخیر خودرو جانبازان ندارد



جهان: در حالی که وام خودرو در بسیاری از بانکها برای مردم قطع شده است ،مسئولین اجرایی مجلس تصمیم دارند واحد موتورپول مجلس(خودروهای مجلس) را تعطیل و تسهیلات جدید خودرویی را به نمایندگان مردم در مجلس هشتم ارائه دهند.


مدتی پیش از نمایندگان برای نحوه خدمات‌رسانی خودرویی نظرسنجی صورت گرفت و از آنها خواسته شده نظر خود را در خصوص گزینه‌های "پرداخت وام خودرو برای خرید پژو پرشیا و هزینه‌های جانبی آن به صورت ماهیانه " یا "پرداخت ماهیانه 800 هزار تومان بابت هزینه ایاب و ذهاب" اعلام کنند.

هرچند از نتیجه این نظرسنجی اطلاعی در دست نیست، اما گفته می شود که برخی از نمایندگان با پرداخت 800 هزار تومان هزینه ایاب و ذهای ماهیانه مخالفت کرده‌اند. این گروه از وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی البته با خودرو پرشیا هم مخالفند و معتقدند باید خودرویی با امکانات به مراتب بیشتری در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

این در حالی است که بخش قابل توجهی از نمایندگان در بدو تشکیل مجلس هشتم تسهیلات خودرویی گرفته و از گذشته یا آغاز به کار این دوره مجلس دارای خودروی شخصی بودند و در عین حال از خدمات موتورپول مجلس استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است ارائه خدمات خودرویی از وظایف معاونت اجرایی مجلس است و نیازی به پرداخت وام خودرو یا هزینه ایاب و ذهاب نیست.


تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات لایحه جامع خدمات ایثارگران

از سوی مجمع تشخیص مصلحت


تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات لایحه جامع خدمات ایثارگران


خبرگزاری فارس: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه بعد از ظهر خود مقرر کرد که کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس، دولت، بنیاد جانبازان و ایثارگران و دبیر کمیسیون‌ فرهنگی و اجتماعی خود درباره خواسته‌ها و مشکلات باقی مانده ایثارگران تشکیل شود


ه گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد، چهار مصوبه مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قانون اساسی قرار گرفته بود، مطرح و درباره سه موضوع حل اختلاف و یک موضوع نیز به دلیل ادامه بحث به جلسات آتی مجمع موکول شد.
در ابتدای این جلسه مجمع درباره کیفیت بررسی حقوق لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با حضور رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مدیر امور ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح و مشاور رییس‌جمهور در امور ایثارگران و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در امور ایثارگران و دو تن از جانبازان مطرح و مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت، بنیاد جانبازان، ایثارگران و دبیر کمیسیون علمی،‌ فرهنگی واجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد خواسته‌ها و مشکلات باقیمانده ایثارگران بررسی و نتایج را در جلسات آتی مجمع ارائه دهند

معاونت راهبردی رئیس جمهور بودجه جایگزین واردات خودرو جانبازان را


معاونت راهبردی رئیس جمهور بودجه جایگزین واردات خودرو جانبازان را تعیین می‌کند



خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای معافیت گمرکی خودرو جانبازان بعد از تعیین بودجه جایگزین توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری از سرگرفته می‌شود.




ادامه مطلب ...